• Anonym (Tuva)

Väljer ni manlig eller kvinnlig kassörska ?

Har funderat lite på en sak.

När jag handlat t.ex. mat, och ska betala, så tenderar jag att välja manlig kassapersonal, dvs. jag går hellre till en kassa där det sitter en man, än en kassa där det sitter en kvinna.

Varför ?
    - Jag upplever att kvinnorna ofta ger mig ett surare bemötande än vad männen gör. Upplever att männen alltid är väldigt trevliga och artiga, medan kvinnorna knappt hälsar.
    Detta är alltså baserat på egna erfarenheter & generaliseringar.   

Brukar ni välja specifikt män eller kvinnor när ni ska betala ? Eller kvittar det ?
    Har gjort en omröstning nedan där ni kan välja det svarsalternativ som passar er bäst. 

Kom gärna med åsikter/tankar/reflektioner! Spöke             

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Väljer ni manlig eller kvinnlig kassörska ?
  • Mrs K

Jag väljer baserat på kölängd OCH en snabb uppskattning på hur mycket varor personerna i köerna har.
    Könet på den som sitter i kassan har noll och ingen betydelse.

• Kinya

Jag brukar välja någon jag vet suttit i kassan länge och vet vad h*n gör. Jag undviker alltså den som är ny i kassan då jag antar att de som är erfarna gör jobbet snabbare.

• tjej87

Jag går till den kassa som verkar ha den snabbaste kön... Vem som sitter i kassan bryr jag mig inte om, jag ska ju bara spendera ett kort ögonblick i närheten av personen.

• Rocktrollet

Unga killar är alltid snabbast så dom går jag till.
    Förutom om jag köpt nåt pinsamt och han är snygg. 

• dessan59

Jag bryr mig inte om vem jag går till. Jag tycker att dom flesta kassörskor är bra, som önskar en trevlig helg eller bra dag. Och då bor jag i Huvudstaden, där anses nästan alla vara snorkiga. Sen är det vissa affärer som HM tex som har ofta unga försäljare som tror att dom vet och kan allt redan, och dom har jag lite svårare för.

Dom kollar in naglarna och ser allmänt borta ut när man kommer fram, och då tycker jag att dom kan söka ett lagerjobb istället.

Sen har vi dom som säger med STORA ORD OCH JÄTTELEENDE PRATAR HELA VÄGEN tills jag har betalat och givit dom ett leende som tack för hjälpen.Ibland är det okej, men mår jag lite dåligt så önskar jag att jag hade ställt mig i en annan kö. Men oftast blir jag glad av den typen av kassörskor. 

• Vinterankan

Om köerna är lika långa och jag kan se vilka som sitter där så går jag där det sitter yngre kvinnor då de brukar vara snabbast. I min lokala affär är alla snabba så där spelar det ingen roll.

• Anova

Jag väljer kön med minst gamla pensionärer. De har en tendes att dra ner på handlingstakten, speciellt om de ska handla med mynt.
    Eftersom min pojkvän jobbar på en av butikerna här i stan (är bagare på ett bageri som finns i butiken) så har man lärt känna vem man ska gå till och vilka man ska undvika för att inte råka ut för 50 frågor..  

• Themis

Jag går till en kvinna oftare, efter att ha varit med om en del helt skrattretande sega killar.

Vilket väl mest betyder att de snabbt hittar nåt annat och inte blir kvar i kassan.

Jag är allseende, åttaarmad och kan radera ditt nick med ren tankekraft, utan att ens vara moderator. Tror vissa i alla fall..
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Till den som jag vet av erfarenhet är snabb och har vett nog att hålla käft utöver "hej", "det blir x kronor" och "hej då".

Man eller kvinna spelar ingen roll, jag har inte tänkt ha sex med dem.

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
Svar på tråden Väljer ni manlig eller kvinnlig kassörska ?