• Anonym (Tuva)

Väljer ni manlig eller kvinnlig kassörska ?

Har funderat lite på en sak.

När jag handlat t.ex. mat, och ska betala, så tenderar jag att välja manlig kassapersonal, dvs. jag går hellre till en kassa där det sitter en man, än en kassa där det sitter en kvinna.

Varför ?
    - Jag upplever att kvinnorna ofta ger mig ett surare bemötande än vad männen gör. Upplever att männen alltid är väldigt trevliga och artiga, medan kvinnorna knappt hälsar.
    Detta är alltså baserat på egna erfarenheter & generaliseringar.   

Brukar ni välja specifikt män eller kvinnor när ni ska betala ? Eller kvittar det ?
    Har gjort en omröstning nedan där ni kan välja det svarsalternativ som passar er bäst. 

Kom gärna med åsikter/tankar/reflektioner! Spöke             

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Väljer ni manlig eller kvinnlig kassörska ?
  • MeNoLike

Jag jobbar själv i butik och har suttit mycket i kassan i 13 år.
    Jag "läser av" personen innan jag ställer mig i kö på någon annan butik är "min egen"

• Vintermorgon

Jag brukar inte ens se på kassörskan, jag väljer den kö som är kortast eller den där alla verkar ha väldigt lite varor, vilken kassörska det råkade bli märker jag först efteråt. 

• Gizmo

Jag går hellre till en manlig kassörska, för jag tycker som du TS, att de manliga kassörskorna oftast är trevligare mot en tjej!

• MadHatter

Har aldrig reflekterat över utan går alltid till kortast/snabbast kö.

Det där med att män skulle vara trevligast - hur mycket pratar ni med kassören när ni handlar mat? Jag brukar bara säga "hej" och "tack" samt le och det brukar både män och kvinnor kunna besvara.

• Lily38

Jag tar den kortaste kön... alla i kassorna är glada o trevliga på både Ica o Willys här.

• Anton Chigurh
    viseversa skrev 2013-08-14 01:56:57 följande:
    Bryr mig inte ett skit. Det kan vara Yoda eller Pippi Långstrump som sitter där. Jag går efter kortast kö oavsett.
    Det är fel, v v, mina empiriska studier visar att : Ställa sig i den kortaste kö till kassan i 9 fall av 10 innebär att jag kommer fram till kassörskan senare än den fan som stod i den längre kön jämte mig.

För övrigt väljer jag kvinnor om jag har den möjligheten. Dom är vackrare att se på. 

Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • annca

Kvinna, väljer helst en kvinnlig kassör om köerna är ungefär lika långa, då erfarenhetern visat att de manliga rätt ofta tar längre tid på sig och är omständligare...
    Annars görs urvalet på hur långa köerna är och hur mycket de före har att betala och om det är "gamla stofiler" i kön ...Skäms

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Mineralvatten

jag brukar köra självscanning.
    ska jag handla på en affär som inte har det så går jag dit det är minst kö.

när jag handlade mensskydd som tonåring så gick jag alltid till en kvinnlig kassörska dock haha, speicellt om man ska ha vanliga bindor, nattbindor, trosskydd och så lite tunnare bindor till slutet av mensen. då kände man sig fan som en menskossa haha.

• Anonym (:)
    PatriciaS skrev 2013-08-14 00:43:23 följande:
    Kortast eller snabbast kö.
    Men jag upplever ändå ofta män trevligare, kvinnor är ofta mer dömande.
    Hur då dömande?
Svar på tråden Väljer ni manlig eller kvinnlig kassörska ?