• Anonym (Tuva)

Väljer ni manlig eller kvinnlig kassörska ?

Har funderat lite på en sak.

När jag handlat t.ex. mat, och ska betala, så tenderar jag att välja manlig kassapersonal, dvs. jag går hellre till en kassa där det sitter en man, än en kassa där det sitter en kvinna.

Varför ?
    - Jag upplever att kvinnorna ofta ger mig ett surare bemötande än vad männen gör. Upplever att männen alltid är väldigt trevliga och artiga, medan kvinnorna knappt hälsar.
    Detta är alltså baserat på egna erfarenheter & generaliseringar.   

Brukar ni välja specifikt män eller kvinnor när ni ska betala ? Eller kvittar det ?
    Har gjort en omröstning nedan där ni kan välja det svarsalternativ som passar er bäst. 

Kom gärna med åsikter/tankar/reflektioner! Spöke             

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Väljer ni manlig eller kvinnlig kassörska ?
  • Dina08

Jag går till kvinnliga, för de är oftast trevligare mot mig (jag är medelålders).

• Dina08
    Dina08 skrev 2013-08-14 11:59:08 följande:
    Jag går till kvinnliga, för de är oftast trevligare mot mig (jag är medelålders).

Och de är oftast duktigare och snabbare.
  • Aniiee

Jag väljer snabbkassorna med självskanning. Alltid. Jag blev SÅ lättad när de fick sådana i "min" affär. 

Behöver jag en bemannad kassa så tar jag den som är öppen. Här finns inte mycket till val, utan den som står i kassan står i kassan. Den är inte ens öppen jämt. Och det är nästan bara en som är bemannad trots att det finns 3 som skulle kunna bemannas.....

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Mineralvatten
    Aniiee skrev 2013-08-14 12:02:39 följande:
    Jag väljer snabbkassorna med självskanning. Alltid. Jag blev SÅ lättad när de fick sådana i "min" affär. 

Behöver jag en bemannad kassa så tar jag den som är öppen. Här finns inte mycket till val, utan den som står i kassan står i kassan. Den är inte ens öppen jämt. Och det är nästan bara en som är bemannad trots att det finns 3 som skulle kunna bemannas.....
    jag gillar också självscanningen. då kan jag vara mer privat eller vad man säger? dessutom går det snabbare tycker jag med självscanningen =).
  • Fia 28

På lokala butiken är oftast endast en kassa öppen, men där är alla snälla och så snabba så man knappt hinner slänga upp varorna på bandet. Annars tar jag väl den med kortast kö och hoppas att kön inte är kort för att den i kassan är trög.

• Anonym (Jupp)

Jag väljer den kortaste kön

• Anton Chigurh
    Anonym (Jupp) skrev 2013-08-14 12:59:01 följande:
    Jag väljer den kortaste kön
    Fel, fel, fel....!
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    Smulan 89 skrev 2013-08-14 13:21:15 följande:
    Väljer också den kortaste kön.
    Se inlägg nummer 17. (Sjutton).

Mvh, //Anton 
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • CeeJay

Kvinna - bryr mig ej

Ställer mig i den kortaste kön. Och om jag handlar i en butik nära mig då en speciell person jobbar så väljer jag inte den kassan. Personen är extremt långsam och omständlig och det handlar inte om könet...  

Svar på tråden Väljer ni manlig eller kvinnlig kassörska ?