• attali

Lastbilschaufför

Hej!

Jag är gravid i v.12 nu och arbetar som lastbilschaufför. Och just mina uppgifter medför att jag hoppar in och ut ur lastbilen ganska många gånger på en dag (det är ej nåt speciellt kroppsarbete utan mest bara knappar). Det jag undrar är om det finns någon med liknande erfarenhet som har lust att dela med sig?:) Hur länge kunde ni jobba? Är det något speciellt man bör tänka på eller vara försiktig med? Har försökt hitta info nånstans men har ej hittat något..

tack på förhand !

• Svar på tråden Lastbilschaufför
  • mammas4killar

Jag har jobbat i hemtjänsten under många år, om man nu kan jämföra det? Mycket bilkörning. Men iaf när jag var gravid tyckte jag att det var skönt att köra de stora bilarna dvs jeepbilarna. Det som kanske blir jobbigt för dig sedan när du blir större är väl att ta sig ut och in och då kan det väl vara bra med en stor lastbil och har du inga tunga lyft tycker inte jag att det borde vara något speciellt mer än att du ska vara rädd om digSkrattande

• W Goldberg

Grundregel nummer ett för lastbilschaufför oavsett om man är man eller kvinna är att inte hoppa ut ur hyllen, ned från flaket eller liknande.
    Klättra ned är grejjen.
    Då kanske dina knän och rygg pallar med att jobba ett helt yrkesliv inom branschen.
    Annars kan jag inte se några bekymmer med det jobbet förutom det mammas4killar sa om tunga lyft.
    Men börja med att sluta hoppa. 

• attali