• sowe81

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

F89 skrev 2013-11-25 19:08:05 följande:
    Jag frågade om cykellängd och om mens efter missfall och sådär och då sa hon bara att ÄL - test kan vara missvisande efter missfall. Om du kände av ÄL förra veckan så var den säkert då : )
    Hmm undrar om det kan vara så för mig också fast tvärtom, mina test ger ingenting o jag hade äl-flytningar häromdagen o tappen är mer öppen nu än några dagar sen. Bara vänta o se helt enkelt.
  • sowe81
    F89 skrev 2013-11-25 19:09:47 följande:
    Om den annars känns ungefär som toppen på näsan i hårdhet så känns den nu ungefär som om du håller ett finger mot en näsborrs-öppning : )
    Ok, tack. Ska känna efter imorgon men nog är den öppen eller på god väg nu iaf. Kändes ungefär lillfingerstort idag. Borde ju känna sen när den stänger sig
  • sowe81
    Anonym (Sjalmamman) skrev 2013-11-26 07:27:29 följande:

Jag vågade på darrande ben testa imorse och fick ett fint plus

Grattis!!!
  • sowe81

Jag börjar fundera på om jag kanske inte får nån ägglossning denna månad eller om det är nåt annat. Testar med billiga stickor, har inte fått mer än kontrollstreck, är på cykeldag 13 idag. Tycker det känns som äl på tappen. Förändras den även om man inte har ägglossning?

• sowe81
    Emaria skrev 2013-11-26 20:01:20 följande:
    Det händer ju ibland men det bästa är väl att fortsätta testa! Har du billiga tester?
    Ja jag har billiga tester. Har testat en gång om dagen sen cykeldag 7, nu senast två dagar gjort två tester om dagen.

Får fortsätta testa och vi myser också för att inte missa om det är så att testen inte visar rätt.

Urs man blir ju knäpp av att inte veta vad som händer i kroppen.
  • sowe81
    Emaria skrev 2013-11-26 20:16:57 följande:
    Ok. Ja, jag ledsnade totalt. Gav upp och sen kom mensen. Andra gången ledsnade jag också och sen kom mensen utan att jag haft älflytningar eller andra tecken. Pendlar till Oslo så vi har ju lite begränsad tid, men inte ens det fick mig att orka bry mig.. Haha.. Men sen kom äl-känningarna med besked och då kände jag att kroppen var igång igen!
    On så det tog dig ända till 3e ggn innan du kände av äl-flytningarna.

Det märkliga är att jag hade äl-flytningar fredag och lördagkväll.

Jaja vi ligger på här hemma sa till killen idag, vi får fortsätta minst varannan dag fram till jag får mens eller känner nåt annat
  • sowe81
    0fia skrev 2013-11-26 20:53:39 följande:
    Börja tempa Tungan ute
    Ja kanske det. Men så svårt när jag alltid går upp o hämtar dottern o tar över henne till oss o sen somnar om. Kanske får bli ett projekt nästa cykel....
  • sowe81
    Cayenna skrev 2013-11-26 20:37:32 följande:

Har läst att har man två äl så brukar det vara med någon/dagars mellanrum. Perfekt med två chanser smile5.gif
    Coolt, det dubblar ju chanserna.
  • sowe81
    Emaria skrev 2013-11-26 21:54:07 följande:
    Jag är lite inna på att försöka få VUL men vet inte riktigt när. V12-14 kan vara vettigt för att se att allt ser ok ut efter den kritiska perioden, men skulle vara skönt att få ett innan. Kanske V8 när det hunnit hända lite. Vet inte hur strikta de är här. Gick hos fastläkare (Oslo) som inte ens såg till att jag fick ul när jag fick mitt mf. Var i slutet av v9 då, fick boka en tid i Sverige några dagar senare istället...
    Jag kommer be om ett vul i v. 8 typ o sen ett till i 13 kanske. Min bm är jättebra så det borde inte vara svårt att få till, hoppas det iaf.
  • sowe81
    F89 skrev 2013-11-27 15:25:02 följande:

Jag blir så trött på mig själv!
    Har mått ganska bra den senaste veckan och verkligen sett framåt. Blev överlycklig av mitt positiva ÄL-test i måndags och känt att det kanske blir bra det här till slut ändå.

Sen, som en jävla tvångstanke, går jag in och läser ALLT i den bf-tråd jag var med i tidigare. Det slutar med att jag börjar gråta och tycker att hela världen är dum, ful och orättvis. Så himla onödigt av mig att gå in där och grotta ner mig...

Åh ja tänker likadant o har också varit inne o läst. Men försöker tänka att det snart är vår tur igen. Men det är svårt. Slår mig ibland vad vi kunde haft nu, lite jobbigt också att min svägerska är gravid o har bf 7v innan vi skulle haft. Känns orättvist att de ska få o inte vi, även om jag är jätteglad för deras skull.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?