• Emaria

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

F89 skrev 2013-11-11 11:39:06 följande:
    Håller tummarna! : )
    Tack. :)
  • Emaria
    sowe81 skrev 2013-11-11 17:54:12 följande:

Nån som är duktig på det här med flytningar o äl?

Jag är idag på dag19 sen skrapningen. Jag har klistriga flytningar, som tapetklister ungefär. När mam läser om det är det man brukar ha innan mens, borde inte vara nån äl på gång inom några dagar gissar jag, eller vad tror ni?

Mina äl-test har sett typ lika svaga ut varje dag, man kan typ se ett streck bara. Har testat sen dag 12 tror jag.

Vilken dag brukar du ha ÄL i vanliga fall? Ibland kan det ju bli förskjutet.

Jag skrapades aldrig utan det fick klara sig själv. Fick en sista liten blödning och efter det visade gravtest negativt. Jag började testa men innan jag hann få en tydlig höjning fick jag mens. På samma sätt även nästa cykel. Flytningarna blev heller aldrig riktigt som vid ÄL. Det jag funderar på är om jag ens fick ÄL eller om mensen kom ändå. Fortsätt testa och se vad som händer!
  • Emaria
    fruPalmkvist skrev 2013-11-11 18:50:45 följande:

Vad tror ni? ÄL på g eller ett negativt ÄL test? phpjCzT8x39487.jpg

Är det en spegelbild eller varför ser det ut som fyra streck? :) om det är de två översta så beror det på hur testen sett ut innan? Jag har haft streck hela tiden, även dagen innan mens. Men nu när jag fick positivt var det betydligt starkare än test och idag lika stakt som test.
  • Emaria
    fruPalmkvist skrev 2013-11-11 20:00:52 följande:

Dom två strecken är dom som gäller : ) förra månaden hade jag helt blanka tester (nästan) förutom vid ägglossning då var båda strecken starka. Är på dag nio efter mens så tycker det är lite tidigt... phpEiWQJS62708.jpg

Ok! Men det kan ju vara så att cykeln är lite rubbad och du får lite tidigare ÄL. Men det är väl bara och testa och köra på!
  • Emaria
    F89 skrev 2013-11-12 06:00:12 följande:

Är det någon som har erfarenhet av väldigt sparsam mensblödning? Den liknar ingen mens jag har haft tidigare (har iofs aldrig haft MA tidigare) och höll bara på ett dygn. Finns det en viss mängd som "måste" komma ut vid mens för att sen kunna dra igång ÄL osv?

Jag tror att det kan vara lite rubbat i början. Min första var lång och smärtfri. Min andra kom tidigare än vanligt och var väldigt sparsam och kortvarig i mina mått (3-4 dgr). Och så nu fick jag ÄL tidigare än vanligt.

En dag låter visserligen kort men det är väl bara att testa på och se vad som hände med ÄL-stickorna.
  • Emaria
    F89 skrev 2013-11-12 14:06:56 följande:

Tack för att du svarade. Det betyder mycket när man har en dålig dag : )

Har haft ont i nedre delen av magen hela dagen och började bli orolig. Ringde min BM som är fantastisk och hon sa att jag måste ha respekt för det som kroppen precis har gått igenom, att det är vanligt att kroppen är "high chaparal" efter ett missfall. Hon sa på min beskrivning att det lät som att jag kunde vara gravid eller att ÄL var på gång igen, eller att mensen skulle komma (lika troligt var det att min dygns-blödning faktiskt var mens). Hon sa att det enda är att försöka hålla ut och så kommer kroppen göra precis vad den känner för som vanligt utan att vi kan påverka det ett dugg : )
    Vad skönt att ändå prata med någon! Men som sagt, det är ju inte mycket man kan göra.

Jag går själv och tycker att tiden masar sig fram... Nu när vi gjort ett seriöst försök!
  • Emaria
    F89 skrev 2013-11-12 14:35:24 följande:
    Jag tycker också att tiden kryper fram samtidigt som jag känner mig stressad och tycker att tiden springer iväg. Mitt MA konstaterades 24/10 och jag har inte ens fått en riktig mens än, det gör mig stressad för jag vill komma igång : (
    Jag hade mitt mf 18 aug och är inte säker på att jag haft ÄL förrän nu men mensen tog 43 dgr. Har en relativt lång cykel i vanliga fall men detta berodde mer på att det tog 4 veckor innan jag testade negativt. Men förstår dig!
  • Emaria
    Sorg13 skrev 2013-11-14 19:49:50 följande:

Där står pregnant!!är fortfarande lite skeptisk och vågar inte riktigt tro på det!

Grattis! Härligt när det går fort! :)
  • Emaria
    busmonstret skrev 2013-11-15 11:00:02 följande:

Jag har en liten fundering som jag hoppas någon vet någonting om.

I början av september fick jag missfall och mensen kom ungefär en månad senare. men bara ca 1½-2 veckor efter mensen kom små blödningar (knappt något) under drygt en veckas tid. Testade i början av förra veckan men då var de negativt så jag vet inte när jag vill testa igen. inte så kul när det är negativt :(

- med andra ord10/10 började min senaste mens tog slut en vecka senare.
    - De små blödningarna började 25/10.

Jag vet inte vad jag ska räkna ifrån. hur skulle ni ha gjort? Har ni haft liknande? Kände att jag behövde skriva av mig lite. 

Har du testat med ÄL-tester och sett att du haft ÄL under den här tiden?

Jag började med ältester när jag fick neg på gravtest men kyckaes inte få positivt innan varken första eller andra mensen kom. Efter den första fick jag också spottings som knappt märktes och själva mensen var extremt begränsad och varade bara i 4 dgr jämfört med 5-6 som jag brukar ha.

Efter två veckor fick jag dock positivt ÄL-test och börjar känna att kroppen är ikapp!

Så, testa med billiga ÄL-stickor till att börja med! Får du positivt kan du testa med billigt gravtest för att se så det inte är därför det ger utslag.
  • Emaria
    sowe81 skrev 2013-11-15 12:19:47 följande:
    Jag började med äl-tester på dag 11 efter skrapning. Då fick jag streck men inte starkt, hade då och fortfarande positivt gravtest, därefter blev äl-testerna bara svagare och igår på dag 22 fick jag mens. Så jag hade nog äl precis när jag slutade blöda.

Busmonstret - du kan ju ha blött lite när du hade äl kanske.
    Om gravtestet visade positivt kan ju detta även ge utslag på ÄL-sticka, kanske fick du aldrig ÄL utan bara mens. Så var det antagligen i mitt fall då den var lång och helt smärtfri - typiskt när man inte haft ÄL innan.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?