• Emaria

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Jag fick mf för 2 veckor sen, skulle ha gått in i v10 dagen efter.

Jag jobbar i Norge och veckopendlar sen 1.5 år tillbaka. Gifte oss i juni och lyckades med det otroliga att få ÄL där omkring (testade inte och har oregelbunden cykel) och lyckades på första försöket. Tog ett tag innan jag började tro på att det var sant... Och när mf kom var det som att allt rasade. Planen var att vara mammaledig i Sverige och sedan se hur jobbsituationen utvecklade sig. Har en stark längtan hem till Sverige...

Det var som att allt var alldeles för perfekt för att vara sant. Jag har under många år port mig för att inte kunna bli gravid... Och så sker det på första försöket!

Som att detta inte vore nog så skedde det på ett mindre trevligt sätt... På en buss på väg till Oslo. På en busstoalett med nerblåsande byxor kom stora klumpar levrat blod. Jag kände det som att livet rann ner i toaletten.

Hade väldigt högt hcg efteråt (34000) och testar fortfarande positivt med cb. Längtar efter att bli helt återställd hormonellt...

• Emaria
    undrande03 skrev 2013-09-02 16:06:02 följande:

hej, hoppar in här jag också.
    fick mf i vecka 7, den 3/8. Kroppen skötte allt själv och jag testade negativt redan efter en vecka (hcg sjönk från 1200 till 400 på 2 dagar, vet inte om det är mycket?)

har testat med äl tester för att försöka få koll på min cykel, men jag har fått starta test i flera dagar. senaste dagarna här nu så har jag mått illa på kvällar, haft ont i magen hela dagarna och senast nu så har brösten svällt och ömmar.
    antagligen skenis, men hoppas hoppas hoppas att det finns något nytt därinne och gror!

har precis som tidigare skrivande känt mig deppig och nere, och inte alls haft lust att träffa vänner (mina 3 närmsta är gravida, varav en i mars då jag skulle haft, och en helt nyförlöst.) .

hur har ni mått efter ert mf? har ni haft fortsatta symptom? det är ändå 4 veckor sedan för mig nu, så tycker att det borde vara nått "nytt" som gör att jag känner såhär? 

Jag hade som sagt väldigt högt hcg men alla symptom försvann direkt. Hade inte jättestarka men ingen hunger/illamående eller känslighet för vissa lukter. Förstoppningen släppte och jag gick ner några kilon som mest verkade ha satt sig som vatten.

Mitt värde är antagligen fortfarande högt men har känslor som att jag aldrig varit gravid... :(
  • Emaria
    RåttanRat skrev 2013-09-02 16:46:39 följande:

Mina symtom försvann på en gång, och när jag tänkte efter hade de försvunnit redan några dagar innan. Nu har jag molvärk men jag tror att jag har äl nu, har alla "symtom" på det. Innan mitt mf hade jag molvärk vid äl också. Så typiskt att jag får äl precis nu, precis mitt i sambons 2-veckors period i Norge, vilket betyder att jag inte kommer att ha äl när han är hemma förrän tidigast vid jul, om vi har tur, annars blir det nästa år nån gång,, smile4.gif
    Jag förstår dig precis. Här är det jag som är bortrest i perioder och dessutom väldigt lång cykel....
  • Emaria
    undrande03 skrev 2013-09-02 18:24:06 följande:
    Usch, stackare!
    själv sitter jag  här nu med jättekonstiga symptom. borde vara nära bim, men testade negatvt på g-test nu på eftermiddagen. 
    men med världens värk i magen, svullna ömma bröst och kvällsillamående så börjar man ju undra vad som står på egentligen? 
    Gravid igen, men att det inte ger utslag än skulle ju kunna vara fallet. :)
  • Emaria
    SaandraR skrev 2013-09-03 15:21:00 följande:

Precis haft ultraljud men graviditeten hade stannat upp :'( vi är så ledsna,. Har inte haft nån blödning än och vill bara få ut det nu :(

Fruktansvärt tråkigt. Vilken vecka var du i? Jobbigt när det bara stannar av. Vill de att det ska komma igång själv?
  • Emaria
    SaandraR skrev 2013-09-03 17:07:21 följande:
    Skulle varit 9+4 ungefär.. Jaa och de vill ja med så får hoppas de..:/
    OK. Ja, tror att det är bäst för kroppen om den klarar av det själv. Men jobbigt att gå och vänta!
  • Emaria
    undrande03 skrev 2013-09-03 21:10:34 följande:
    Vad skönt att jag inte är själv om det! Kändes nästan som det ett tag..
    Hoppas verkligen att det är ett + som är på ingång! :)

Hur länge sen va de du hade mf?  
    Hur har det gått för dig? Har du tagit morgontest? Tog det tid innan det visade plis sist? Själv plusar jag fortfarande... Tänkte ta ett test i veckan för att hålla koll på kroppen. Beställt lite billiga test.
  • Emaria
    paron skrev 2013-08-30 18:32:17 följande:

Nu har jag fått tillbaka min mens och har nog äl om ett par dagar! Åh jag hoppas och vill så gärna!!!!!! Lycka till alla andra som försöker

Tänk att mensen kan göra en så lycklig ibland. :)
  • Emaria
    undrande03 skrev 2013-09-05 12:19:03 följande:
    Jag har inte tagit något test än.. Känns som jag kommer "testa ihjäl mig" så jag tänker vänta lite.
    Senast så plussade jag på vad jag tror va bim+1 . Så det var ju tidigt. Men då kände jag inga symptom innan, mer än att mensen aldrig kom. 

Men får se hur länge jag kan hålla mig utan att testa, nyfiken som man är :) 
    Hur går de för dig? 
    Jodå, otålig som man är lyckades jag ju inte hålla mig från att testa. Lika solklart positivt som i måndags. Ska försöka stressa av och inte testa förrän om en vecka igen nu.

Planen var väl egentligen och ändå ta det lugnt till vår bröllopsresa de sista två veckorna i oktober... Men hade ju varit fint om man var på banan igen då!
  • Emaria
    SaandraR skrev 2013-09-05 12:30:27 följande:

Nu ligger jag nerbäddad i soffan och har precis tagit tabletter för att få ut allting :(

Hoppas det går bra för dig! :/
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?