• sowe81

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Emaria skrev 2013-11-15 11:49:29 följande:
    Har du testat med ÄL-tester och sett att du haft ÄL under den här tiden?

Jag började med ältester när jag fick neg på gravtest men kyckaes inte få positivt innan varken första eller andra mensen kom. Efter den första fick jag också spottings som knappt märktes och själva mensen var extremt begränsad och varade bara i 4 dgr jämfört med 5-6 som jag brukar ha.

Efter två veckor fick jag dock positivt ÄL-test och börjar känna att kroppen är ikapp!

Så, testa med billiga ÄL-stickor till att börja med! Får du positivt kan du testa med billigt gravtest för att se så det inte är därför det ger utslag.
    Jag började med äl-tester på dag 11 efter skrapning. Då fick jag streck men inte starkt, hade då och fortfarande positivt gravtest, därefter blev äl-testerna bara svagare och igår på dag 22 fick jag mens. Så jag hade nog äl precis när jag slutade blöda.

Busmonstret - du kan ju ha blött lite när du hade äl kanske.
  • sowe81
    Emaria skrev 2013-11-15 12:32:13 följande:
    Om gravtestet visade positivt kan ju detta även ge utslag på ÄL-sticka, kanske fick du aldrig ÄL utan bara mens. Så var det antagligen i mitt fall då den var lång och helt smärtfri - typiskt när man inte haft ÄL innan.
    Ja att det var hcg hormonerna som gav utslag på äl-testet anar jag också

Aha, ja ännu är det smärtfritt, får se om den blir lång, hoppas äl kommer som den ska sen bara....

Hade du äl efter den?
  • sowe81
    paron skrev 2013-11-17 11:24:45 följande:

Hej alla. Är inte så aktiv här i tråden, men hoppas det går bra för er. Jag har testat med äl tester nu efter mensen och igår fick jag ett positivt test, det var lika starkt som kontrollstrecket. Hur vet man nu när man har äl efter ett sådant test? Iförrgår testade jag också positivt, men igår starkare ändå. Ska man börja räkna efter att testet blir svagare? Tänk om jag får lika starkt idag också, eller starkare? Hur vet man? Åh tycker detta är krångligt med äl tester.

Det är väl bara att mysa på varje dag nu några dagar så ni inte riskerar att missa äl, bättre att mysa en gång för mkt än en gång för lite.... Lycka till!!
  • sowe81

Jag är inne på mensdag 4, o har typ redan slutat blöda. Hoppas det berodde på att jag inte fick nån äl mellan skrapningen o denna mens o att det kommer igång som vanligt nu denna cykel.

• sowe81
    Solros78 skrev 2013-11-17 15:39:22 följande:
    Jag skulle nog rekommendera sex framför mysande dock om man vill bli gravid... smile5.gif
    Haha... Ja såklart, men sex är ju mysigt
  • sowe81
    0fia skrev 2013-11-18 10:46:59 följande:
    Åh, hoppas på äl!!! Om väl äl kommer känns det ju som cykeln är igång på riktigt smile5.gif

Sowe81 - hur går det för dig? 
    Jag har haft mens i 4 dagar, lite kort o smärtfri men jag hoppas på äl nästa helg eller strax därefter. Är på cykedag 6 nu. Hoppas!!! Om det skulle ta sig så blir bf bara 4 dagar innan bf på min dotter va (hon kom bf+6).
  • sowe81
    E2012smamma skrev 2013-11-18 21:43:57 följande:
    Ok. Men risken finns ju att stickorna inte räcker då. Egentligen kan man ju köra på från dag 8 då och testa och se men om stickorna tar slut utan att gubben visat sig får man bara fortsätta ha sex.. För visst är det bara 7 stickor med ett CB digitalt?
    Men ni kan ju börja ha sex tidigare utan att ha testat, spermierna överlever ju några dagar så det är ju bara bra om det finns många som simmar omkring.

Jag har börjat testa redan nu på dag 6, men billiga stickor, mest för att jag vill se att jag får äl överhuvudtaget. Jag brukar ha äl på dag 10-12 ungefär.
  • sowe81
    0fia skrev 2013-11-19 08:14:38 följande:
     Kanske hamnar vi precis lika då?! Även jag hoppas på äl till helgen. Konstiga kropp.....
    Spännande! Hur var det för dig, är det första äl efter mf?

Jag har börjat testa med stickor men de var helt blankt idag. Förr hade jag äl på dag 10-11 o om kroppen fattar galoppen blir ju äl i helgen. Blir mkt mys i helgen!
  • sowe81
    SaandraR skrev 2013-11-19 19:47:33 följande:

är detta ett positivt äl test?
    Jag skulle tolka det som positivt. Blir sexdejt för dig ikväll då antar jag
  • sowe81
    0fia skrev 2013-11-19 20:04:24 följande:
    Tror det blir första äl. Tempar ju och första låg tempen ganska högt ett tag. Hade lite småblödningar ett par dagar efter att jag slutat blöda efter mf och tror att det kanske var mensen för tempen sjönk i samband med det. Har nu haft låg temp i typ 1,5 v vilket innebär att det borde bli äl till helgen om min teori stämmer, Tycker det är lite äl-flytnignar nu så jag håller tummarna för att kroppen håller på att förbereda sig. smile1.gif Jag brukar ha äl dag 15.
    http://www.fertilityfriend.com/home/2775b6 
    SaandraR skrev 2013-11-19 19:47:33 följande:

är detta ett positivt äl test?
    Pos smile1.gifTror inte det. Tror man helt enkelt får köpa ett nytt paket.

Ok.

Ja det blir ju första för mig också tror jag. Fick ju mens på sa 22 efter skrapningen (dag 25-26) efter jag börjat blöda. Men jag tror inte jag hade nån äl mellan, om jag hade det måste den varit innan jag slutat blöda. Men jag hoppas det blir nu. Hur långt innan brukar du känna av äl-flytningar? Jag har inga känningar ännu. Men vill inte heller innan fredag då min sambo jobbar kvällar till torsdag.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?