Inlägg från: Zombiemma |Visa alla inlägg
  • Zombiemma

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

paron skrev 2013-10-12 22:17:57 följande:
    Tack :) vi har haft det underbart! Min första solsemester! Jag provar med att testa varje dag tills jag också får ett starkt streck :) vilken tid på dygnet testar du? Jag är på dag 15 idag :)

Jag har testat 2 ggr per dag nu från början, men nu har jag sett att lunchtid är "min tid"

Stegringen kom rätt så snabbt, men verkar ju hålla i sig ett par dagar så jag borde ha äl idag el imorn..
  • Zombiemma
    Kuben skrev 2013-10-12 22:37:08 följande:
    Hej alla modiga!

Kikar in hos er. Fick ma konstaterat och blev igångsatt för 11 dagar sedan. Var på återkoll i förrgår och allt var ok. Glömde dock att fråga om jag fortfarande var öppen eller om jag nu t.e.x får bada. ... har lite bruna flytningar annars inget.

Vad har ni för erfarenhet kring det? Bör jag vänta till en mens?

Väntar ni alla på en mens innan ni försöker igen? Jag är lite inne på att ev hoppa det, men det kanske är dumt? Enl läkaren handlade bara om att veta hur man ska räkna. Det känns inte jätteviktigt för mig.

Beklagar ditt ma vilken v var du i?

Vi provade direkt men kroppen var nog inte redo, fick en riktigt lång cykel. Testar m äl-test nu så jag vet att allt verkar funka igen .

Lycka till!
  • Zombiemma
    Mommy1986 skrev 2013-10-16 10:08:58 följande:
    Stod i instruktionerna att man ska testa mellan kl 10-20.

Vilket jag inte har gjort idag då, men men..

Jag testade 2 ggr per dag tills jag såg att ökningen kom vid lunch, sen tog bara ett par dagar så fick jag superstarka streck fast min cykel har blivit längre sen mitt mf.

Nu har jag iaf haft äl och håller tummarna att vi lyckats!
  • Zombiemma
    Mommy1986 skrev 2013-10-16 10:24:18 följande:
    Jo, vi håller tummarna!!! :) När hade du missfall?

Kanske jag också ska prova testa 2 ggr per dag, borde ju få min beställning i morgon. :)

Hade mitt mf den 19:e aug, trodde nästan jag var gravid igen förra månaden då jag hade så mycket symptom men nej tyvärr..

Nya försök nu helt enkelt!

Lycka till!
  • Zombiemma
    paron skrev 2013-10-16 17:03:22 följande:
    Mitt äl test idag blev svagare än igår (bilden jag la upp) Antar att jag har ägglossning nu snart :) När ska du ha din beräknade mens? :)

Ja jag verkar ha lång cykel nu så jag har troligtvis bim den 26:e el 27:e

Jag hade positiva test i 3 dagar, med mycket äl symptom så jag känner mig rätt säker på att det var äl den här mån iaf .
  • Zombiemma

Paron:

Ja typ, är lite osäker på exakt när men antingen i helgen el början på nästa v..

Hur mår du? Känner du nåt?

• Zombiemma
    paron skrev 2013-10-23 09:12:24 följande:
    Jag är också lite osäker, cykeln brukar ligga på 30 dagar, men förra månaden låg den på 33. Antingen på söndag eller på ons :) Jag fick lite känsliga bröst för någon dag sedan, men igår kväll gjorde det mycket ondare. Imorse ilade det riktigt i brösten. Fast ont i brösten har jag vid mens också, mer eller mindre så törs inte haka upp mig på det. Annars känner jag inget faktiskt. Har nog gett upp det där med att leta symtom och göra 2 st gravtest om dagen ;) Nu inväntar jag mensen helt enkelt. Orkar inte tro på att jag är gravid och sedan bli så besviken. Känner du något då?

Jag känner lite som du, orkar inte tro att jag är gravid hela tiden..

Är spänd över magen lite öm i brösten mm, men jag hade mycket mer symptom förra månaden och då var det ju inget.. Det som får mig fundersam är just känslan i magen och sen är tappen annorlunda, den har sjunkit och mjuknat, men som sagt orkar inte tro nåt..

Får se hur det går... Lycka till!
  • Zombiemma
    JennieCH skrev 2013-10-23 17:23:16 följande:
    Idag var jag på efterkontroll efter missfallet vi fick 8 oktober. Till min stora förvåning fanns det en levande bebis där inne. Det visade sig att vi väntat tvillingar. Nu är risken för missfall ökad och oron är större nu än den var innan missfallet men jag är givetvis lycklig och hoppas på det bästa. Där fick jag min förklaring till ihållande gravidsymptom. Känslorna är ganska konstiga just nu, jag är så lycklig över att vara gravid men samtidigt så känns det lite sorgligt att en ev våra små försvann. Var nog tur att vi ute visste något om detta innan iaf.

Vill bara tacka alla här inne för att läsa om era resor stöttade mig i min sorg. Jag hoppas att jag kommer slippa hoppa in i gruppen igen och jag hoppas att om jag gör det så är alla ni som kämpar gravida igen.

Håller tummarna för er att det fortlöper väl iaf!

Lycka till!
  • Zombiemma

Paron har du testat nåt idag?

Jag har fått ömma bröst nu oxå, är på dag 35 och borde ha bim idag. Men jag har haft ända upp till 37 dagars cykel så jag fortsätter avvakta..

Känner mig lite nervös faktiskt..

• Zombiemma
    SaandraR skrev 2013-10-28 19:30:50 följande:
    Idag har jag känt lite stickningar/hugg i nedre delen av magen , äggstockarna antar jag. Så genast börjar man hoppas igen..:/ usch detta är jobbigt tycker jag..

Förstår precis hur du känner.. Jag har fått ömma bröst nu och jag har inga vanliga menskänningar alls, har förhöjd temp fortfarande och är typ på bim. Men jag väntar, vågar inte hoppas.. Är riktigt jobbigt, är ju rätt säker på att vi prickade in äl men det betyder ju inte att det blivit nåt.. Lycka till!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?