• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Är det idiotiskt att göra uppehåll för december? Våra barn är födda i nov och dec och vi kände nu senast att det blev så sjukt intensivt den perioden, med födelsedagar, jul, lucia och allt. Och att då en födelsedag till skulle bli ännu värre. Att man inte hinner njuta av julen ordentligt och alla förberedelser för att man ska ha ett ton kalas.

Men samtidigt så längtar jag så galet efter bebis...

Kan någon ge någon input i ämnet?

• Solros78
    Makane skrev 2014-03-12 18:25:57 följande:

Usch jag har en jävla skitdag idag. Ont som tusan, blodet forsar och graviditetssymtomen har kommit tillbaka. Mådde så illa imorse och brösten ömmar såååå. Jävligt då det försvann i slutet av förra veckan. Och så konstigt eftersom jag ser på gravtest att hormonerna minskar. Så ledsen och uppgiven. Och så ska man sitta där på jobbet och låtsas som ingenting.

Fy vad jobbigt! Inte kul att vara på jobbet då. Har du någon som vet där, som du kan prata med? Det är guld värt tycker jag.
  • Solros78
    Makane skrev 2014-03-12 18:20:53 följande:

jag tänkte likadant när vi började försöka. Och då har vi inte ens mycket födelsedagar i december utan mer för jul och sådär. Nu kunde jag inte bry mig mindre. Vill ha en bebis när den än kommer. Nu kommer det inte bli december för mig eftersom jag är mitt i missfallet, men förstår verkligen dina tankar.
    Nej det är ju så jag börjar känna helt plötsligt. Jag har tänkt så att det är ju inte så jobbigt med en månads uppehåll men tänk om det är då jag blir gravid? Och jag som så gärna ville få bebis 2014 och då känns det så extra jobbigt att göra uppehåll nu.
  • Solros78
    is1 skrev 2014-03-12 18:47:24 följande:

Jag känner extrakt samma som du, Du är inte ensam. 
    Just nu är jag oxså i en period då jag känner mig ledsen, bitter o ensam.
    Inge illa menat mot de som blivit gravida nyligen, Är bara glad för eran skull.
    Men ni kanske kan skriva gravidsnacket i en annan tråd.  För många som kanske just/ är i ett missfall kanske inte vill höra om det just nu :¨)
    Skönt att jag inte var ensam om de här känslorna!
  • Solros78
    Augusti82 skrev 2014-03-12 19:02:43 följande:
    Usch vad svårt!!!! Det hade ju varit skönt för er att få det lite utspritt. Om du får ÄL enligt vad dina uträkningar är när är BF då i dec?
    Min sambo fyller år 4 dec, min pappa 11e, svägerskan, 21e. Jag vill egentligen inte ha ett december barn men å andra sidan så blir jag glad för att få ett barn alls. Jag hoppas att det blir nu så det blir november.
    Annars tror jag att jag skippar ÄLtester i april. Så är det så att det händer så händer det. Annars så blir det en i maj istället. Men jag längtar tokmycket efter bebis med. Jag vill så gärna ha barn. Hur gammal var du när du fick ditt första? Men kanske släppa ÄLgrejerna i april o händer det så händer det?
    Ja vore skönt med lite utspritt. Tänk att ha tre barnkalas på en månad... Dock så är det ju enkelt på så sätt att man kan fira alla med släkten samtidigt och alla barn har samma närhet mellan födelsedag och jul osv.

Bf skulle bli 14/12 nu. Jag var 31 med första barnet.
  • Solros78
    Augusti82 skrev 2014-03-12 19:43:24 följande:
    och så jul på allt det! Nä det är nog lite mycket! Förstår dock din känsla ifall det är nu du blir gravid! Men kanske skippa ältesterna o så händer det så händer det. Kanske en månad till att slappna av men ändå ha chansen?

med bf 14dec så vill man ju inte gå över tiden o få bebisen mellan jul o nyår.... lite jobbigt kanske.

Försökte ni länge med första barnet o fick du något missfall då? Förlåt att jag frågar.... Mest bara intressant att höra hur andra hade det inför första barnet.
    Fast vårt sexliv ser inte riktigt ut så att jag blir gravid bara så där...

Första barnet tog fem månader efter ppillerstopp, jag blev gravid på min första äl som var efter ppillren. Andra barnet tog tre månader. Inga missfall förrän nu då, två på raken...
  • Solros78
    Makane skrev 2014-03-12 19:48:21 följande:
    Tack. jag är så glad att jag hittade den här tråden. Ni vet vad det handlar om. Har gått igenom det själva. Känner mig mindre ensam då. jag var i 7+6 när jag fick konstaterat på vul att det var missfall. Idag skulle jag ha varit i 8+5. 
    Solros78 skrev 2014-03-12 19:17:04 följande:Fy vad jobbigt! Inte kul att vara på jobbet då. Har du någon som vet där, som du kan prata med? Det är guld värt tycker jag.
    Ja min chef vet. Men det blir ändå inte riktigt att vi pratar om det. Sitter som resesäljare så det är ju ständigt kunder i butik. Fejka ett glatt leende och fortsätta liksom. Och det har varit några rätt okej dagar så jag har inte haft tanken på att sjukskriva mig. Men idag var det nära att jag åkte hem. 

Hur länge har ni blött efter mf? Jag tycker inte det känns som om det minskar någon gång. Så himla mycket kan det ju inte vara som ska ut såhär tidigt. Mitt förra mf var så herrans många år sedan så jag kommer inte ihåg. Men minns det som att jag blödde mycket 4-5 dagar. Nu har det varit rätt mycket i en hel vecka. Längtar till måndag på återbesöket. Hoppas verkligen allt är ute då. 
    Oj vilket jobbigt jobb en sån här vecka. Jag jobbar på kontor helt utan kunder så det är skönt.

Jag blödde över en vecka med första mf, mindre andra gången men då var missfallet också tidigare.
  • Solros78
    Tinnis skrev 2014-03-13 00:54:48 följande:

Vad deppig jag blev nu. Bruna flytningar =mens på gång och dendär ultraljudsbilden... Alltså, jag är så himla avundsjuk och ledsen just nu. Jag känner mig tom och misslyckad.

Så tänker jag på chefens utbrott på gårdagens möte. Känner mig så jävla dålig fast jag vet att jag inte alls har gjort ett dåligt jobb.

Mannen ville veta vad det var nu när vi låg i sängen och jag försökte dölja tårarna, men jag ville inte säga nåt.

Jag funderar på att sjukskriva mig i morgon.

Men du stackare, vilken dålig dag! Hoppas idag blir bättre!
  • Solros78
    Makane skrev 2014-03-13 06:32:29 följande:

Ja det har jag. Inte hela tiden, men det kommer och går. Känns som om det kanske inte kommer ut ordentligt, för klumpar har jag nästan inte haft. Mer som en riktigt riklig mens som aldrig vill ta slut. smile4.gif
    Tinnis skrev 2014-03-12 23:22:02 följande:Ja, är också så glad för denna tråd. Det är faktiskt den enda tråd som jag skriver i här på FL. 

Jag blödde länge totalt 4 veckor, men det var för att kroppen inte klarade av att stöta ut allt själv, så det blev skrapning tillslut. Efter 2,5 veckor. Vid skrapningen skulle jag varit i vecka 13, fostret slutade leva i vecka 6 sa läkarna.

ah okej. Kanske blir likadant för mig då. De där klumparna som alla skriver om upplever jag inte att jag har. Oj vad tufft att kroppen inte fattar att det ska stöta ut det tidigare. Mitt första mf var också ett ma. Såg i v. 9 att fostret/embryot slutat växa i v. fem. Sen dröjde det ngn vecka till innan det kom ut.

Jag är med i en planering till nr tre tråd som också är himla bra. Men visst är det svårt där när de där tittar in på sitt första försök och plussar en vecka senare. Då blir man lite bitter. Men grundkärnan i tråden består av fina tjejer där också. Även de gravida hänger kvar och peppar och stöttar då och då även om de också har en egen tråd.
    Den tråden (tror jag) läste jag mycket i i somras men skrev aldrig. Sen blev jag gravid och då var den tråden inte längre aktuell. Sen nu då snart ett år senare inte ens gravid... Jag kanske får hoppa in där igen. Det blir ju kanske också lite orättvist i en sån här tråd när vissa vill ha första barnet och vi andra har redan ett eller flera.
  • Solros78
    Sissy skrev 2014-03-13 13:14:48 följande:

Hej! Kan jag hoppa in? Fick missfall i v. 14 ;( och från den dagen vet jag inte hur ska jag vara lycklig igen! Det finns stunder där jag är glad men det kommer dagar där jag känner mig värdelös, misslyckad, gråter hela dagar och ingen som förstå mig alls! försökte prata med många personer men de säger samma hela tiden! Hela jag är som ett stor sorg!

Välkommen hit men beklagar ditt missfall! Extra jobbigt med ett så sent. Hur länge sen var det?
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?