• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Belly skrev 2014-03-04 16:26:36 följande:

Hade bestämt mig för att inte ta ett digitalt för någon dag sen, jag fick ett starkt plus 1 dag innan BIM och jag behöver inget mer bekräftat.

MEN ändå så är jag så jäkla dum och åkte iväg idag och köpte digitalt vilket visade 2-3. Går in i vecka 6 imorgon och det känns läskigt att det bara står 2-3 när plusset var så starkt för en vecka sen.

Så nu har jag startat den här förbannande oros karusellen. Funderar på att göra ett vanligt imorgon bitti och se om det är starkare än det förra veckan.

Been there, done that! Men jag tror att några dagar till och sen ta ett digitalt igen, googlade ihjäl mig i ämnet i januari och läste om de där det slog om till 3+ i v 6.
  • Solros78
    SmalltownGirl skrev 2014-03-04 17:37:05 följande:

Hej.
    Jag hoppar in här. Såg att tråden vart från 2013 men att senaste inlägget skrevs precis så jag vill också vara med.

Mens den 24 Januari. Ägglossning 8 Februari. BIM 22 Februari. Plussade 25 Februari. Fick i Vecka 6 (5+0) Missfall 1 Mars. Blöder ännu. MÅTT SKIT! men... skam den som ger sig!

Mensen var alltså 9 dagar sen, men bm och läkare sa att vid nästa ägglossning som bör komma två veckor efter mensens första dag så är de bara att köra på. eftersom jag fick missfall så tidigt så var det ingen fara.

Nu, ska jag ha ägglossning den 12-16 mars (fertil dag 15 mars). Vi kommer försöka då. och efter, och efter de.. för vi vill ha barn nu, vi längtar så!

de sägs ju att kroppen är inställd på "gör om gör rätt" - alltså lättare att bli gravid efter ett missfall då livmodern rensas ut och fylls med härliga hormonor och ämnen som gör att ägget fäster mycket lättare... alltså, bebis snart! annars avlider jag..

men.. jag ska inte hoppas för mycket och jag fick mitt missfall för 4 dagar sedan. borde fortfarande vara jätteledsen och må dåligt men min kropp påverkas så mycket av ångest och oro så jag beslöt mig för att "skita i de" - gå vidare.. försöka må bra, jobba hårt och tänka på annat... för om jag har en massa ångest och oro, då kommer jag aldrig bli gravid igen. så, nu går vi vidare här hemma..

på min 20 års dag, den 13 mars har jag min första fertila dag, så då ska vi köra så det ryker hela helgen! :D

Välkommen hit och beklagar ditt missfall! Jag kör också helt på modellen att satsa på ny graviditet så snart som möjligt för att släppa fokus på det som varit.
  • Solros78
    P81 skrev 2014-03-04 21:39:59 följande:

Nu börjar det bli riktigt spännande! Äl+15 idag. Om inte mensen kommer före torsdag bör jag nog testa då.
    Jag gillar att hoppas och jag vill hellre ha mens än ett nej på testet. Plus att det blir närmre till nästa äl om jag väntar in mensen och inte testar negativt före mensen.

Kan jag ha turen att ha blivit gravid första medvetna älossningen sedan mfet... Visserligen ett par struliga menser före senaste mensen men ändå. Aja, det visar sej!

Åh spännande!
  • Solros78
    Bebisfabriken skrev 2014-03-04 21:42:22 följande:

Nu är det bestämt, den 22 mars påbörjar vi IVF, och äggplock blir i mitten av april. Fan vad läskigt det känns!

Åh vad jag håller tummarna för er!
  • Solros78
    P81 skrev 2014-03-04 22:28:25 följande:
    Vad snällt av dej.:) Ah, du väntar på din första mens sedan mfet(? Jag beklagar det ledsamma.

Lite kort snabbinfo:
    Mf upptäcks på rul i v18 den 18 okt -13. Fostret dött sedan v14/15. Fosterprovsvaren var normala och fostret såg så fint ut..<3
    Medicinsk abort 21 okt -13. Skrapning 29 okt -13 då rester av moderkakan fanns.
    Första mensen efter 40 dgr(liten och långdragen mens). Inga ältester gjordes innan den mensen då vi ville vänta med att försöka på nytt.
    Andra mensen som var en riktig mens kom efter 60 dgr(gav upp med ältesterna innan den mensen efter blinkande gubben i 11 dar(dag 21-33)). Antagligen kom älossningen ca dag 45 men då hade vi tagit en paus i jufsandet. Väntade in nästa cykel då man lätt blir besatt.
    Är nu på dag 37(blinkande glada gubben på dag 21 och fasta glada gubben på dag 22).

Vill du berätta lite om din sits?
    Kramar!
    Men åh så hemskt jobbigt att upptäcka mf så sent. Har läkarna någon aning om varför det hände?

Fick du sköta aborten själv hemma när det var så långt gånget (dvs som jag med fler gjort när det varit tidigt mf) eller var du på sjukhus?

Beklagar verkligen din historia och vad jobbigt med så långa menscyklar nu.
  • Solros78
    F89 skrev 2014-03-05 03:18:59 följande:

Är ni redo för en natthistoria?

Ok, då kör vi!

Så. Jag kände ju i förrgår och igår att jag inte längre mådde illa, hade ingen molvärk och brösten ömmade inte lika mycket länge. Fick panik, tog ett test, testet var svagare. Mer panik.

Ringde BM, ringde privat - ingen ville ta emot. Blev mer och mer olustigt och fick sånna flashbacks från i höstas med det här känslan med att tro att något är fel men sedan brottas med sig själv osv.

Kunde inte sova och nu var oron mer ångest. Jag har tidigare under flera år haft panikångest och är enormt rädd om min psykiska hälsa. Tog därför ett lite annorlunda beslut. Åkte till gynakuten för att se hur mycket folk som var där. Tomt. Gick in och ljög. Sa att det kommit blod i helgen, att jag har ont i magen. Detta kan man ju tycka vad man vill om, men eftersom jag var enda patient så har jag bestämt mig för att inte ha dåligt samvete.

Så. Bra och dåliga nyheter. Det finns ett hjärta som slår på en 8 mm liten!! Dock tyckte barnmorskan att det verkade "skört". Jag försökte fråga vad den här skörheten innebar, om det var för litet etc men nej, det var mer en känsla hon hade. Hon tyckte att det var bra att jag hade ett VUL bokat nästa vecka hemma så man kunde se att det fortsätter utvecklas åt rätt håll.

Jag har bestämt mig för att låta konstaterat hjärta som slår trumfa hennes skörhets-känsla och tänker vara nöjd med det fram tills nästa VUL. Allt som allt tog besöket 30 minuter och jag är nöjd med natten.

Tack för allt stöd under gårdagen! <3

Men du vad skönt med ett hjärta som slog, grattis till det! Och vad bra att du åkte in, man blir ju galen av att oroa sig! Glad för din skull!

Väldigt konstig kommentar om skörhet måste jag säga, otroligt märkligt och rätt illa tycker jag!
  • Solros78
    SaandraR skrev 2014-03-05 07:45:03 följande:

Är det bara jag eller visst finns det ett streck till ? ...

Jag ser tom två olika streck, men wow, grattis, grattis!!
  • Solros78
    Patricia4 skrev 2014-03-05 07:05:35 följande:

F89: skulle tro att hon ville ge dig ngn förklaring till din "blödning" , hittade ingen och lät sådär svävande. Om jag Bore läkare och nån i tidig graviditet kom o sökte för en blödning( fast du hittade på ) skulle jag också vara försiktig med att säga att allt är jättebra, trots allt vanligt med missfall.

Så sett ur läkarens perspektiv så kan man nästan förstå hennes flummiga svar. Slappna av nu! Klart du ska välja att tro på det positiva!

Alltså klart att något är skört om man sagt man blöder, och jag håller helt med om att vul är en ögonblicksbild, inget mer. Men hon kunde ju sagt något mer åt håller sköra slemhinnor än att det låter som att hela graviditeten är skör...
  • Solros78
    Belly skrev 2014-03-05 09:54:15 följande:
    Okej! :(

Jag är på samma dag idag som jag fick missfall förra gången, och jag tänker att om jag bara kan ta mig förbi den här dagen så börjar hjärtat slå. Men så kommer ju verkligheten ikapp och man förstår att det är ingen säkerhet.

Så jag ska boka in tidigt VUL jag också, osäker på när jag ska boka det dock. Vill helst vänta till v 10, men skulle ändå vilja göra ett i typ v 7.
    Jag skulle föreslå v 8, då syns det bra osv. Men sen om man gör någon fosterdiagnostik så får man ju koll i v 12-13 ungefär också.
  • Solros78
    Belly skrev 2014-03-05 10:13:00 följande:

I vårat landsting så får man ju tyvärr ingen foster diagnostik i v 12- 13. Utan det är bara UL i v 18 som gäller.
    Om man inte går privat då.

Men vadå, kan ni inte göra kub? Görs det inte alls?

Jag har gjort kub en gång och mkp en gång, båda genom landstinget. Nu är jag över 35 så nu skulle jag nog inte ens behöva tjata mig till det...
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?