• Cayenna

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Solros78 skrev 2014-04-08 08:30:31 följande:
    Men wow, vad häftigt, du som var så pessimistisk över att ni skulle missa äl, extra coolt!

Sjukt pessimistisk Vi som kört med ältest och verkligen kollat och prickat och då har det inte blivit nåt.
  • Cayenna
    Solros78 skrev 2014-04-08 08:32:12 följande:
    Jag undrar fortfarande var min mens är! Dag 30 idag. Har jag inte fått den på torsdag tänker jag söka hjälp, tror ni man får hjälp att kolla hur läget är?

Så märkligt! :-/ Hoppas ändå att du är låghormonare! Boka tid privat så går det nog bra.
  • Cayenna
    Kirsten skrev 2014-04-08 14:32:38 följande:
    Åh vad roligt, supergrattis till dig!:)

Tack Kirsten! SOM jag hejar på dig nu att det tar sig snabbt innan ni går vidare i utredning till hösten. <3
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-04-08 16:04:30 följande:
    Nu måste jag bara skriva av mig. Mina kollegor vet om mitt mf i dec. Idag var en kollega och hälsade på med sin bebis. Då kläcker en vid kaffet "blir du inte mer sugen nu therese". Jävla pucko ville jag säga. Men log lite artigt. Man förvånas aldrig.

Fy vad genuint elakt!
  • Cayenna
    Kirsten skrev 2014-04-09 10:16:24 följande:
    Tack Cayenna, det behövs verkligen!:) Utredningen är redan klar, bara att hoppa på ivf till hösten om det vill sig riktigt illa!;)

Heja heja! Men oooom det blir ivf så går det bra det med. Bara ni har er solstråle sen. <3 Du verkar vara så positiv så jag tror det löser sig innan hösten.
  • Cayenna
    mimmih skrev 2014-04-10 03:34:34 följande:
    Hej tjejer! Vad roligt att se så många bekanta namn! Solros, Patricia, F89, Dreams85, Tinnis, Bebisfabriken… Ja, roligt och roligt, det är ju en missfallstråd, men ni förstår säkert vad jag menar. Jag har ju inte varit inne på ett tag nu, har läst då och då men behövde en FL-paus. Och under den pausen har det faktiskt blivit ett litet plus, så nu blir det förhoppningsvis decemberbebis!

Cayenna, grattis till plusset!

Tinnis, det är hemskt när mensen kommer! Men nu är kroppen igång igen och du kommer bli gravid - du har blivit det innan!

Bebisfabriken, hur går det med nässpray och allt vad det är?

Grattis till dig oxå Bf? Kom över i pluss tråden. Jag har bf 7 dec.
  • Cayenna
    Bebisfabriken skrev 2014-04-10 20:54:19 följande:

Men vad roligt att det tagit sig! Verkligen ett jätte stort grattis! Verkar vara många i tråden som får sitt plus.
    Jag kör på med sprayen. Barnår UL idag och nedregleringen har fått bra så jag kan börja med sprutorna på söndag. Ska bli skönt att slippa värmeslagen! Äggplocket och insättningen blir dock inte förrän mot slutet av månaden. Är livrädd för äggplocket och för att det kanske inte ska lyckas.

Jag håller tummarna för många ägg med topp kvalitet.
  • Cayenna
    Bebisfabriken skrev 2014-04-11 07:03:05 följande:

Jag hoppas det jag med. Läkaren såg 9 äggblåsor i dagsläget. Får hoppas att alla utvecklas och blir bra. Så man får lite lön för mödan.
    Jag kämpar på med kosten så mycket jag kan. Men idag när läkaren hörde att jag fått missfall sa han "du vet att risken ökar när man är så tjocka som du och jag" lite jobbigt att höra fast jag vet att det är så. Så nu känns allt lite hopplöst.

Så hårt sagt! Jag tycker du är duktig som kämpar på med kosten, fortsätt så så ska du se att det går bra. En bekant är smal och har fått fyra missfall och utredningen visar inga fel så oavsett kroppsform så kan man drabbas. Kämpa på och så ska du se art det går. 9 äggblåsor tycker jag låter lovande
  • Cayenna
    annajenni skrev 2014-04-11 12:03:21 följande:
    Tack vad gulliga ni är! Får lite dåligt samvete att jag är aktiv här nu när jag fått positivt...men det är väl så kanske. Vi har försökt så länge så man ställer sig bakom och bara läser i sin sorg, sån är jag iaf. Ni ska veta att jag läst hela tråden sen jag hittade den för länge sen och tänker och ler och gråter med er här bakom skärmen även om jag inte skrivit så mycket. Nu SKA det här fostret överleva! Det är bara så! Det känns som det har vart några plus nu så nu låter vi trenden fortsätta tjejer! Ligg ligg ligg! :) massa kärlek och tacksamhet/ Anna

Kom över i tråden "vi som har plussat....." under gravid övrigt. Där kan vi älta oron. BF dec du med?
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?