Inlägg från: Camilla040609 |Visa alla inlägg
  • Camilla040609

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Blåsippan84 skrev 2013-12-09 21:30:11 följande:
    Tänker på detta med tester. Testade ni er några v efter missfallet för att se att hormonerna var ute?

Tips på bra äl test och vart man kan köpa billiga gravtest till framtiden:).
    Jo jag testade ungefär 2-3 veckor efter skrapningen och det visade då ingenting!! Hade även tagit blodprov vid två tillfällen så jag visste att det skulle sjunka ganska snabbt. på knappt två veckor sjönk värdet från 12500 till 4000. Så när jag tog g-test för att kolla om det skulle plussa så förstod jag nästan att det inte skulle visa någonting!

Nu inväntar jag ÄL och jag och maken kör på varannan dag eller oftare för att öka chanserna för att få ett plus i årsskiftet!!
  • Camilla040609
    zebra skrev 2013-12-09 21:48:59 följande:
    Har varit borta några dagar och inte hunnit skriva eller kommentera. Försökt läsa äldre inlägg och beklagar det som hänt för de nya på tråden :( 

Och grattis för de som plussat!

Testade till slut på ca BIM+4 och visade ett plus! : D Tack alla för ert stöd, utan era kommentarer och svar på frågor tror jag jag varit rätt så förvirrad nu och inte misstänkt graviditet! Testade negativt vid BIM-4 och tappade nästan hoppet. Ska försöka inte vara alltför orolig och önskar er alla lycka till! 
    Kommer fortsätta läsa tråden trots denna enorma trötthet hehe.

Grattis ZEBRA till plusset!!
  • Camilla040609
    zebra skrev 2013-12-09 22:01:12 följande:
    Tack snälla du :)) Känns som tiden kommer gå riktigt segt innan man passerar v12 denna gång..som tur är så kommer julledigheten snart så man får vila lite.

Jaa jag kan tänka mig det!!

Jag gjorde skrapningen i v.13 och det känns som att blir jag gravid igen så kommer oron vara hög tills bebisen är ute och är en frisk krabat. Jag har ju tre friska barn redan och aldrig råkat ut för MF tidigare så det känns bara sååå konstigt att det skett. :-/

Nu hoppas jag på plus i årsskiftet

• Camilla040609
    Kirsten skrev 2013-12-12 20:46:32 följande:
    Ja vad säger man!? Mensen kom nyss, skit också! Trodde faktiskt det var vår tur denna gång!
    Fy så tråkigt! Hoppas ÄL kommer snabbt så ni får hoppa på det igen och hoppas ni får ett plus nästa gång.
  • Camilla040609
    SaandraR skrev 2013-12-14 10:50:10 följande:
    Nu börjar jag få stegring på äl testen som jag brukar få dagarna innan det blir pos..kommer antagligen ha bim på nyårsafton. Hur skulle ni göra då, testa på nyår i hopp om världens bästa nyårsafton eller testa efter om det är negativt och förstör hela dagen?

Ja jag har också ÄL nu snart och BIM den 3 januari om allt är uträknat rätt. Så jag vet inte hur jag ska göra angående testet. :-/ Får ta det som det kommer och invänta och se om jag får några graviditetssymtom.
  • Camilla040609
    Cayenna skrev 2013-12-17 21:35:59 följande:
    Äl+2 idag! Långa väntan har börjat! Hellre denna väntan än väntan på äl efter ma ändå. Nu vet jag ju att det är 16 dagar, mer precist och inget ovisst. Vi är väl fler som har bim i julhelgerna? Ska bli spännande att se om det blir några plus.
    Jo jag har BIM i årsskiftet så nu är det väntan som gäller. Här är jag på ÄL+1.  
    is1 skrev 2013-12-18 06:01:21 följande:
    Jag måste nog hoppa in här igen.. Började blöda i går, så det känns inte ljust ut för min del, ska ringa kk snart å hoppas att jag får komma dit
    Får hoppas det inte är ett MF utan något annat. Hoppas du får komma in idag och kolla. Hur långt gången är du nu?

• Camilla040609
    Blåsippan84 skrev 2013-12-26 22:20:08 följande:
    Känner också detta med åldersskillnaden. Vill gärna heller ej ha dec barn. Vilken mån ska man plussa för att få dec barn/eller undvika;)? (Eller så blir bebis längtan för stor så det blir det iaf fast vi ej känner för ;)
    Du ska nog undvika att mysa under marsmånad då jag har två barn som är "gjorda" i MARS bägge två och född i December!!
  • Camilla040609

För mig började året med mens, fick den igår kväll!! Så inget plus denna gång. Nu tar jag och drar igång träningen igen efter en paus sedan oktober då jag genomgick skrapningen av vårt fjärde barn!! Sorgen är stor och jag vill bara krypa undan från vardagen, bort från mitt liv ett slag och hämta krafter. Efter att ha kämpat med vikten sen februari 2013 så lyckades jag gå ner 13 kg men sen skrapningen så har jag skitit i allt vad vikt är och gått upp nästan 3kg igen!!!! SUCK!

• Camilla040609
    Solros78 skrev 2014-01-01 13:08:55 följande:
    Jag har också kämpat mycket med vikten men veckan då mitt ma upptäcktes gick jag upp 2.5 kg...
    Jaa det tar hårt på många sätt vid ett MA eller MF. Även vikten tyvärr. Får ta nya tag då mensen är över igen för just nu har jag en mensvärk utan dess like!! AJ AJ AJ AJ!!!
  • Camilla040609
    Tinnis skrev 2014-01-01 14:35:38 följande:
    Hade en så ok nyårsafton som det kunde bli under omständigheterna, men när vi stod framför scenen utanför Malmö opera och hörde fantastisk sång från Miss Saigon om barnen som fötts under kriget och som nu var ensamma kvar sedan soldaterna åkt hem, då grät jag. Jag var gravid när jag såg samma musikal. Och jag grät när det var allsång:

"Happy new year
    Happy new year
    May we all have our hopes, our will to try
    If we don't we might as well lay down and die
    You and i"

Idag kunde jag inte hålla mig. Har beställt både gravtest och ägglossningstest från nätet. Jag måste få veta när min kropp inte längre tror att jag är gravid. 

Jag ska ju till sjukhuset på återbesök och ev skrap på fredag. Kan jag be att få ta tester om hcg nivå är tror ni?
    Jag fick ta hcg nivå prov på KK så det tror jag om du ber om det.
  • Camilla040609
    F89 skrev 2014-01-01 17:48:13 följande:
    Idag slutar jag äta socker i form av läsk, godis, kakor, chips osv och börjar motionera. Den månaden som vi blev med barn i somras är första gången på flera år som jag motionerade regelbundet (promenader och löpning) och inte åt socker. Börjar bli desperat så jag tänkte ge det ett försök! : D
    Ja jag ska också dra bort det som du skrev och börja om med att motionera regelbundet igen. Så som promenader och lek i backen med barnen.
  • Camilla040609
    busmonstret skrev 2014-01-02 11:42:43 följande:
    Jag sa ju att jag skulle hålla mig borta denna månaden (tog mig 4 dagar va? :P ) Nåväl, jag har en fråga till er som använder cb-digital ägglossningstest. Vars kan man köpa endast extrastickor? Kan man ens göra det eller måste man köpa om digitaltestet med 7 stickor? och vars rekomenderar ni att jag köper det ifrån isåfall? (Skicka gärna länktips om ni har). 
    Kolla här det tycks finnas här!

www.billiga-tester.se/fertilitetsmonitor-c-38.html
  • Camilla040609
    Blåsippan84 skrev 2014-01-02 19:27:06 följande:
    Måste fråga bara. Har första mensen. Mensvärk från helvetet (vilket jag aldrig brukar ha) och blöder något enormt. Blödde mkt med spiral så då har jag haft cyklo F. Tagit det idag också men blöder igenom nästan på 1-2 h med nattbinda!! Nog suttit lite konstigt på jobbet idag;).

Någon mer som fick mer mens efter mf eller är det ten tillfällighet?
    Jag har haft riklig mens tidigare, tyckte jag. Men efter MA och skrapningen så har det varit extrem mens två månader i rad nu!! Blöder igenom en nattbinda på 1h!!! :-O  Både extrem blödning och värk!!

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?