Inlägg från: Camilla040609 |Visa alla inlägg
  • Camilla040609

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

is1 skrev 2013-11-09 22:09:36 följande:
    Idag är en sån där riktig depp dag.

Jag skulle också fått i april. Det skulle kännas så mysigt att vara gravid och ha en mage vid jul å osv. titta på barn vagn å köpa massor av söta kläder, att få se på ultraljud som troligtvis jag skulle gått på nästa vecka. Just nu känner jag mig så otroligt deppig och det känns som ingen i min närvaro riktigt förstår och då säger jag ingen ting. Många i min ålder är inte att planera barn stadiet ännu och kommer inte vara det på länge, men jag har i alla fall vetat jag vill vara en ung mamma. Man försöker hålla huvudet uppe men egentligen vill jag bara ligga i sägen med täcket över huvudet. Hur ska man göra för att lättast kunna gå vidare?

Dom senaste veckorna jag har jag haft ett riktigt jäkla pms humör, känns så dumt mot min underbara sambo som får stå ut med mig, Trodde det var ett litet tecken på graviditet, men icke.. fick min mens igår. kanske är sorg eller nått vad vet jag. Någon mer som har så?   

Det är deppigt vissa dagar, det är det och det är okej. Tyvärr förstår inte alla den sorgen och det är inte alltid läge att tala om det för "alla".
    Jag var också beräknad till April och såg fram emot liknande saker som du såg fram emot. Jag har just haft en jobbig period som jag verkar komma ur sakta men säkert nu. Jag har låtit de gå ut över min man som står så snällt vid min sida och "tar emot" min skit jag kastar ur mig för att 5minuter senare be om ursäkt och förklara mitt beteende. Det är likt mitt vanliga PMS-beteende men det är bara så att det är  9dagar tidigt. Får se om det är mens på ingående eller om det vankas ett nytt plus för mig!

Att vara en ung mamma är toppen, jag blev själv gravid med första då jag var 19år. Han fylla 20år innan hon föddes och det är så härligt att jag idag som 29år har en dotter som fyller 9år i December och att jag har två barn till. Hade allt gått som det skulle eller att jag nu hinner bli gravid igen så kanske jag hinner bli fyrbarnsmamma innan jag fyller 30år. Det är fördelen med att vara ung mamma, kan jag tycka
  • Camilla040609
    F89 skrev 2013-11-12 14:35:24 följande:
    Jag tycker också att tiden kryper fram samtidigt som jag känner mig stressad och tycker att tiden springer iväg. Mitt MA konstaterades 24/10 och jag har inte ens fått en riktig mens än, det gör mig stressad för jag vill komma igång : (
    Mitt MF/MA konstaterades två dagar före dig och jag gjorde skrapning den 23/10 och min mens har heller inte kommit igång. Har just haft ÄL. nu i dagarna. Vi får hoppas att kroppen kommer igång som den var innan så man kan hålla mer koll på dagarna.
  • Camilla040609
    Kirsten skrev 2013-11-12 21:12:38 följande:
    Usch vad jag tycker det är jobbigt att vänta på första mensen efter mf! Eller jag vill ju inte att mensen ska komma och nu är jag på bim-3. Har ju ingen aning om min cykel har blivit knasig eller om de småsmå stick jag känner beror på missfallet, mens efter mf eller otroligt nog en graviditet! Tååålamood!;)
    Jo nog är det tålamodskrävande nog. Jag har BIM-13 om jag räknat rätt. Men vi får allt vänta och se om vi lyckats pricka av första ÄL eller inte. Men det är som du säger, man vill inte att mensen ska komma men samtidigt väntar man på den.
  • Camilla040609
    Kirsten skrev 2013-11-12 21:44:27 följande:
    Camilla och 0fia: Jag lever ju också med tanken och hoppet att man lättare blir gravid efter ett missfall, så jag kommer bli mer besviken än nånsin om det inte funkar. Vi är på vårt 7:e försök nu så snart vill jag inte mer!;)
    Vi får hoppas att det stämmer bra med den tanken!!

Har du barn sen tidigare Kirsten?
  • Camilla040609
    Kirsten skrev 2013-11-13 07:34:33 följande:
    Oj vad knasigt det blev!;) Det är alltså jag som har en son och varit på utredning!;)
    Jo jag vet det blir sådär knasigt för mig ofta men han tydligen inte ändra innan jag skickade!!
    Ok, hur gammal är din son då?
  • Camilla040609
    Sorg13 skrev 2013-11-14 19:49:50 följande:
    Där står pregnant!!är fortfarande lite skeptisk och vågar inte riktigt tro på det!
    Grattis till pluset!!
  • Camilla040609

Nu har jag en vecka kvar till BIM och igår fick jag nog en nidblödning så nu är det väntan tills jag vågar mig på att göra ett g-test. Förra g-testet jag gjorde i Augusti tog jag på BIM-5 men då hade jag mer symtom på att vara gravid än jag har nu, nu är det värk i tjejmagen och i ländryggen. Inget mer som är sådär konkret graviditets-symtom!!

Så nu är det en veckas väntan eller mindre tills jag vågar göra ett test!!

• Camilla040609

Någon mer än jag som inväntar BIM?

Roligt om vi var några stycken, senaste veckan har jag väl känt mig lite elak mot er som väntar på ÄL då jag känner hur tungt det är med väntan av BIM. Så det vore ju kul om vi var några stycken som väntar in det, som kan prata med varandra.

• Camilla040609
    Solros78 skrev 2013-11-19 22:40:08 följande:
    Jag väntar väl på bim men försöker nog förtränga det så mycket det går, vill inte börja hoppas och fundera mer än nödvändigt...
    Nej men lite så är det ju, man tänker på det men vill inte tänka på det, ändå tänkar man på det. konstigt det där!!
    När har du BIM då?
    sepfhrenia skrev 2013-11-19 23:00:22 följande:
    Jepp, bim till helgen. Har börjat tänka lite på det idag då det börjar närma sig... Tiden går långsamt o man vill inte hoppas för mycket.
    Okej, så när ska du testa har du tänkt?? Tiden går riktigt långsamt nu, jag har den 25:e så på fredag morgon har jag tänkt testa tror jag.

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?