Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
Hej, har idag varit inne på skrapning för ma. känns jättetungt, då vi såg hjärtat slå för 2 veckor sen och vi har försökt i 1 år och plusade först nu.
Troligen är det pga av min underfunktion av sköldkörteln som ställde till det, äter medicin, men hade inte ätit så länge när det hände.
Har sett att ni stöttar varandra fint här för kampen att lyckas igen.
Jag fick nog mitt mf pga för hög medicinering av levaxin, då dr ändrade medicineringen för 4 år sedan och ej kollat upp rutinprover på det sista 3 åren. Nu har jag fått ringa och stöta på massor på vc för att hon ska förstå att det har påverkan på graviditet. Jag borde ju inte vara hennes enda patient i fertil ålder som medicinerar med levaxin!! Gahh. Hon har nu sista månaderna bara tittat på referensvärdet och sagt att det är ok fast det är ej ok för en grav. Till sist ringde hon bakjouren på kk och nu verkar hon lärt sig. Jag ska ta nya prover om 2 mån. Nu är de ändå ganska ok. Men plussar vi innan dess då ska jag ligga ringa vc på en gång.
Vilken v var du i? Hur ska de följa upp din medicinering? Hur känner mannen din? Kramar