Inlägg från: Blåsippan84 |Visa alla inlägg
  • Blåsippan84

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Nya proverna på thyreoidea. Tsh 2,4 och t4 20,9. Min läkare kommer nöja sig med tsh 2,4 då hon sa under 3 men vet ju att det gärna ska vara under 2. Någon som ver hur t4 ska vara för att det ska bli en gynnsam graviditet?

Tack tjejer för att ni finns!!

• Blåsippan84
    Solros78 skrev 2014-06-18 06:36:09 följande:

Tog ett gravtest i morse som då förstås var negativt. Äl +13, bim förmodligen imorgon. Jag känner mig helt tom, det känns så galet fruktlöst det här, tänk om det aldrig blir något, tänk om jag ska behöva ge upp den här oerhört starka drömmen. Var hamnar livet då? Två starka ägglossningar de senaste två månaderna, mycket sex vid rätt tillfällen, hållit nere på koffein mm, hur svårt ska det behöva vara? Så här svårt hade jag ju inte i närheten med de andra barnen. Har jag blivit helt infertil plötsligt från att ha varit väldigt fertil då? Usch nu kommer jag sitta och vara rädd för att börja gråta på jobbet i två dagar innan jag återhämtat mig.

Stor bamse kram!! Dina känslor kände jag i helgen!!

Jag börjar också tvivla och känns jobbigt att ladda om. Men försöker. Maken snackade om adoption i förra v. Det har vi väl pratat om innan också. Att man någon gång kanske skulle det. Och nu vill maken att vi inte bara pratar om det utan kollar upp det. Känner mig inte redo för det.

Men känner mig okvinnlig och fattar nada varför det aldrig tar sig!!

Hoppad du kan klara dig från att gråta på jobbet! Många styrke kramar
  • Blåsippan84
    Cayenna skrev 2014-06-18 15:16:26 följande:

SaandraR skrev 2014-06-18 00:00:52 följande:Den kladdar inte eller så :) är rätt säker på att den hjälpte ägget att fästa..fick nidis redan på äl +6. Tuben är inte stor..man börjar med att smörja en (eller va de 2).. klickar stora som en ärta morgon och kväll..sedan ökar man om man blir gravid. Jag slutade med den i v 14.

Tack!! Kan man köpa på hälsokost eller bara nätet? Jag har inget att förlora på att testa känner jag nu...
    Hur funkar den rent praktiskt?
  • Blåsippan84
    Cayenna skrev 2014-06-21 20:19:04 följande:
    Blåsippan84 - Det är naturligt Progesteron. Jag har sparsam mens så känns som att jag nog har brist på det. Sparsam mens känns som tunn hinna och det är nog svårare att bli gravid då. Jag provar och ser om mensen kan bättras på och hoppas bli gravid efter nån månad.
    Sista mån har jag haft mkt mindre mens än vanligt och inga stora koagulera (för att äkla till informationen ). Vart köper man det? Vart smörjer man det och hur ofta?
  • Blåsippan84
    Cayenna skrev 2014-06-21 23:20:56 följande:
    Jag köpte på biobody.se och fick den på en gång så den kan jag rekommendera. Finns säkert på fler sighter. Man kramar på från äl+nån dag till bim.
    Smörjer man underlivet en gång per dag? Sen när mensen kommer igen så håller man uppe tills äl? Om man plussar hur gör man då? Står det instruktioner med krämen?
  • Blåsippan84
    Solros78 skrev 2014-06-23 21:43:56 följande:
    Oj vad konstig radbrytningen blev, sorry!
    Jobbigt att känna stressen och att om mf ej blivit då skulle det inte vara så:(. Har ni några vänner som skulle kunna vara barnvakt om ni plussar? Här har min mamma och syster bokat resa i april till Irland och mamma är Mitt första alternativ som barnvakt vid en förlossning. Men just nu vet jag inte vilken månad en bebis skulle komma i om man plussar i juli? Hade koll på det vid dec bebis men sen efter dessa mån utan plus så slutade jag räkna.

Känner mig nästa smått dämpad att vi ej plussar och nu kommer bf datumet för mf om 4 v .

Kramar
  • Blåsippan84
    mom in the city skrev 2014-06-24 00:00:05 följande:

Måste bara berätta om en sak som gjorde mig så irriterad idag. Brukar sommarjobba på mitt gamla jobb och idag var första dagen. Hann på riktigt inte ens vara där i fem minuter innan frågorna kom....är det inte dags för nästa snart?....jo men det är ju dags snart, sonen är ju nästan två år!....

Alltså jag blir så trött och less på så sådana kommentarer! Som att det bara är att skaffa barn hur som helst, som att vi inte längtar så mycket så det gör ont och som att hjärtat inte blöder varje gång vi tänker på våra mf och vad vi skulle ha fått om allt gått bra! Men vad gör man...jo man ler snällt och svarar försiktigt, någon gång kanske...vi får se?

Usch ja. Visst är det jobbigt. Sonen är 5 år så den kommentaren har man hört, Gahh. Men lugnat sig på jobbet efter mf då de vet om.

Har en kollega som är 35 och har en sambo sedan 15 år. Hon är jätte barnkär. Snacka om att hon fått höra otaliga ggr "tänk på att du inte blir yngre om ni ska skaffa barn". Aldrig frågat henne då jag inte tycker man gör så då det kan vara känsligt. Men alla har ju inte riktigt den spärren.

Nu håller vi tummarna till din BIM! Två v väntan!!
  • Blåsippan84
    Solros78 skrev 2014-06-24 08:31:12 följande:
    Förra året när jag var gravid hade jag sista mens 14 juli och då var bf 19 april. Jag tror jag är på marsförsök fortfarande nu.

Jag vet faktiskt inte vad vi skulle göra om de skulle vara bortresta precis vid bf, det skulle vara sjukt stressande. Men ändå lösa sig på något sätt tänker jag, barnrn är så pass stora nu.

Men det som känns jobbigast är att ev missa en sån resa. Det är en resa jag velat göra länge och vi skulle bli bjudna på hela resan och det vore superkul med hela familjen. En resa som aldrig kommer igen helt enkelt. Att då sitta hemma höggravid eller så och bara inte få resa för att det är för nära bf skulle kännas väldigt surt.
    Svårt. Vad säger maken? Hur länge får man resa nu igen som gravid? Ni vill inte pausa några månader och på det igen i höst för att kunna åka? Och blir det ett plus iaf så är det är väl meningen
  • Blåsippan84
    Solros78 skrev 2014-06-24 10:33:06 följande:
    Han säger inte så mycket, bara håller med mig att det är stressande. Grejen är ju att vi (om vi inte hinner bli gravid så att vi får bebis innan resan) kommer ha försökt i 1.5 år, åldersskillnaden mellan barnrn redan är ett stort stressmoment och vår egen ålder är också mer och mer ett stressmoment. Så att då ta paus i typ tre månader känns sjukt tufft. Det är väl tre månader före bf man inte får flyga.
    Förstår:(. Svarat nästan på frågan där att ni ändå ska försöka:). Men så sjukt jobbigt att inte veta om man plussar för att kunna planera ens liv. Jag har inte varit med på jätte många aw denna vår då det ska bestämmas ett par veckor innan och jag vill inte ta konfrontationen om man plussat. Även om det är en piss i havet mot en sådan upplevelse som ni blir bjudna på. Livet står på paus på något vis.

Och så blir man arg och ledsen när mensen likt förbaskat dyker upp!!! Kramar
  • Blåsippan84
    Tinnis skrev 2014-06-24 16:02:25 följande:
    Tack, det känns så skönt att läsa att det har funkat för andra. Vi gör ett försök till på vanligt sätt innan ivf-karusellen kör igång... Hoppas på inte allt för lång väntetid. Har läst att nedregleringen kan ta längre tid om man har endometrios. Vi får se.
    Skönt att höra från dig! Förstår att det måste varit en tuff period för dig!! En av mina närmaste har endo. De skulle börja med ivf för de hade svårt att bli gravida. Men innan de hann börja så fick de ett plus fast de försökt i 2 år innan dess. Ibland sker det :). Lycka till nu!! Och försök att njuta av sommaren!!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?