• carithal

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Cayenna skrev 2013-11-17 19:53:06 följande:

Vad kul att testet funkar!! Perfekt att se fyra bästa dagarna. Har du kort cykel i normala fall? Din äl lär ju inte bli förrän dag 10-11 typ då men det är ju ändå tidigt. Perfekt när man vill få till bebis.

Innan missfallet hade jag en cykel på 27-28 dagar, och har samma nu, 27-28. Nu senaste cykeln var 28 dagar. Så vi får se om det tog sig imorse. Gubben orkade inte ikväll, då han ska iväg på rivning imorgon och kommer inte hem förrän på torsdag/fredag.
  • carithal
    Cayenna skrev 2013-11-18 13:55:09 följande:

Håller tummarna för att dem är långlivade och att du plusar snart då.

Tack, denna väntan nu till bim är hemskt lång...
  • carithal
    Cayenna skrev 2013-11-18 16:06:20 följande:

Jag har tyvärr inte avklarat första väntan på äl ännu, så det känns evoghetslångt till att ens vänta på bim. Men snart kanske

Vi kommer nog att plussa snart ska du se :)
  • carithal
    Cayenna skrev 2013-11-18 19:42:32 följande:

Ja Bara min kropp kommer igång så. Önskar jag hade lika korta cykler som dig Blir galet långt nu efter ma när man har långt i vanliga fall. Vi håller tummar till trevliga besked i december iaf.

Ja, lite väl kort tycker jag också. Fick ju mens den 11/11 och den varade i 4 dar och har ont i äggstockarna nu ikväll känner jag. Har även sett lite vitaktig flytning nu på kvällen... Ja, den väntan efter ma känns som en evighet innan kroppen blir återställd. Men det kommer Glad
  • carithal
    Cayenna skrev 2013-11-19 08:35:47 följande:
    Sååå glad! Negativt äl test imorse Nu är det bara att vänta in glad gubbe. Helgen eller nästa vecka hoppas jag på.

Åhh vad spännande :) Jag är inne på 3.e dagen med blinkande gubbe Obestämd Tror jag har äl nu, för det gör ont i äggstockarna...
  • carithal

Behöver hjälp.....

Fler än jag som varit med om cb's nya äl test med blinkande gubbe i 4 dagar? har nu ingen aning om när jag har/haft äl....

Tacksam fr svar.. 

• carithal
    F89 skrev 2013-11-20 18:39:24 följande:
    Inte hunnit testa dem ännu.
    Är blinkande gubben innan fast gubbe eller är det efter?
    Jag läste någonstans att när man fått Max-fertilitet-gubben så stannar den kvar i 48 timmar så man inte kan testa på nytt?
    Blinkande gubben kommer först. Jasså det visste inte jag
  • carithal
    Solros78 skrev 2013-11-20 19:57:05 följande:
    Japp det kan jag intyga, tänkte testa dagen efter fast gubbe men det gick inte. Finns en hel tråd om de här nya testerna om någon är intresserad.

vart finns den tråden? vill väldigt gärna läsa andras erfarenheter om testet,
  • carithal
    Solros78 skrev 2013-11-21 07:13:56 följande:
    Jag kan inte länka från appen men sök på det här så bör du hitta den:

"Cb Äl-test slår inte om från hög till max"

Tack för tipset Glad Har läst alla inlägg och berättat om mina test.  
  • carithal
    F89 skrev 2013-11-21 15:45:13 följande:
    Ni som har testat CBs nya, skulle ni rekommendera dem?
    Jag är sugen främst för att man SKA använda morgonurin. Har vanliga CB nu och då står det att man KAN testa på morgonurin men jag blir osäker ibland och tar ett vanligt test på kvällen sen ändå.

Jag har också testat detta ÄL test. Så här har mina test dagar sett ut:
    Testdag  17/11 Hög (morgonurin)
    18/11 Hög ( 16:30)
    19/11 Hög (05:20)
    20/11 Hög (04:30) 
    20/11 Låg/Hög (20:57) Hög med förra förp. hållaren Låg med nya förp. hållaren
    Tog ett nytt test nu kl 16:10 med både det nya och det vanliga och fick fast gubbe (max fertilitet) på det nya och glad gubbe på det vanliga Glad 
  • carithal

Fan blev uppochner Skäms
    Jaja, ni ser ju ändå Glad
    CB's nya ÄL test (Lila) och CB's vanliga gav utslag nu 16:10 :) Max fertilitet på lila Glad
    Sexa den 17:e och 18:e så hoppas det tar sig nu. Men ska köra på ikväll också. Fick missfall i aug och vi bara längtar efter en liten bebis..

• carithal
    Cayenna skrev 2013-11-21 18:05:13 följande:
    K
    Men vilken bra tajmin då, för visst kom din karl hem ikväll.

Han har fått jobba inom Värmland under veckan, utom idag :) Men han är hemma nu :)
  • carithal
    Cayenna skrev 2013-11-21 19:40:38 följande:

perfekt För oftast får man väl äl 12-48 H efter glad gubbe. (Stämmer inte för mig dock.)

Jag tror det. Är inte helt 100 på det...
  • carithal
    Belly skrev 2013-11-28 10:11:48 följande:
    Äl + 6 idag och fy vad tiden går sakta. Jag kan inte låta bli att verkligen hoppas att det ska vara en liten därinne, men risken finns ju att jag blir jättebesviken.

samma här. är på äl+8, hoppas verkligen att det har tagit sig för oss alla som våndas av denna väntan
  • carithal

Ser jag i syne eller är det nåt där?? Kan nån snäll själ hjälpa mig?  Äl+13.. Kan man verkligen plussa så tidigt? Detta är ett test från billigatester.

• carithal
    Emaria skrev 2013-12-04 08:32:59 följande:
    Jag tycker mig se något. ÄL+13 är inga konstigheter. På en 28 dagar cykel med 14 dgr luteal innebär BIM-4 detsamma som ÄL+10 där 50% plussar på cb-testen enligt bruksanvisningen.

ÅÅhhh  hoppas hoppas. Vill inte gå å tänka på det hela tiden, men det är svårt att låta bli. Vi har försökt i 1 år .Blev gravid i aug men fick missfall dagen efter. Har haft en cykel på 27/28 dagar innan och efter missfallet. Och 12 dagar efter mensens första dag fick jag ÄL.
  • carithal
    zebra skrev 2013-12-04 20:53:42 följande:
    Syns ett ljusrött utsmetat sträck där! Om jag var du skulle jag ta det där som positivt ;) Jag säger grattis!

Har beställt hem fler g-tester så jag ska testa igen då dom kommer.. Denna gång har jag beställt RFSU's g-test. Så får se vad det kommer för resultat. Det är inget spök då?
  • carithal

Hej på er alla..
    Hade mens 14-17 okt. Fick ÄL 24 okt. Fick mens 11-14 nov. Fick ÄL 21 nov och har inte fått mensen än.... tror min BIM är imorgon, om jag har räknat rätt.. Har haft ont i äggstockarna till och från, mått ganska illa till och från.. Tog ett G-test idag när jag vaknade, hade jobbat natt så det vart efter 12. Och men vet inte om jag kissade tillräckligt länge på CB'n, fick iaf neg på det.. Fick ett missfall i aug.. Fick svagt positivt på ett G-test och dagen efter var det neg. Gyn räknade ut att jag var i v.5+0 ca då jag fick missfallet.. Jag verkar vara en "låghormonare" (eftersom g-testet visade svagt positivt när jag var i v.5) så jag vet inte när jag kan börja testa igen, vill inte testa för tidigt så man blir besviken ytterligare 1 gång. Jag och min gubbe har försökt i över 1 år nu men det är nog ganska normalt då jag tog p-spruta i 3 år innan jag träffade honom... Vilket G-test tycker ni är bäst?

• carithal

Fan... fröken röd hälsade på imorse :( Hade verkligen hoppats på att be gubben en perfekt julklapp iår....

• carithal

min mens som kom den 10 och var inte som den brukar vara. Blödde lite lagomt i 2 dar, sen ljus ljus rosa 3:e dan, kom inget på bindan 4:e dan, kom bara ytterst lite ljus ljus roa på papperet, (tyckte det såg nästan ut som megaljus orange ut) och sen sista dagen väldigt lätt blodflöde.. Har haft 11 dagar mellan mensens första dag till ÄL sen september. Och jag har alltid haft känningar flera dagar i förväg. Men känner ingenting?? Rynkar på näsan Har alltid haft ont i äggstockarna och mått illa flera dagar före äl...
    Är det någon stegring på G tro? Nån som är duktig på sånt här?

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?