• carithal

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Är det fler än jag som har haft ont i äggstockarna å mått illa dagen innan äl och flera dagar efter äl? fick äl den 24 okt å mådde illa å hade ont i äggstockarna. jag å gubben myste 24,26 och 27 okt. kan det ha tagit sig tro? stick vid blygbenet/blygläppen har jag oxå haft. har nu haft ont i äggstockarna  och mått illa varenda dag... fick ett missfall i v.5 i aug. mensen jag fick den 14 okt varade i 4 dagar, men var inte som den skulle. den var mer rosa än röd.

• carithal

Tror fröken röd dyker upp idag :( Kom lite rosa på papperet imorse :( FAN.. trodde att jag skulle vara gravid när jag hade dessa olika symptom. jaja, efter missfallet i aug så tar det väl tid innan den kommer upp på rätt bana... suck.. ännu en besvikelse :(

• carithal

Här är en till som har fått mens... Har haft så väldigt ont i äggstockarna och mått grymt illa sen dagen innan äl. Å gubbe ligger borta på jobb i minst 2 veckor. Men kommer hem till helgen.. Så vi kommer säkert att missa nästa äl. Men jag har köpt CB's nya äl test som visar ens 4 fertila dagar :) Så hoppas hoppas. men en liten fråga tiller som är mer kunniga än jag. Kan man vara gravid fast man har fått mens? Vissa säger ja, andra säger nej... Kom på en fråga till hihi.. Jag vet att man inte ska kolla på gravtesten efter den utsatta tiden, men när jag kom hem från jobbet igår så kolla jag lite på det, ett cb  test, det var negativt när jag tog det, men igår kväll såg jag ett svaaaagt rosa streck. Är inte så haj på sånt här.

• carithal
    sepfhrenia skrev 2013-11-12 10:17:15 följande:
    Min kompis hade mens i 3 månader som vanligt under sin graviditet, så hon visste inte ens att hon var gravid förrens efter 3e månaden. 

Jaha. att det kan bli så?! Ja kroppen är allt bra konstig...
  • carithal
    0fia skrev 2013-11-12 13:38:43 följande:
    Inbillar jag mig eller ser jag ngt svagt?

Såg inget när jag tog testet, var å jobbade å när jag kom hem så fanns den där, men jag har mens så det kan inte vara positivt + att den har legat och torkat under hela dagen
  • carithal

Fick en blinkande gubbe på äl testet idag. (Hög fertilitet) Har den nya med dubbel indikator eller vad det heter. Så mitt <3 och jag har myst idag, Hoppas <3 orkar mysa en gång till ikväll. Sen åker han bort på jobb och kommer inte hem förrän på torsdag. Fick mens den 11/11 och varade i 4 dagar och fick ägglossning idag (17/11) 7 dagar efter mensens första dag. Låter lite tidigt men testet visade positivt så det är väl bara att köra på. Fick missfall i aug. Kan verkligen äl komma så fort efter mensen.??
  • carithal
    Solros78 skrev 2013-11-17 15:42:13 följande:
    Fast är det blinkande gubbe har ju inte äl kommit än, blinkande gubbe betyder att något hänt med östrogenhalten, det är ett annat hormon än när själva äl är.

Jaha, fattade som att denna äl test registrerade ens 4 mest fertila dagar... genom det blinkande och den fasta gubben
  • carithal
    carithal skrev 2013-11-17 17:13:25 följande:

Jaha, fattade som att denna äl test registrerade ens 4 mest fertila dagar... genom det blinkande och den fasta gubben

Detta står på clearblues sida:

"Med hjälp av den unika algoritmen anpassar testet sig till din individuella hormonprofil så att risken minskar att du ska missa dina fertila dagar. Den tydliga digitala displayen visar en Clearblue-smiley när den har identifierat de bästa dagarna för dig att bli gravid, så att du vet att din kropp är redo."
  • carithal
    Solros78 skrev 2013-11-17 18:45:15 följande:
    Ja men du måste ju ändå kolla skillnaden mellan betydelsen av blinkande gubbe och fast gubbe. Man är ju inte fertil fyra dagar efter att ägglossningen skett, i bästa fall ens en.

Ok, fick ju en blinkande så det är lika bra att köra på ikväll om man ska ha någon tur så det tar sig. spermier lever ju i några dagar i en.. 
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?