• 0fia

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Augusti82 skrev 2014-03-11 10:38:34 följande:

Jag har inte kunnat hålla mig... jag testade både imorse igen och det är fortfarande helt blankt. Med tanke på den fina stegring du hade Ofia så borde det börja med lite iaf idag. Men det är inte ett skvatt på testet. Så nu börjar jag nästan ställa in mig på att mensen kommer i helgen och att vi får försöka igen nästa äl. Känns bara så jävla jobbigt!

Åh, det behöver inte alls vara kört! Vet att plussat extremt tidigt.... Förresten har du kollat när det torkat helt?
  • 0fia

E2012smamma - härligt att höra!!!

SandraR - gjorde precis cb digitalt och det visade 2-3 Tänk om.....

• 0fia

[quote=72732278] förövrigt har jag vul inbokat 31:a mars..ångest redan nu![/quote] Via mvc? Är galet rädd fortfarande och vet inte om jag har ringa men borde kanske?!

• 0fia
    Karro1988 skrev 2014-03-14 16:48:26 följande:
    Jag fick mf 14 februari och är gravid igen (fick aldrig någon mens i mellan) När en vecka passerat så kommer jag känna mig lite lugnare. Med tanke på att jag fick mf 4+3, idag är jag i 3+6. Sen kan allt hända, men att känna sig lugnare är bara ett plus:)
    Åh, grattis!!!
  • 0fia
    Solros78 skrev 2014-03-14 18:43:00 följande:
    Nu bestämde vi plötsligt att vi satsar på att försöka även för decemberbebis, känns ju skönt att slippa göra uppehåll. Jag är på dag fem idag så då börjar jag nog ältesta imorgon.
  • 0fia
    Blåsippan84 skrev 2014-03-19 18:16:56 följande:
    Tsh 2,6. Det var inom normalvärdet. Men där jag läste rekommenderades det att första tremistern skulle värdet vara högst 2,5 och sen högst 3,0. T4 hade jag 26,4 och normalvärdet är högst 22.

Tänkte att tsh skiljer de på decimaltal som är bra vid graviditet och här hade jag över 4 heltal på t4. Usch vad jag grubblar detta sedan jag läste det:(. Men på fre ska jag ringa dr på hennes tel tid då jag är ledig.
    Numera rekommenderar man att man skall ha TSH på max 2,0 om man vill bli gravid. Gärna ner mot 1....
  • 0fia
    Blåsippan84 skrev 2014-03-19 21:04:12 följande:
    Precis, så jag tänker med. Därför jag vill prata med dr, hur man ska tänka och så vidare. Usch så jobbigt jag tycker detta är just nu. Men som sagt bra att det uppdagades iaf Bättre sent än aldrig
    Se till att du pratar med en gynläkare om det här eftersom allmänläkare inte alltid är uppdaterade
  • 0fia
    Blåsippan84 skrev 2014-03-20 06:19:57 följande:
    Det är min Vc läkare som brukar sköta det. Och ja de är ju ej uppdaterade på allt. Hur ska jag komma i kontakt med en gynläkaren? Måste jag söka privat?
    Kolla om du kan hitta en gyn via mvc det är inte omöjligt! Annars rekommenderar jag privat om det tar lång tid att få remiss..... Var bor du? Tror inte man behöver betala mer om man går privat.....
  • 0fia
    Makane skrev 2014-03-20 08:50:51 följande:
    Ofia: hur har det gått för dig?
    Jag har plussat och försöker hålla mig i andra tråden. Jag hade ju mass bruna flytningar i samband med när mensen skulle kommit så jag tror inte riktigt på det. Tog Hcg i fredags och skall kolla imorgon igen och först då kan man ju se om ökningen är som den ska. På tisdag skall jag på vul så då kanske jag kan slappna av lite......
  • 0fia
    Blåsippan84 skrev 2014-03-20 13:07:18 följande:
    Vc dr var ej inne på sin tel tid idag. Hittat en privat gyn som tar 300kr. Vad ska man säga när man ringer? Alltså vad man vill ha hjälp med.
    Berätta att du haft missfall och att din tyroideavärden är rubbade och att du nu vill diskutera medcinering för att optimera möjligheterna till graviditet. Om de tycker du skall vända dig till vc så skulle jag tjata och försöka förklara att de inte kan och inte bryr sig! Som Emaria sa är det toppen om gynläkaren kan slå en pling till endokrinolog för att tillsammans komma fram till bästa strategi. Om du sedan får tydliga råd som de kan förmedla till husläkaren kan du ju gå till vc för provtagning och justering av medicinen.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?