• 0fia

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Kan inte heller sluta tänka på att något kändes fel redan från början när jag plussade och att jag liksom någonstans förstod att det inte skulle gå vägen. Tog test på BIM och BIM+1 och de var väldigt svaga, tror inte jag fått så svaga på BIM i de andra graviditeterna. Dessutom tog det väldigt lång tid innan båda strecken på testet blev lika starka, det tog mer än en vecka och det har det aldrig gjort förutom

Jag kanske bara svamlar...någon som känner igen sig i mina tankar?[/quote]

Jag hade precis som du väldigt svaga test runt Bim. Detta var min femte graviditet (har två barn) och tidigare har testerna alltid var väldigt tydliga vid BIM.

• 0fia
    Bebisfabriken skrev 2014-01-31 13:52:24 följande:
    Nu kom mensen 3 dagar för tidigt så ingen bebis denna gång. Sitter på jobbet och försöker att inte vara ledsen och låtsas om ingenting.. Vill bara åka hem men det är 5 timmar kvar tills dess.
    Rynkar på näsan Kram

Jag har gått ner i tid men tänkte göra som förra gången, dvs gå upp i tid igen några månader innan BF. Då får jag i alla fall föräldrapenning. Tror SGIn är skyddad så länge man tar ut föräldradagar istället för att gå ner i tid.
  • 0fia

Hej på er!

Länge sen jag var här. Blev lite väl deppig efter mitt andra missfall. Började jobba i samma veva och orkade helt enkelt inte kika in här. Kul att så många plussat! Grattis till alla er!!!

Jag hade äl i söndags och går förstås nu i väntans tider men känner mig ganska negativ. Maken är borta nästa vända så decemberbarn blir det inte. Jag som ville ha barn 2014

Kram kram på er

• 0fia
    Viljan finns skrev 2014-02-28 20:03:26 följande:

Usch, jag kände likadant o undvek familjeliv. Det var tillräckligt med vardagen... Hoppas att du mår bättre nu ändå - känns som att du är "min" Ofia som hjälpt mig med tsh-värde o därigenom gjort att jag kunnat ge denna graviditet de bästa förutsättningarna som jag kunnat. Därför vill jag verkligen att du ska må bra! Håller tummarna för ett plus o skickar kramar!
    Härligt när man kan hjälpa någon!???? Hur går det? Har du fått hjälp och behandling än?

Jag känner långsamt att orken kommer tillbaka och det är skönt!
  • 0fia
    Tess1984 skrev 2014-02-28 20:32:35 följande:

Nu är man redo för nästa försök när nästa ägglossning inträffar, då hoppas jag på rätt skott i ägglådan...nu jäklar..
    Tänkte fråga er om äggstickor för det verkar som de flesta av er använder det här? Jag och sambon har pratat om det och vore en ide att prova. Vart köper man de billigaste och de bästa? Förlåt om jag återupprepar samma fråga!! =)
    Hoppas ni alla får en bra helg, massa kramar 

Jag har alltid använt testlagtets. De har alltid varit tillräckligt tydliga för mig men såklart inte lika tydliga som digitala. Fördelen är att de är mycket billigare och att man därför kan (utan att det kostar skjortan) testa oftare. Testar vanligtvis på morgnarna men bär jag känner att det är på g testar jag oftast även kvällar. Oftast får jag pos första gången på kvällen ????
  • 0fia
    Solros78 skrev 2014-03-01 22:28:38 följande:
    Men hur orkar du hålla dig från att kissa så länge två gånger per dygn? Jag tycker det är jobbigt nog på nätterna ibland när jag är kissnödig mitt i natten...
    Håller mig inte längre än vanligt mellan kissgångerna ????
  • 0fia

Jaha.... Det räckte med att vara här inne någon dag igen så kunde jag inte hålla mig från att testa. Skäms Är på äl+7 idag.... Det är det översta testet som är från idag. Den översta bilden är ofixad.... Är det bara jag som inbillar mig?!

• 0fia

Jaha.... Det räckte med att vara här inne någon dag igen så kunde jag inte hålla mig från att testa. Skäms Är på äl+7 idag.... Det är det översta testet som är från idag. Den översta bilden är ofixad.... Är det bara jag som inbillar mig?!

• 0fia
    F89 skrev 2014-03-02 20:20:29 följande:
    Den översta ser jag något svagt, svagt på och den under är tydligare! Vilken dag är den under ifrån?
    Den under är från senaste missfallet..... Är som sagt bara på äl+7 så förhoppningsvis blir det starkare. R testat på kvällen också så kanske starkare redan imorgon. Håller tummarna gör jag. Måste ändå säga att jag inte riktigt hoppar och känner mig så där bubbligt härlig som vid tidgare plus. Ma i vecka 13 har satt sina spår....
  • 0fia
    Stormflicka skrev 2014-03-02 20:50:53 följande:
    Hej på er! Får jag vara med? Sörjer fortfarande ett MA i v 13 som vi fick reda på för lite mer än 2 veckor sedan. Jag skrapades förra tisdagen.. Det är verkligen upp och ner varje dag.
    När kände ni att ni mådde bättre igen?

Jag vill så gärna försöka igen.. men jag började ta ÄL-test i torsdags på dag 9 efter skrapningen och då var det nästan positivt! Hade då haft vattniga flytningar i några dagar men vågade inte ha sex eftersom de prompt sa att man skulle vänta 2 v efter skrapningen, och jag trodde ju inte att ÄL skulle komma så snabbt. Graviditetstestet visade fortfarande svagt positivt då men ÄL-testet var starkare. Jag tror faktiskt jag hade ÄL den dagen.. men är det ens möjligt med hcg kvar i kroppen? På dag 9 redan? På eftermiddagen den dagen fick jag dessutom en blödning, kom en liten pöl i trosan helt plötsligt och sedan gick det fort över till bruna flytningar bara.. har haft det till och från sen dess nu i 3 dagar tills det plötsligt kom en röd pöl i trosan igen.
    Vad gör min kropp!?? Jag håller tummarna för att jag inte hade ÄL redan i torsdags men nu är ÄL-testet jättesvagt.. känns så jäkla snopet! Jag vill bara börja försöka igen så vi kan ta oss vidare och ta oss ur den här jäkla gropen =(
    Hej!

Tråkig anledning till att du hittat hit men stort välkommen! Jag hade också ma i v 13 fast i okt. Jag tycker fortfarande att det går upp och ner. Vad gäller äl-testet så blir ju det positivt av Hcg så kanske inte varit äl ändå?! Jag hade ungefär lika som du men tempen hade inte riktigt sjunhkit innan så jag var ganska säker på att jag inte hade äl trots allt. Så länge du blöder har kroppen inte riktigt läkt och då är risken  för infektioner stor så det skulle jag hoppa över.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?