• SaandraR

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

F89 skrev 2014-02-16 20:01:27 följande:
    Jag tycker dom lila testen verkar rätt jobbiga? Det verkar inte som att de fungerar som de gör i reklamen för någon? Dvs två dagar blink och två dagar fast?

Nej läste i den tråden här på familjeliv och i snitt verka dom flesta ha 4-5 dagar med blinkade gubbe. Så reklamen stämmer ju verkligen inte. .
  • SaandraR
    Cayenna skrev 2014-02-16 20:28:10 följande:

Och jag som gillar dem och kan inte tänka mig att gå tillbaka till dem rosa cb nu. Jag gillar den blinkande gubben, jag blir glad av att se att det händer något i kroppen. Jag har olika många dagar med blinkning. Förra mån bara en dag, månaden innan fyra dagar. Den här månaden har jag hittills tre dagar, får se hur det ser ut imorn...gissar på fast.

hade också tredje dagen med blinkande idag. Hoppas vi får fast imorgon :)
  • SaandraR
    Cayenna skrev 2014-02-16 21:32:22 följande:
    Hoppas för oss båda!! Jag känner så med dig, vet precis hur jobbigt det är när cykeln är oregelbunden!

43 dagar va den sist..allt tar bara ännu längre tid men inte mycket o göra. Hoppas det är på gång nu snart iaf:)
  • SaandraR
    F89 skrev 2014-02-17 05:16:12 följande:
    När jag ringde VC nu senaste cykeln för att få hjälp eftersom att min cykel var oregelbunden och det inte var någon ordning på nånting då sa kvinnan jag pratade med i tidsbokningen att man kan få recept utskrivet för att få regelbunden cykel.

Nu gick jag ju aldrig dit utan bokade privat gyn istället men det kanske är värt att kolla ur för dig om det fortsätter? Eller on hälsokosten har någon dunderkur?

Recept ifrån vårdcentralen eller vad menar du? Vet ju att man kan få det av gyn men jag fick ju som sagt inte ens komma på undersökning. Jag äter munkpeppar men det verkar inte som att det fungerar tyvärr.
  • SaandraR
    Cayenna skrev 2014-02-17 08:53:29 följande:
    Och idag fick jag fast glad gubbe efter tre dagars blinkande gubbe

Härligt..min blinkade på
  • SaandraR
    Augusti82 skrev 2014-02-17 15:20:51 följande:
    i förra veckan gick jag tosig på den blinkande gubben.... Det var mensen som kom. Så Solros du hade nog rätt om att det bara var östrogen mätning på den.

Sandra, jag ringde till clearblue o frågade vad menas egentligen med 4 dagar??? O hon kunde fan inte ge mitt ett bra svar!  "Enligt de statistiska undersökningar vi har gjort......"

Okej kan tänka mig det. Vanliga äl stickorna är rätt starka också så känns ju som nåt är på gång men har ingen aning. Om jag har lika lång cykel som förra månaden så kommer jag inte få äl förrän nästa vecka.
  • SaandraR
    Cayenna skrev 2014-02-18 08:18:04 följande:
    Ni som tempar, hjääälp! Igår fast gubbe och idag steg tempen 3 enheter. Jag hade dock inte någon äl dipp...kan det tyda på att äl inte funkar? Eller funkar den om tempen stiger? Räcker det? Sen hade jag ingen äl smärta heller, kan det vara olika?

Det är inte alla som får dip innan äl så om den har gått upp med 0.3 grader och håller sig så(eller ökar ytterligare) så har du haft äl:)
  • SaandraR
    Cayenna skrev 2014-02-18 10:16:56 följande:
    Tack Sandra! Så dip spelar inte så stor roll. Sen kanske det inte är så bra att jag tempar olika tider. Svårt med en tvååring. Hoppas den håller sig uppe för då kanske jag åtm haft äl.

Nej man ska tempa samma tid men jag har märkt att nån halvtimma inte spelar nån roll för mig iaf. Hoppas det :) fortsätt att tempa så vet du.
  • SaandraR
    F89 skrev 2014-02-18 09:48:57 följande:
    Hur går det för dig Sandra? Blinkar gubben fortfarande?

Japp dag 5..beställt en till förpackning nu då jag bara har tre test kvar. Tog en vanlig äl sticka med o den blev nästan positiv. .

Men om jag har exakt lika lång cykel som förra månaden så har jag som sagt inte äl förräns nästa vecka men det kan man ju inte veta med oregelbunden.
  • SaandraR
    dreams85 skrev 2014-02-18 11:27:13 följande:
    Usch, deppkänslor idag!

Gick upp med lite saker till vindsförrådet och såg alla bebisgrejer som står där och blev bara så himla nere.

Babysitter, babygym, liggdel till vagnen och alla lådor med kläder, allt som vi sparat i väntan på ett litet syskon. Skulle ju komma ett i juni om allt gått bra första gången, eller i september om det gått bra andra, men nu är man är inte alls gravid och ett lillasyskon känns väldigt avlägset. Kommer nog dra mig för att gå upp på vinden, det blir bara en påminnelse om hur mycket man längtar. Nu känns det så surt att alla grejer står och tar plats och samlar damm och man vet inte ens om man någonsin får använda dem igen.

Usch förstår dig :( vi har en hel byrålåda full med bebis kläder för vi blev så ivriga när jag blev gravid i somras..brukar plåga mig själv ibland o öppna den o titta o efteråt blir jag ledsen-varför gör man så?!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?