-
Hade ett långdraget missfall med första. Andra barnet tog 4-5 mån någonting. När jag blev gravid i somras gick det på ett försök och då kom jag ju till v 13. Hade sett hjärta slå i v 9 och armar och ben och allt .E2012smamma skrev 2014-03-08 08:07:49 följande:Blev du snabbt gravid m dina andra barn?
-
Håll ut! Jag håller tummarna!E2012smamma skrev 2014-03-08 09:28:10 följande::( fyfan
Jag är själv så jävla nervös inför kuben på tisdag. Ena sekundn är jag säker på att allt är bra. Sen så känns det verkligen som att det inte kommer finnas en levande graviditet där inne.
Alla symptom e ju typ borta..
Är själv inne på digitala test eller springa till SöS och säga att jag blödit bara för att lugna... Men hejdar mig. Bara några dagar kvar nu! -
Åh, vad tråkigt sowe81. Lider med dig!sowe81 skrev 2014-03-09 06:17:44 följande:
Hj tjejer. Jag är tillbaka här igen, med största sannolikhet. Var med här i vintras efter ett ma i oktober. Blev gravid i feb men nu är det nog kört igen. Var på vul i måndags, var i vecka 7/8 och fostret var för litet, som vecka 6. I fredags började jag blöda, var till gyn igår men de kunde inte säga riktigt. Får vänta och gå på mitt bokade uppföljningsvul på mvc på tisdag. Men jag blöder som en mens med små klumpar så känns kört.
Jävla skit.... Vill ju så gärna få ett syskon till vår dotter dom är 1,5. Ville helst inte ha mer än 2 år mellan, men det är ju kört nu....
-
Jag skulle fått en majbebis. så jag var inställd på att bara jobba tre mån mellan barnen. Skulle precis berätta för min arbetsgivare. I och med att jag skulle vara väldigt gravid när jag skulle börja igen skulle jag såklart inte gå några jourer. Även jag fiock magknip när jag tänkte på jobbet. Nu har jag jobbat 5 veckor och måste erkänna att det känns ok. Det är lite mer pyssel men det är inte lika mycket magknip längre. Helst skulle jag vilja vara hemma med barnen men nu blev det inte så. Om två veckor går jag min första nattjoursvecka och än har inte paniken kommit. Hoppas jag slippersowe81 skrev 2014-03-09 11:53:26 följande:Ja ja förstår inte heller varför det ska vara så orättvist. Jag är med i en tråd på fb sedan jag fick min dotter, där är det 2st som bara senaste tiden gjort abort. Känns så fruktansvärt, så fel när en annan inget hellre önskar än att få bli och vara gravid.
Jag ska försöka att inte tänka o stressa men det är så mkt som går i kras med detta, hade inte tänkt gå tillbaka o jobba båt mellan barnen eftersom jag får ont i magen bar av att tänka på min jobb, så nu kanske jag måste söka nytt jobb o sen kanske gå på fl-ledighet direkt, känns ju inget vidare... Men man ska inte tänka så. Min sambo försöker få in mig på rätt spår, det löser sig säger han, bara svårt att tänka så just nu.
Skönt att denna grupp finns, kände verkligen så i vintras o känner det nu med! -
För mig kan det skilja 0,2 ibland 0,3 grader mellan dagarna (jag ställer inte klockan utan tempar när jag vaknar, ibland efter att jag varit uppe 5 min) men efter ägglosssning så stiger tempen 0,5-0,6 grader så det blir väldigt tydligt ändå.mimmih skrev 2014-03-09 17:39:22 följande:Jag har börjat att tempa nu, men är lite förvirrad då den visar olika varje dag, på samma tidspunkt.Låter kanske konstigt men skönt att någon annan också tänker . Har fortfarande bruna flytningar och tempen gick ner något i morse. Tycker att jag haft mensvärk men den mens jag förväntat idag så jag spekulerar vilt. Tänk om det var tvillingar och det var den ena som inte klarade sig och det ändå finns en lite ärta där inne , det vore ju skoj. Sannolikheten är inte så stor men innan blodbadet kommer går man ju liksom och hoppas. Så svårt att inse nu igen...Augusti82 skrev 2014-03-09 18:23:04 följande:Hur har det gått i helgen? Har tänkt så på dig!
-
Har inte varit lika kul att testa nu men eftersom det inte kommit någon jätteblödning än så har jag inte rikttigt kunnat hålla mig så här kommer en uppdateringAugusti82 skrev 2014-03-09 18:17:19 följande:Ja jag känner så egentligen också. Nu köpte jag hem ett 10pack i all iver när jag såg Ofias testande. Men nu känner jag mer (särskilt efter vad som hände ofia sedan) att nä det får nog faktiskt vara. Testade mig i fre o idag o såklart båda negativt för det är ju egentligen för tidigt att testa. Och jag håller mig nog där. Har en viss känsla inom mig som säger ej gravid. Så jag ska ta o sluta testa. Köpte ett två pack med CB digital och det ena tar jag på fredag och säger det negativt och ingen mens kommer så väntar jag en vecka och tar det andra sedan. Men så mycket sex som vi hade denna ÄL perioden så vore det väl självaste fan att det inte tog sig. Men det är kanske inte heller vår tur. Who knows... Saturday will tell.
-
Det km fortsätta att öka trots missfall. Ökningen blir dock långsammare då.SaandraR skrev 2014-03-09 20:59:57 följande:
Det har ju ökat :) kan dom fortsätta öka om man fått missfall eller om missfall är på gång? Jag vet inte..går själv runt o nästan väntar på att mensen ska komma, bim idag. Men man kan ju få små blödningar i början av graviditeten så jag håller tummarna för dig! :) -
Vilka test använder du? Tycker det kan vara svårt att avgöra ökning på testerna om man bara tittar på ett par dagar. Jag brukar jämföra med minst 3 dagar emellan. Du har ju inte fått mens än eller hur?!? Och imorgon har du passerat BIM. Håller tummarna för dig!SaandraR skrev 2014-03-09 21:21:03 följande:
Ok mitt är lika starkt som i fredags :/ -
Tycker inte du skall vara orolig! Försök njuta!SaandraR skrev 2014-03-09 21:40:00 följande:
Eller om man jämför när dom va nytagna såg det testet från idag starkare ut, men när dom torkat såg dom lika starka ut. Jag har test från billiga-tester.se
nepp får gå o va nervös imorgon med sen kan man slappna av lite. Tack, detsamma! -
Tempen steg idag igen. Vågar inte hoppas. Om jag fortfarande inte har börjat blöda mycket om ett par dagar funderar jag på att kontakta mvc. Vad tror ni de gör? Säger vänta eller tar blodprov eller bokar vul om någon vecka? Eller skall jag åka till gynakuten då? Kan inte låta bli att hoppas att det var en tvilling som inte klarat sig....