• sowe81

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Mommy1986 skrev 2013-10-30 11:34:29 följande:

Dagens piss-sticka!!! Nu blev jag glad, verkar äntligen vara på gång!
    Jippie!!! Kör så det ryker!!!
  • sowe81

Åh va tungt det känns nu. Är med i en grupp på fb med mammor som har barn som är födda samma månad som min första o det ploppar upp en typ varje dag som väntar syskon. Jag var ju en av dom för inte länge sen. Känns så surt o orättvist att det inte gick för oss.

Nu vill jag att det ska vara dags för oss igen.....

• sowe81

Paron - tråkigt hoppas på bättre lycka nästa månad.

Jag gardet tidigt vul vid båda mina grav. Första gör att jag var orolig för ma för att min svägerska hade haft det. O nu när jag var gravid igen frågade min bm om jag ville ha det, såklart jag ville men nu hann jag inte eftersom vi åkte och kollade akut pga blödningen 4 dagar innan min inplanerade vul. Min bm är bäst! Hon har tom med ringt denna veckan bara för att höra hur jag har det.

Kommer be om vul i typ V8-9 nästa gång och även ett i v12-13, har tidigare haft första i v11-12. Men vill inte gå med ett dött foster i mig igen. Hoppas hon går med på det.

• sowe81

Känns som om jag har äl-flytningar redan, är 9 dagar sen skrapningen. Fortfarande lite brunblandat, men sen igår är det precis som vid äl fast en annan färg. Kan det komma så fort?

Måste testa imorgon eller måndag.

• sowe81
    F89 skrev 2013-11-02 23:02:22 följande:

Sowe81: Jag frågade en BM på familjeliv (en sån där "fråga experten") och fick till svar att det inte går att säga när man "normalt" får ÄL efter skrapningen - det kan ta en dag eller flera veckor från det att du testar negativt på graviditetstest.

Ok. Jag testade imorse, fortfarande ett halvsvagt streck på gravtest o fick ungefär samma styrka på äl-test, men visst kan graviditet ge utsög på äl?
  • sowe81
    F89 skrev 2013-11-03 11:01:25 följande:

Sowe81: Ja, det kan det. Jag läste någonstans dock att graviditetshormonet inte behöver vara helt på 0 för att ÄL ska kunna sätta igång men jag minns inte vilka nivåer det handlade om : (

Får fortsätta testa o se om äl blir starkare. Vore ju superbra om det redan satt igång. Är ju bara 10 dagar sen skrapningen. Jag blöder inte längre men har bruna flytningar så om några dagar borde jag vara återställd. Vill så gärna bli gravid igen innan jul.
  • sowe81
    SaandraR skrev 2013-11-03 13:12:02 följande:

Nehe..testa negativt på clearblue idag, då va det kört denna månad. Fan va ledsen man blir :( bim-2 men borde synas svagt streck nu om det hade blivit nåt..

Nej va tråkigt. Men det kan ju fortfarande bli denna, vissa får ju inte positivt förens på typ bim+5-10. Håll hoppet uppe tills mensen kommer!
  • sowe81
    0fia skrev 2013-11-03 20:17:22 följande:
    Är 5 dagar efter dig så extra spännande att höra hur det går för dig! Jag har mest bruna flytningar nu men när jag går på toaletten kommer fortfarande lite färskt blod på toapappret.
    Åh då vill jag höra uppdateringar från dig också! Hoppas vi kan följas åt även i en bf-tråd sen!

Nån som vet; det enda som ökar risken för ett mf igen är ju om man blir gravid och har rester kvar från det gamla missfallet, om man blivit skrapad borde väl inte den risken finnas?
  • sowe81
    F89 skrev 2013-11-04 05:48:45 följande:

Sowe81: Den risken ska inte finnas om man blivit skrapad. På många ställen gör dom också VUL innan dom avslutar ingreppet för att dubbelkolla.

Nä det var det jag tänkte. De sa att de skulle göra vul innan jag väcktes så jag får ju lita på att de gjorde det. Nu har jag varit blodfri ett dygn

Vet tyvärr inte vad din smärta kan vara. Men du får väl ringa bim om det håller i sig. Bättre att kolla upp tidigt om det nu skulle vara nåt tok. Hoppas det går över!!!
  • sowe81
    kossann skrev 2013-11-04 18:44:33 följande:

På onsdag är det 4 veckor sen jag skrapades. Ingen mens än i sikte, men det brukar ju ta en 4-6 veckor enligt BM, så det är ju bara att snällt vänta in tills den behagar komma.

Jag hade beställt ägglossningstester, men orkade bara testa nån dag, sen gav jag upp och tänkte att jag struntar i det denna månaden, och laddar om och testar med clearblues monitor från och med nästa månad.

Nu funderar jag på hur ni andra har gjort med att testa er... Har ni väntat in mensen eller har ni provat att ta ett gravtest under tiden?
    Jag funderar på att testa på onsdag, och sen på onsdagar tills mensen kommer eller till testet visar plus. Jag känner mej inte alltför hoppfull, eftersom jag har åldern mot mej, och det tog ungefär ett halvår innan vi blev gravida.

Jag skulle nog väntat några veckor till. Mest för att slippa besvikelsen av ett neg test. Är ju inte så konstigt om det tar några extra veckor för kroppen att ställa in sig. Börjar du få grav-symtom då skulle jag testa.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?