tattines skrev 2013-12-19 11:36:59 följande:
Hej allihopa, tänkte hoppa in här om det är okej. Det var en lång tråd så har inte gått igenom alla svar. Vi har en son som i juli, kring sin tvåårsdag, skulle bli storebror. Tyvärr fick vi igår ett missfall, v 11+5 :( Det var hemskt, allt ramlade ur i toan och jag hoppas att jag aldrig behöver uppleva det igen. Det är något jag inte ens önskar min värsta fiende. Min dröm var att ha barnen tätt med helst max två år mellan. Med långa och oregelbundna cykler och sjukdom började jag ge upp hoppet om att hinna men så plussade jag och blev överlycklig då jag insåg det beräknade datumet för förlossning. Ville så gärna ha det barnet, blir så ledsen när jag tänker på det :( Nu hoppas jag att min kropp återhämtar sig snabbt och kommer igång med äl och mens. Hur lång tid tog det innan ni fick mens igen och försökte ni på första äl eller hoppade ni över en cykel?
Beklagar.
Vi vet ju alla här hur det känns och det är det som är så skönt, att veta att mm inte är ensam.
Jag vill också ha tätt mellan barnen, vi hade haft 21 månader mellan om vi inte fått missfall o nu gick det inte på första försöket. Jag hoppas verkligen det kan ta sig fort så det blir en under 2014 så det bara blir 2 skolår mellan dem iaf.
Jag fick aldrig nån äl innan min första mens kom ca 20-25 dagar efter vi upptäckte ma, sen kom äl på dag 18 därefter.
Jag tycker det är lite jobbigt fortfarande, hade mitt ma i slutet på oktober. Inte så att jag gråter men jag tycker jag blir påmind hela tiden, träffar på nya eller ser uppdateringar på Facebook, o alla ska ha en liten i maj, som vi skulle haft....