• sowe81

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Välkomnar er nya och beklagar era missfall, lider med er o vet vad ni går igenom.

Jag har bim nån gång i helgen, inte helt säker dådet k te riktigt är tillbaka på normalt ännu. Testade imorse men inget syntes inom testtiden dock ett svagt streck när det torkat. Ska ta ett nytt imorgon. Om det inte visar nåt väntar jag till efter helgen.

Har inga direkta symtom, lite svag mensverk, men det kan ju också vara att mensen är på g. Några stickningar i ena bröstet några dagar... Bara vänta o se...

• sowe81
    E2012smamma skrev 2014-01-09 22:15:14 följande:

Hittade denna tabell på nätet. Om den stämmer är jag på dag 10-11 och om jag då är medel så är det alltså för tidigt att se ett plus på de tester som mäter på 25 m. Känns genast mer hoppfullt om denna är korrekt :)

php4PWEdB46752.jpg

Bådar gott.

Jag är på 11-12 o kanske inte heller ska ge upp hoppet ännu då
  • sowe81

Ni som har varit gravida fler än en gång. Har ni plussat olika tidigt?

Jag testade inte förens på bim vid första graviditeten så jag kan inte jämföra mig själv. I somras plussade jag på bim-3/4 tror jag men då tror jag samtidigt att jag hade tidig äl. Kollade inte med tester men med de äl-symtom jag hade (o när vi hade sex). Vilket borde betyda att jag hade gått fler dagar mellan äl-bim då än jag har gjort nu (är på äl+11-12 typ).

• sowe81

Nu kom mensen. Skit också.

Tredje ggn gilt får vi hoppas på istället....

• sowe81

Nån som har koll?

Jag har fått tid för cellprovtagning, tiden ligger typ 1v efter jag haft nästa äl. Jag kommer ju inte veta om ja är gravid eller inte. Är det säkert att göra eller ska jag avboka tiden. Vill ju inte riskera nåt om det skulle ta sig vid bästa försök.

• sowe81
    E2012smamma skrev 2014-01-11 14:28:08 följande:
    Man ska ju kunna ta cellprov till graviditetsv 12.

Anledningen till att man inte gör det efter är för att resultaten kan bli missvisande.

När gjorde du sist cellprov?
    Jag minns inte riktigt när jag va sist. Men blev gravid med dottern dec2011, så nån gång innan dess.

Ja ska ringa min bm på måndag så får vi se vad hon tycker. Kanske kan boka en tid som ligger mellan mens o äl istället, så kan jag gå om det inte tar sig.
  • sowe81
    Tinnis skrev 2014-01-14 21:05:15 följande:

Idag jobbade jag 10 timmar och kände att det var på gränsen. Jag ligger SÅ mycket efter i jobbet efter att ha varit sjukskriven 2 veckor under missfallet. Känner mig så skör, som jag skrev i fredags. Minsta motgång och jag klappar ihop.

I helgen hade jag ex en mardröm, drömde att min (för övrigt gravida) syster gick bort i en naturkatastrof. Alltså, det var så hemskt och jag vaknade tidigt på morgonen. Grät nästan fram till kl. 13 för att drömmen var så fruktansvärd. Ok, jag kan inte hantera en mardröm längre, ens.

Vi har ju samtalsstöd genom jobbet och idag ringde jag och i morgon ska jag få en tid för besök. Psykologen som jag fick prata med tyckte att jag skulle sjukskriva mig en vecka, till att börja med. Men det går inte. Jag får igen allt när jag är tillbaka på jobb, med råge.

Urs det låter verkligen jättejobbigt.

Hoppas du kan få det stöd du behöver, både av chefen, psykologen och hemma.

Styrkekramar till dig!!
  • sowe81

Jag vill börja med att härska nya välkomna o beklaga era missfall.

O känner med er som fått ytterligare missfall, kan inte tänka mig hur fördjävligt det känns.

Jag skrev tidigare att jag fått tid för cellprovtagning. Nu pratade jag med min bm o hon sa "det ska inte påverka" och att man kan göra det fram till graviditetv. 12. Ja fick en tid ett par dagar innan bim. Men jag känner mig fortfarande osäker. Tänk om det ändå påverkar på nåt sätt, vet inte om jag ska avboka den o vänta lite till... Men det är ju bra o göra det också...

Om jag skulle bli gravid o det sen händer nåt skulle man ju alltid tänka att det har med cellprovet o göra.

Svårt....

• sowe81
    Patricia4 skrev 2014-01-16 20:16:09 följande:
    Efter att ha fått missfall efter vul ( säger inte att det var vulets fel men ...) råder jag dig till att boka om . Försök få en tid till några dagar efter mens ( hoppas så klart den inte kommer). Det är ingen brådska med cellprov man gör ju den vart tredje år...

Det jag menar är precis som det du säger .. Om det skulle vara så att du är gravid och får missfall då skulle du undra.., eliminera alla risker.

Jag ångrar så att jag hade sex med min pojkvän på morgonen och att jag gjorde vul. Kanske min ärta hade varit kvar? Förmodligen inte men jag kommer aldrig veta..:(

Vill inte skrämmas , men vill inte att andra ska våndas heller. Kram
    Urs, beklagar! Nä det är lite så jag tänker. Man kan ju aldrig veta vad det beror på.

jag tänker att mitt ma kan ha blivit för att jag åkte rutchkana med min dotter o det skumpade och var rätt häftigt, precis i de dagarna som fostret dog.

Vill verkligen inte riskera nåt i onödan.

Blir nog att avboka o sen hoppas få besöka henne ändå av annan anledning. Att jag inte tänkte på det idag att boka en tid veckan efter... Typiskt... Får ringa igen....
  • sowe81
    mimmih skrev 2014-01-18 01:21:11 följande:
    Här i Kanada, åtminstone i provinsen där jag bor, måste man göra cellprov under graviditeten. Jag vet egentligen inte varför, men det borde ju betyda att det inte kan påverka ev graviditet. Utan att egentligen ha något underlag för det, kan jag tycka att den kanadensiska och svenska sjukvården är ganska lika i standard. Men jag förstår dig, man vill ju inte att någon ska "rota" mer än nödvändigt där inne om man råkar vara gravid!
    Aha, ja då tycker man ju i te att det ska påverka. Min bm sa att man kan göra till v12.

Jag har inte bestämt ännu, jag har nån vecka på mig.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?