Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
Min mens kom 31 dagar efter MA och ingen ägglossning mellan så hoppas den kommer nu snart. Ska börja testa ÄL i morgon.
Min mens kom 31 dagar efter MA och ingen ägglossning mellan så hoppas den kommer nu snart. Ska börja testa ÄL i morgon.
Har tydligen inte läst instruktionerna på CB s ägglossningstest. Har testat ett antal gånger nu både före och efter mens, alltid negativt! Läste nu att man ska inte ha varit på toaletten på 4 timmar innan man testar. Detta har jag missat helt! 😡
Grattis till plusset! Var hos läk i torsdags som såg att en ägglossning var på gång ca som idag eller söndag. Skönt tänkte jag just i torsdags var min sambo bortrest så vi hade mys onsdag och fredag. Nu till det märkliga ÄT visade positivt redan på torsdagkvällen trots hon sa tidigast lördag!! Alltså visar den ju inte samma! Utan tidigare..knepigt
Jag testade positivt på ät torsdag, fredag och lördag men ej idag! Är den över då eller det finns fortfarande chans att bli gravid???[quote=71561242][quote-nick]F89 skrev 2013-11-02 17:14:34 följande:[/quote-nick]Sorg13: Men om läkaren sa att ÄL var på gång idag eller söndag så är det väl inte konstigt att du fick positivt ÄL-test i torsdags? De kan väl visa positivt upp till 48 timmar innan ägglossning.
Hade ägglossningen förra helgen och hoppas givetvis på ett plus om någon vecka. Det jag märkt sedan några dagar är att mitt humör börjar förändras..inte alls till det bättre tvärtom.värsta PMS nästan som när jag har mens men den är inte beräknad till förren nästa helg igen och brukar inte komma så långt tidigare. Märkligt!!!
Läste någonstans att förändring i humör är ett av de tidigaste tecknen på graviditet, så jag hoppas!😊
Förstår dig precis fick MA i v 16+4. Hade längtar och planerat till min lilla februari bebis och så tar allt slut. Känns som en mardröm speciellt som klockan tickar med min ålder(39)Hoppas nu att min mens uteblir denna gången så man kan få glädjas igen. Kram på dig!
Tog precis gravtest CB på BM-1!!!
Där står pregnant!!är fortfarande lite skeptisk och vågar inte riktigt tro på det!
Tack alla! Jag fick MA i v 16 den 13/9 fick första mensen den 17/10, ägglossning 31/10 och fick plus på CB digital igår på BM-1. Tog CB ÄT och hade mys var dag från 29/10-2/11. Så nu är det bara att hoppas att det går vägen denna gång. Första Vu blir den 12/12.😊
Jag körde från dag 5 efter mensen startade och varannan dag, när ägglossningsstickan visade positivt så var dag. Den visade positivt i 2 dagar. 😊Lycka till! quote=71699858][quote-nick]paron skrev 2013-11-17 11:24:45 följande:[/quote-nick]Hej alla. Är inte så aktiv här i tråden, men hoppas det går bra för er. Jag har testat med äl tester nu efter mensen och igår fick jag ett positivt test, det var lika starkt som kontrollstrecket. Hur vet man nu när man har äl efter ett sådant test? Iförrgår testade jag också positivt, men igår starkare ändå. Ska man börja räkna efter att testet blir svagare? Tänk om jag får lika starkt idag också, eller starkare? Hur vet man? Åh tycker detta är krångligt med äl tester.[/quote]
Alltså hade mys! Första ägglossningen missade jag. Hoppas som sagt att vi får behålla detta grynet. 😊