Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
Har dock på äl-testet själv idag
Dreams85 8och e2012, beklagar blödningar men hoppas det går vägen ändå. Vet flera som blödit en hel del och ändå har välskapta barn nu.
Dreams85 - beklagar
Jag tror de svaga spermierna dör innan de hinner befrukta ett ägg så att man skulle få mf bara för att man inte prickar äl tror kg inte.
Däremot sägs det ju att sex på eller efter äl ger pojke och nån eller några dagar innan ger tjej. Då tjejspermier överlever längre medan pojkar är snabbare och mindre uthålliga.
Denna månad hade vi sex 5 dagar irad fram till dagen innan äl. Sk bli intressant o se om statistiken stämmer om jag skulle plussa denna gång.
Jag har fått massa flytningar idag efter några dagar helt utan. Jag väntar ju på en ev första äl efter missfallet. Negativt ältest idag. Brukar det vara så att man får bara lite mer flytningar först och sen positivt ältest och älflytningar?
Tinnis - jag förstår dig och skriver som någon här ovan, jag tror stressen finns hos oss alla på sätt o vis. Jag känner mig stressad över att jag inte vill att det ska bli så mkt mer än 2 år mellan barnen. Jag har redan passerat det. Jag skulle varit nånstans mellan v20-30 nu, känns så surt....
Titta vem som kom på besök! : D
Fråga: vi har haft sex varje dag sen i lördags, men inte igår. Kommer inte kunna ha sex förrän ikväll. Det borde väl ändå räknas som att pricka ÄL?
Hej Trodde allt var över och mått bra i 2 v. Fick ofostrig graviditet och fick ta cytotec piller 2gånger olika dagar då allt inte kom ut första gången. Första gången gjorde asont och har verkligen mått skit. 2a gången kändes det inte alls och en stor klump kom ut med morgonkisset. Varit heeeeelt övertygad om att allt är ute men gjorde en kontroll igår hos gyn. Nej allt är inte ute. En liiiten hinna typ 1 cm finns kvar och sitter fast och måste nu skrapas. Har tid om cirka 2 v vet ej när exakt då de inte ringt än. Mår skit..igen..alltså tre jävla försök måste jag genomlida innan jag har fått ut allt..hur ska jag orka? Livrädd för skrapning då de inte pratat så gott om det tidigare...hjälp :(
När det gått mindre än ett år och nio månader struntar de i vilken SGI man har. Man får bara samma fp.
Från ettårsdagen måste man ta ut fem dagar per vecka/jobba heltid/jobba deltid+fylla ut med fp för att skydda sin SGI men blir man gravid innan barnet är ett år och nio månader spelar SGI:n som sagt ingen roll.
Jo pluggar man så behåller man den sgi som man hade innan man började plugga:)