• sowe81

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

MiaEnzi skrev 2013-12-23 21:02:41 följande:

Har nu ett problem som förbryllar mej. Natten till första advent fick jag missfall, testade med äl stickor om ägglossning 14.e o ska ha min mens 28.e. I flera dagar har jag haft stick o ryck som ägglossning så testade idag och de visa possetivt svagt för ägglossning... Så jag är på min andra ägglossning på samma månad innan mens?? Är de ens möjligt?

Äl tester kan ju visa positivt även vid graviditet så det kan ju vara det. Men jag har också hört att det är möjligt med två st äl på en månad.
  • sowe81

Har inte riktigt hängt med här senaste dagarna men jag säger grattis till er som plussat. Vilken härlig julklapp!!!

Här är ja typ tillbaka på normalcykel, dag 14 idag och glad gubbe på cb vanliga äl-test. Dock inte två lika starka streck på billiga tester. (Hade bara en sticka av cb o tog den då strecken inte blev lika starka för jag hade jättetydliga känningar, o den visade ju det också) litar mer på cb.

Nu en fråga, fick ju glad gubbe idag vid 2. Haft sex mån, ons o nu på kvällen. Tänkte försöka få till det imorgon med, men är det lönt på söndag också eller är det försent då?

Vilka mer har/haft äl nu i dagarna?

• sowe81
    SaandraR skrev 2013-12-27 22:40:12 följande:

Härligt :) jag är på äl + 1 eller 2.. låångt kvar :p
    Ja långt kvar. När är din bim? Jag antar att mitt blir ca 10/1.
  • sowe81
    dreams85 skrev 2013-12-27 22:44:52 följande:

Jag fick också glad gubbe på vanliga CB trots att teststrecket inte var lika starkt som kontrollstrecket på testlagrets. Fick glad gubbe igår! smile1.gif Jag tänker väl att det aldrig är onödigt att få till det, även om det inte är fertila dagar så är det ju trevligt ändå smile5.gif . Jag fick glad gubbe igår och vi fick till det både torsdag, fredag och lördag. Håller tummarna för oss båda!
    Klart det är mysigt även om det inte är "bebissex". Men jag tänkte mer om man ska gå på att vi ska eller om suget kommer bara. Får se hur det känns
  • sowe81
    Lilja1980 skrev 2013-12-27 23:18:59 följande:

Hej! Har också haft äl i dagarna. Tror jag hade på juldagen. Iaf fullt utslag på äl testerna julafton/juldagen. Jag hoppas vi hann innan äl var över bara, hade bara sex på juldagen och igår. Nu börjar nedräkningen till att kunna testa och analysen av kroppen smile1.gif Jag har varit gravid 2 ggr ofostrigt och vet att jag får halsbränna och blödande tandkött rätt tidigt, samt lite ont i svanskotan/skinkorna. Jag längtar och hoppas så innerligt att det tagit sig denna gång.

Använder inte cb äl-tester, men antar att "glad gubbe" betyder högt LH, alltså att det är äl inom 12-24 timmar efter (?)  Om jag vore du så skulle jag ligga på söndag för säkerhetsskull Glad  Är det första barnet? Hoppas vi blir några som kan följas åt till ett plus. Lycka till!
    Ja glad gubbe betyder lh stegring

Får se hur det känns på söndag om det blir av då också

Andra barnet, har en dotter som är 16 månader.

Ja nu håller vi tummarna att det fäster och stannar!
  • sowe81

Hmm... Igår fick jag glad gubbe på cb test men inte på Stickan, idag var Stickan positiv. Undrar när själva äl är då?

• sowe81
    Solros78 skrev 2013-12-28 16:22:20 följande:
    Hos oss är faktiskt inte tillverkningssex mysigt, vi bara kör... Var dessutom halvsjuk så vi fick undvika kyssarna, då blir det inte romantiskt... smile5.gif
    Nä lite så är set ju. Inte så att det är suget som styr den här veckan. Men vi försöker göra det så mysigt det går, förstår dock att med förkylning är det bara att få det gjort, mysa för sugets skull får man göra de andra veckorna
  • sowe81
    P81 skrev 2013-12-28 21:45:37 följande:

Har ni fått igång äggl snabbt efter missfallet? Någon som det tog ett tag för?

Kramar P.

För mig tog det ca 35-40 dagar. Hade en kort mens ca 20-25 dagar efter skrapningen sen på dag 18 den cykeln fick jag positivt äl-test.
  • sowe81
    E2012smamma skrev 2013-12-29 11:47:07 följande:

Hm ser lite tydligare på denna phpRnAPmz77511.jpg

Sådär såg min sticka ut samtidigt som cb visade glad gubbe. Dagen efter fick jag två lika starka streck på stickan också.
  • sowe81
    Tinnis skrev 2013-12-29 23:10:05 följande:
    E2012smamma skrev 2013-12-29 22:09:45 följande:Fy vet hur det känns. En kompis till mig ska ha 2. Började grina o tänkte varför ska dom få 2 och vi ingen. Skulle också ha samtidigt :(
    Samtidigt blir man glad för deras skull men ändå ledsen o påmind ..

Jag känner verkligen igen mig! Man vill ju inte missunna dem deras lycka, samtidigt som det är så jäkla tufft med denhär typen av bakslag. Hela tiden när jag loggar in på Facebook får jag se bilder på vänners nyfödda, alternativt ultraljudsbilder.. Vid ett tillfälle även en bild på denhär navelstumpen som trillat av. Men herre_gud! 
    Åh jag känner igen det där. Tycker jag träffar på folk hela tiden som ska ha barn i maj o säkert 4 - 5 av mina Facebook vänner ska ha i maj, precis som vi skulle. Men nu hoppas vi på september istället. Höstbarn är bra barn, min dotter är född 29/8
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?