• Anonym (Hur ofta?)

Har ni mer eller mindre sex än oss?

Jag och min fru hade en lång diskussion i slutet av förra året om vårt sexliv. Hon beskrev en situation med mycket lite lust. Hon älskade mig och ville leva med mig, men hade mycket lite lust till sex. Jag försökte penetrera vad det kunde bero på men hon kunde inte peka på en specifik sak. Orsaken till diskussionen var naturligtvis att vi har problem med sexlivet.

Hon tyckte dock att vi ändå hade tämligen mycket sex, och jag var naturligtvis av den omvända åsikten. Jag tycker vi har alldeles för lite sex. Nu kan ju detta låta lite sjukt men jag noterade i min almanacka varje gång vi hade sex för att själv få en bild av hur ofta det egentligen var. Det är inte för att slå upp i ansiktet på henne, utan det är för mig själv.

Från 1 jan 2013 fram till idag har det gått 31 veckor och vi har haft sex 13 gånger. Det gör att vi har ett snitt på 0,42 samlag per vecka. Omräknat till månader blir det 1,8 samlag per månad.

Hur mycket sex har ni andra? Mer, lika eller mindre?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har ni mer eller mindre sex än oss?
  • Thotis90
    Anonym (Hur ofta?) skrev 2013-08-05 09:04:00 följande:
    Har ni mer än vanligt i hänseendet att skaffa barn?
    Nej. Det har vi inte. 
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • Anonym (dumt att jämföra)

Vi har sex i snitt 5 ggr i veckan, vissa dagar inte alls och andra flera ggr om dagen. Jag är nu gravid och då har det blivit mer. Men jag tycker det är så dumt att jämföra för alla människor är olika. Vissa älskar sex, andra tycker det är helt okej och vissa gillar det inte alls.. finns inga rätt eller fel tycker jag.

• Anonym (Jaooo)

Har en bebis på drygt 6 månader, vi har sex ca 2 ggr/vecka ibland mer ibland mindre.

• Anonym (Jens)

Jag och min särbo har sex 1-2 ggr dagligen de dagar vi ses, och vi ses ca 4 dar i veckan... Snart flyttar vi ihop, och kanske blir frekvensen lite lägre då. 

Men en gissning är att det aldrig kommer vara mindre n ca 6 ggr i veckan i snitt.

Inga småbarn, en sjuåring varannan vecka. 

• jomen64

kan gå 2-3 veckor mellan varje sexande. det är åt helvette för sällan tycker jag. Om det var ca 2-3 ggr per vecka skulle det inte vara nåt "issue" för mig längre.

• Beaniee

Varannan månad el nått sånt! Har ingen lust alls. Har en dotter på tre månader men hade inte så ofta innan heller.

• missan75

Betydligt mer, 2-3 gånger i veckan om ingen är sjuk, bortrest eller dylikt.

• missan75

Vi har ett barn på 3 och ett på 9 och har varit ihop i 13 år.

• apelsinmandarin01

Har två barn 20 och 3 mån. Är 22 och 24 år . Och varit tsm i fem år.. vi har sex mellan 2 till 4-5ggr/vecka. Hade inte klarat så lite sex.. under graviditeterna hade vi kanske snäppet mer sex än er men inte så mkt mer. Men självklart gr de upp å ner.

• Frankk

Jag röstade på mycket mer för att jag vill att folk som har lite sex och lust ska känna sig pressade att ha mer sex. För att de då tror att mer sex är normen. Vi får aldrig låta sexhatarna vinna

Den tyngsta sorgen är att inse att vi själva är enda orsaken till alla våra motgångar.
Svar på tråden Har ni mer eller mindre sex än oss?