• Anonym (Hur ofta?)

Har ni mer eller mindre sex än oss?

Jag och min fru hade en lång diskussion i slutet av förra året om vårt sexliv. Hon beskrev en situation med mycket lite lust. Hon älskade mig och ville leva med mig, men hade mycket lite lust till sex. Jag försökte penetrera vad det kunde bero på men hon kunde inte peka på en specifik sak. Orsaken till diskussionen var naturligtvis att vi har problem med sexlivet.

Hon tyckte dock att vi ändå hade tämligen mycket sex, och jag var naturligtvis av den omvända åsikten. Jag tycker vi har alldeles för lite sex. Nu kan ju detta låta lite sjukt men jag noterade i min almanacka varje gång vi hade sex för att själv få en bild av hur ofta det egentligen var. Det är inte för att slå upp i ansiktet på henne, utan det är för mig själv.

Från 1 jan 2013 fram till idag har det gått 31 veckor och vi har haft sex 13 gånger. Det gör att vi har ett snitt på 0,42 samlag per vecka. Omräknat till månader blir det 1,8 samlag per månad.

Hur mycket sex har ni andra? Mer, lika eller mindre?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har ni mer eller mindre sex än oss?
  • Anonym (L)

Vi har sex två gånger i veckan ungefär. Ibland mer. Vi har varit ett par i 28 år, har tre barn som alla är utflugna. Vi hade nog mer sex de första tio åren, tror jag. Men nu är sexet bättre än då. 

• Körsbärsblommor

Mycket mer

Har tre barn 11år, snart 2år, snart 1år.

Mellan 2-3ggr i veckan,ibland oftare men inte mindre än 2ggr, vi vill båda ha mer, men ibland kommer helt enkelt annat i vägen Flört

• Anonym (Tjej)

Mycket mer, har sex nästan varje dag, ibland flera gånger om dagen.

• Anonym (särbo)

vi försöker träffas så mycket som möjligt och det blir ca. varannan helt och ytterligare nån dag här och där. när vi träffas har vi i princip sex varje dag, oftast flera gånger. Utslaget blir det nog ca. 3-4 ggr/vecka.
    Min gissning är att det inte blir så mycket mer om vi skulle kunna flytta ihop på sikt (vi bor med olika liv i olika städer). Under semestern har vi varit tillsammans konstant under en 14-dagarsperiod och då blev det ju ett par, tre "vilodagar".. :) 

• ITpappan

Innan senaste barnet 2-4 ggr per månad, vilket jag i normaltillstånd kan tycka är för lite.

Efter senaste barnet (3 mån) blev det inte så ofta (inget alls nästan) innan jag tog upp det.

Nu ligger vi väl på 2-3 ggr per vecka. Runt varannan dag är väl rimligt, kan jag tycka.

• The past is now
    Anonym (Tjej) skrev 2013-08-04 14:38:13 följande:
    Mycket mer, har sex nästan varje dag, ibland flera gånger om dagen.

Samma här. Jag kan inte vara utan samlag och allt annat härligt.
  • Anonym (1-3)

Blir mellan 1-3 gånger per månad här hos oss. Vi skulle båda vilja oftare, men lusten faller inte på så ofta samtidigt för oss, eller så är vi för trötta helt enkelt. Mitt på dagen är en bra tidpunkt då båda har mycket lust, men det är svårt att få till med småbarn som är vakna, eller om någon av oss jobbar.

• MissEofc

Mer! Vi börjar bråka om vi inte haft sex på ett par dagar så minst var tredje dag :)

• Anonym (fd)

VI försöker få till det åtminstone en gång i veckan. För vår skull. Vi har två små barn och har varit ett par i 15 år.

• Anonym (lyra)

I genomsnitt 2ggr/vecka. Vi har tre barn, om det nu spelar någon roll. De är 14, 13 och 7 år.

Svar på tråden Har ni mer eller mindre sex än oss?