• Anonym (Hur ofta?)

Har ni mer eller mindre sex än oss?

Jag och min fru hade en lång diskussion i slutet av förra året om vårt sexliv. Hon beskrev en situation med mycket lite lust. Hon älskade mig och ville leva med mig, men hade mycket lite lust till sex. Jag försökte penetrera vad det kunde bero på men hon kunde inte peka på en specifik sak. Orsaken till diskussionen var naturligtvis att vi har problem med sexlivet.

Hon tyckte dock att vi ändå hade tämligen mycket sex, och jag var naturligtvis av den omvända åsikten. Jag tycker vi har alldeles för lite sex. Nu kan ju detta låta lite sjukt men jag noterade i min almanacka varje gång vi hade sex för att själv få en bild av hur ofta det egentligen var. Det är inte för att slå upp i ansiktet på henne, utan det är för mig själv.

Från 1 jan 2013 fram till idag har det gått 31 veckor och vi har haft sex 13 gånger. Det gör att vi har ett snitt på 0,42 samlag per vecka. Omräknat till månader blir det 1,8 samlag per månad.

Hur mycket sex har ni andra? Mer, lika eller mindre?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har ni mer eller mindre sex än oss?
  • Nyfiken gul

mycket eller lite sex beror väl också på vilken sorts lust man har.

Din fru tycker nog att ni har mycket sex med tanke på hennes brist på lust.
    Du har mer lust o tycker ni har för lite sex....

Sen en tredje twist är ju också att även om båda har stor lust och verkligen vill så kanske det i praktiken inte går att ha mer sex än man har . tex för att man jobbar skift o sällan ses, småbarn som kräver sitt eller annat som gör att lusten o sexet blir lidande.

Vi har sex 1 gång i veckan och det tycker vi båda är för lite då vi har större lust men olika orsaker gör att det inte går att synka lust och tillfälle just nu.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (pendlarfrun)

Jag säger som nyfiken gul, för min man är borta fem dar i veckan.

När jag vill ha sex är han inte alltid där, och när han är där har jag inte alltid lust för på helgen ska man klämma in hela livet, vänner  släkt, inköp och sånt.

Men en gång i veckan blir det ungefär.

• etthjerta

Håller med nyfiken gul.

För egen del så varierar det lite grann. Har gått ett tag emellan pga några eländiga infektioner men när allt är som "vanligt" så har vi sex ca 2-3 gånger i veckan i snitt. Ibland mer, ibland mindre.

• MeAngeleyes

Mer!
    Vi har sex 3-5 ggr i veckan ungefär. Jag har också lidit av dålig lust men mer sex föder mer lust (krasst men sant i vårt fall) så en del av de ggrna är rena snabbisar "bara för att". Vi är dessutom mindre grälsjuka om vi har mer sex! ;)

• Flisan79

Vi snittar runt 2 ggr i veckan. Sällan färre och ibland fler.

Vi har varit tillsammans 15 år och har 3 små barn.

• MeAngeleyes

Ja just. Vi har varit tillsammans i 10 år och har ett litet barn.

• keron

Mycket mindre. Vi har inte samlag ö h t. Tack och lov klarar sig min sambo utan.

Asexuell men lika glad ändå
  • mogenman
    Flisan79 skrev 2013-08-04 10:41:15 följande:
    Vi snittar runt 2 ggr i veckan. Sällan färre och ibland fler.

Vi har varit tillsammans 15 år och har 3 små barn.
    Jag blir glad närjag läser detta. Om båda vill så går det! Gemensamt ansvar!
Svar på tråden Har ni mer eller mindre sex än oss?