Inlägg från: Vintervacker |Visa alla inlägg
  • Vintervacker

<3 Stockholmare 30+ bebis vår / sommar 2014 <3

Mademoiselle skrev 2013-09-26 13:44:38 följande:
    Ärligt talat känns det som att det inte spelar så väldigt stor roll hur min barnmorska är. Man träffas ändå så pass få gånger. Så tja, jag är ganska nöjd. Synd att du inte kunde få byta läkare. Kommer du att byta MVC för att få byta läkare?
    Tycker det är lite konstigt eftersom det finns så många BB Sthlm, måste ju finnas läkare någonstans inom deras verksamhet..? Kanske man bara får gå som de bestämt :/

Om jag kommer behöva gå mkt till läkare byter jag. Och ärligt talat fick jag en tankeställare av det du skrev, dels det om att man faktiskt kan bli sjukskriven som kontorsråtta (för mina sammandragningar bara blir värre) och det om att det då ju är bättre att ha något nära hemmet...

Du ska inte byta då till ngt närmre? 
  • Vintervacker
    Y o L o skrev 2013-09-26 15:45:08 följande:

Jag är sjukskr för foglossning, har vart det en månad nu, var på återbesök igår hos läkaren, hon sjukskrev mig 2 månader till direkt o sa att jag ska höra av mig om jag inte orkar halvtid. Väldigt skönt att ha en så förstående läkare.
    Får du ont när du sitter och så?
  • Vintervacker

Så intressant att höra om er (även om det är tråkigt förstås). Jag var frilans / pluggade förra gången jag var preggo och de flesta av mina vänner med barn som blivit sjukskrivna har tunga jobb så trodde det var så man var tvungen att ha det. Fast när jag tänker på hur illa min foglossning var då, inser jag att jag knappast skulle klarat att jobbat som jag gör.

Hoppas ni får igenom allt med FK nu då, konstigt det där att de bestämmer, läkaren är väl den som har koll...

• Vintervacker

Sjuk för första gången under graviditeten... halsont och litegrann feber, skulle kanske 'bitit ihop' och gått till jobbet om jag inte vore preg men känner mig så trött och sänkt... lite psykologiskt då jag heller inte kan brassa på med alla de kurer jag annars kör med. Igår då jag kände första halskliet ville jag så gärna halsa Kan Jang och knapra lite Echinea Force, det brukar 9 ggr av 10 bryta en förkylning. Men man får ju inte äta Röd solhatt som gravid. Idag kollade jag vad vi hade för smärtstillande halstabletter men ingen av dem, Zyx och Strepsils, är testade på gravida så min kille tyckte nej :) Suck...

• Vintervacker

Tack alla... kände mig frisk igår kväll men imorse hade jag 37,5 och fortfarande skakis. Åkte in till jobbet ändå, ska nämligen på RUL nu 9.30 så är ändå i stan. Tur att det är helg snart!

• Vintervacker

Ja men då så Mademoiselle, det måste ju gå bra, håller tummarna! Tråkigt att du har så tuffa besvär... Men då måste det vara samma läkare som jag har då mao, han i Gamla Stan...? 

Intressant att veta hur han är i attityden ang sånt eftersom jag funderar på hur det kommer bli med mina sammandragningar/foglossning i framtiden... 

• Vintervacker

Va skönt! De där handläggarna alltså, man skulle vilja se hur de blir coachade... 

Har funtat på Facebook-grupp men ville inte stänga ute, än finns det ju plats för folk att tillkomma eftersom det heter vår-/sommarmammor, å andra sidan kan man ju iofs hänvisa här till FB om det är så.

Vet inte hur många vi är här eg, 10? Som alltså skrivit mer än en gång... 

• Vintervacker

Jag håller med iofs, jag läser rätt mkt i de andra trådarna för oss som ska ha barn samtidigt men skulle gärna ha ett lite mindre gäng att snacka med på FB och då vore det ju trevligt med kanske 30+arna :) Men vad säger ni andra, snacket i den här tråden är ju inte så regelbundet än...

• Vintervacker

Provade med en testgrupp nu för att se hur man gör och då var jag tvungen att "bjuda in en vän" för att skapa en grupp.. jag gjorde den hemlig, kanske därför?

• Vintervacker

Hej! OBS OBS.

Skicka mig er mailadress som priv.med här på FL. Jag kan inte lägga till er i gruppen om vi inte är vänner annars. (Säkert är det trevligt men av respekt kanske alla inte vill gå så långt direkt :)

Så mailadress till mig så får ni inbjudan :)

Svar på tråden <3 Stockholmare 30+ bebis vår / sommar 2014 <3