Inlägg från: Vintervacker |Visa alla inlägg
  • Vintervacker

<3 Stockholmare 30+ bebis vår / sommar 2014 <3

louder than bombs skrev 2013-09-12 23:08:44 följande:
    jag mår fortfarande illa och är jättetrött nu i v 18, dock ingen foglossning. börjar få en rejäl mage, idag var det en kvinna som erbjöd sin plats åt mig i fullsatt t-bana :)

gjorde rul i tisdags och allt såg toppen ut och den här gången väntar vi en liten flicka!
    Åh, det väntar jag på, är i v16 och försöker skjuta fram magen, tunnelbanan är ju så full och svettig om mornarna :)
  • Vintervacker

Vi är glada - har fått svar på moderkaksprovet och bebben i magen är frisk :) Och en lite pöjk till :) 

Angående foglossning: Jag hade det ganska rejält i 6:e månaden, inte så att jag behövde kryckor men jag haltade och det gjorde rejält ont. Jag hade bältet, det hjälpte lite, men jag har hört att akupunktur ska vara jättebra? 

• Vintervacker

Va kul med så många nya! Jag bor också i Bromma, Russinet. Och är 33 :)

För oss blir det ingen syskonvagn, eftersom vi kommer att ha en fyraåring. Det känns väldigt skönt att ha ett sådant stort syskon, förhoppningsvis kommer vi få en del hjälp av honom och slipper jaga efter honom eller liknande med en bebis på armen, samtidigt kommer det ju kanske dröja länge innan de får behållning av varandra genom lek och sådant. Vi valde dock medvetet att ha långt emellan dem. Har ni andra alla 2-3 år?

• Vintervacker
    Golden Robot skrev 2013-09-16 11:20:13 följande:

Oj, alltså.. Det där lät ju inget vidare Skäms

Jag menar inte att det är något negativt med att ha barn tätt, det är när jag hör "för att få det överstökat" som jag tycker att det inte låter något vidare...

Förlåt om någon tog illa upp!   
    Hehe, jag får också passa mig ibland när jag motiverar det avstånd vi valt. Det har förvånat ibland. Många tror tom att vi haft svårt att få barn - fast det tog faktiskt på första försöket :)

Nej vi ville verkligen hinna hitta tillbaka till oss själva först, tiden räcker till igen på ett annat sätt numera. Vi har kommit igång med våra hobbies igen, vänner, träning, fått tid för varandra och hittat charmen i vardagen igen efter alla vaknätter. Vi har kunnat resa bekvämt med endast ett, stort, barn. Helt enkelt byggt upp en buffert och en stabil familj inför det lilla (om härliga) kaos som en ny bebbe innebär. Dessutom ville jag hinna bli sugen på att vara gravid igen, inte känna "åh nej" utan snarare få längta lite efter att gå med mage. Vilket jag hann få göra :)
  • Vintervacker

Jag försöker komma iväg på lunchen till träningen, gymmet ligger bara 100 meter bort så ingen ursäkt :) Jag är så trött men vet ju att jag blir piggare av det.

Behöver verkligen sådant nu, mitt jobb är sjukt stressigt (jobbar på reklambyrå) och motion + miljöombyte lugnar. Svårt att bli av med stressen - gör jag inte mitt jobb får någon annan sitta till sent och ta mitt lass och vi har alla barn...

Vad jobbar ni andra med? 

• Vintervacker
    Mademoiselle skrev 2013-09-24 15:44:55 följande:
    Jag är sjukskriven pga sammandragningar nu så rör mig extremt lite just nu och någon träning är verkligen inte att tänka på. Jag jobbat som jurist.
    Jag har också börjat få lite sammandragningar men de är inte smärtsamma... Undrar om det är stressen på jobbet som gör det. Vill helst jobba på så länge jag bara kan, för det är ett jättekul jobb men det är klart, ibland tänker jag på vad som skulle hända om det blev värre...Trodde det var typ omöjligt att överhuvudtaget kunna bli sjukskriven på ett kontorsjobb...?
  • Vintervacker
    Mademoiselle skrev 2013-09-24 18:05:39 följande:
    Jag trodde också att det i princip var omöjligt att bli sjukskriven när man har ett kontorsjobb men enligt läkaren var det inget att diskutera ens eftersom mina sammandragningar började redan v 13, gör väldigt ont och eftersom jag har dem i princip oavbrutet. Jag är jäkligt less på att inte kunna röra mig nu måste jag säga och jag längtar verkligen tillbaka till jobbet.
    Ja det trodde jag med... stackars dig som är så orörlig, usch.. hoppas mina sammandragningar håller sig smärtfria.
    Y o L o skrev 2013-09-24 19:27:09 följande:
    Jag blev sjukskriven utan problem. Läkaren tyckte heltid men jag sa halvtid. Det funkar bra. Ska dit imorgon igen för att förlänga. Har dock inte fått svar från fk om jag får pengar av dem, har ju hört att de kan säga nej till sjukpenning för foglossning.
    Vad jobbade du med?

• Vintervacker
    langtarefterbarn78 skrev 2013-09-25 15:53:16 följande:
    Hej, undrar om jag får hoppa in här?

Vi har i och för sig BF redan 8 januari, men jag såg att det var flera som hoppat på som har BF i jan-feb. Jag är 34 år och bor på Kungsholmen. Skulle va jättekul att få lite vänner som också väntar barn och kunna ses under mammaledigheten!  
    Välkommen :)
  • Vintervacker
    Mademoiselle skrev 2013-09-26 13:09:02 följande:
    Går på Riddargatan på Östermalm. Med första gick jag i Gamla Stan. Jag har valt MVC så att jag ska ha nära till jobbet vilket visade sig vara ett dåligt beslut nu när jag är sjukskriven och hellre hade haft MVC nära hemmet.
    Är du nöjd? Jag jobbar 100 meter därifrån så därför valde jag där. Det känns också praktiskt att så mycket finns i huset. Jag gillar min BM, hon verkar kunnig och har en no bullshit-attityd som är rätt skön. Även om jag inte riktigt är den där typen som någonsin superbondar med BM...

Däremot gillar jag inte att de bara har 1 läkare och det är han i Gamla Stan, jag bad nämligen att få byta och (pga personkemi samt att jag vill ha en kvinnlig) men det gick inte :/
Svar på tråden <3 Stockholmare 30+ bebis vår / sommar 2014 <3