Åh, jobbigt vintervacker att må illa; hoppas det gett med sig nu. Hoppas också KUB såg bra ut :) Y o l o, skönt att KUB gick bra. När hade du RUL? Du ligger väl lite före mig, så du kanske redan hunnit vara? Vi hade förresten samma namnproblem med första; hade bara tjejnamn! Lättnad när det visade sig vara en tjej. Vi hade dock fortfarande svårt att välja namn, och provade på våra två favoriter om vartannat. Visste inte om vi skulle "spara" det hon inte fick som tilltalsnamn, utifall hon nån gång skulle få en lillasyster. Landade väl i att en ev lillasyster kan ha storasysters andranamn som tilltalsnamn ändå om det skulle vara så. Kanske är det ju en lillebror... Och kanske hinner vi komma på nåt annat :) Vi har i alla fall inte bestämt oss än om vi ska försöka kika på RUL vad det kan tänkas vara; det är ju inte hundraprocentigt och jag vet inte hur jag skulle hantera att ställa in mig på det ena och så kommer det andra... Vi kör inte så himla könsstereotypt, så inte ur den aspekten, men det rent mentala. Tänk om det känns som man åker hem med "fel" barn!?! Eller om man sagt till storasyster att hon ska få en lillebror, och så blir det en lillasyster. Hur funkar det för en treåring..? Hur klär ni er nuförtiden förresten..? Jag blir tokig på det här "mellantillståndet" jag befinner mig i! Alla mina vanliga byxor drabbas av den s k rullgardinseffekten, men mina mammabyxor (praise the lord så ljuvligt) är för stora fortfarande och kanar bara ner. Dessutom putar det för lite och för mycket på samma gång; ser mest ut som jag grävt för djupt i kakburken. För tjock, men för otydlig gravidmage för tajta kläder, och för putig för bylsiga kläder som inte tillräckligt lyckas dölja det. (Fick en rakt-på-fråga förra veckan när jag hade en vid a-linjeblus t o m - måste säga att det var i överkant modigt av den som ställde frågan!) Handlar alltså inte så mycket om att "dölja", utan att kunna känna sig bekväm bland folk. Tips?