• Elle66

När är man för gammal att skaffa barn?

Jag undrar bara, när är man för gammal att skaffa barn egentligen? Jag har två barn sedan tidigare, har träffat mannen i mitt liv, och känner mig faktiskt ganska sugen på att skaffa barn med honom, men jag har ju några år på nacken

När blir man för gammal att börja om?

• Svar på tråden När är man för gammal att skaffa barn?
  • Lindsey Egot NO1

Så länge du är fertil ser jag inga problem i det om det inte är den första för det kan vara taskigt att bli helt själv med föräldrar som är gamla. Men har man som du några barn sedan innan så är det väl inga problem så länge du kan bli gravid.

• Blingbling
    Elle66 skrev 2013-06-21 23:45:23 följande:
    Man är ju inte äldre än man känner sig

Precis!
  • marre67

Så länge man kan bli gravid finns väl inget hinder? Kroppen säger själv ifrån när det är stopp jag var 21, 23 när mina första barn föddes. Sen 35, 37 när sista kom och jag kan ärligt säga att jag var en mkt bättre mamma vid 37. Jag ä var lugn, hade allt jag behövde, stadig ekonomi, mer tålamod osv... Men det var ju jag det hur gammal är du ts?

• EbbaStina

Du är 47 va om jag räknat rätt? I mina ögon är det på tok för gammalt. Min gräns går vid 40 MAX. Om du blir gravid nu ( vilket kanske inte ens är troligt) så föds barnet när du är 48. Barnet kommer att ha en mamma som är 58 när det är 10! Pinsamt skulle jag tycka att ha en mamma som är så gammal. Jag är 35 och min mamma är 58...

• nevermind

EbbaStina:
    Jag hade en ung mamma men hon var "pinsam" för att hon knappt engagerade sig i kalas etc. Nu i vuxen ålder är det lite pinsamt att hon inte ringde mig en enda gång på sex år när jag bodde utomlands.
    Och så var det såklart pinsamt att pappa hade en gammal Volvo...

Ålder har ingenting med föräldraskap att göra!
    TS, kör på!

• EbbaStina
    nevermind skrev 2013-08-18 13:15:21 följande:
    EbbaStina:
    Jag hade en ung mamma men hon var "pinsam" för att hon knappt engagerade sig i kalas etc. Nu i vuxen ålder är det lite pinsamt att hon inte ringde mig en enda gång på sex år när jag bodde utomlands.
    Och så var det såklart pinsamt att pappa hade en gammal Volvo...

Ålder har ingenting med föräldraskap att göra!
    TS, kör på!
    Men ALLA ungar mammor låter väl inte bli att engagera sig i kalas o.s.v! Låter kanske lite taskigt att säga att det är pinsamt att ha en 58-årig mamma när man är tio, men jag skulle nog verkligen ha tyckt det. TS ville ha åsikter och jag tycker inte att man ska skaffa barnb när man är 47,48. Men alla gör väl som dem vill. Det finns otroligt många människor som inte borde skaffa barn, älder som yngre, men de gör det ändå. Förstås bättre att vara 47-årig kärleksfull omtänksam mamma än en 20-årig festande, självupptagen, försummande mamma...För att ta ett exempel. 
  • nevermind

Jag påstod väl inte heller att alla yngre mammor var som min? Det enda jag försöker förmedla är att det finns alltid något som ungarna tycker är pinsamt. Och jag tycker att ålder är helt irrelevant.

Svar på tråden När är man för gammal att skaffa barn?