Inlägg från: Elle66 |Visa alla inlägg
  • Elle66

När är man för gammal att skaffa barn?

Jag undrar bara, när är man för gammal att skaffa barn egentligen? Jag har två barn sedan tidigare, har träffat mannen i mitt liv, och känner mig faktiskt ganska sugen på att skaffa barn med honom, men jag har ju några år på nacken

När blir man för gammal att börja om?

• Svar på tråden När är man för gammal att skaffa barn?
  • Elle66

Tack till alla som har svarat hittills. Intressant att höra vad andra tycker och tänker. Jag har två barn sedan förut, en dotter på snart 9 och en son på snart 13.
    Min pojkvän har inga barn själv, men han älskar barn och dom älskar honom, så även mina barn.
    Vi känner att vi skulle vilja ha ett barn tillsammans, men som sagt, vi funderar på om åldern sätter stopp eller inte. Man är ju inte äldre än man känner sig

• Elle66

Tack för alla svar, både possitiva och negativa. I slutändan är det ju vi trots allt som bestämmer om vi ska skaffa barn, fast vi börjar närma oss 50-sträcket.

Vi känner oss unga och dom som känner oss och andra med för den delen, skulle aldrig tro att vi är 47, om dom inte visste om det.

Tack Skotermamman för ditt inlägg, som jag läste idag. Det kändes extra possitivt

• Elle66

Ska tillägga att mina barn är 13 år och 9 år, så jag började sent i livet, därför känns det ännu mer som att jag skulle vilja ha ett barn till (innan det är försent). Och min pojkvän har inga barn sedan tidigare, han har helt enkelt inte velat ha barn i dom tidigare förhållandena, men nu känner han att det är helt okej.

Svar på tråden När är man för gammal att skaffa barn?