• Elle66

När är man för gammal att skaffa barn?

Jag undrar bara, när är man för gammal att skaffa barn egentligen? Jag har två barn sedan tidigare, har träffat mannen i mitt liv, och känner mig faktiskt ganska sugen på att skaffa barn med honom, men jag har ju några år på nacken

När blir man för gammal att börja om?

• Svar på tråden När är man för gammal att skaffa barn?
  • FinaTina
    Thotis90 skrev 2013-06-20 23:39:25 följande:

Nu låg tråden under "planerar barn 40+ och inte under "svårt att få barn"...
  • Thotis90
    FinaTina skrev 2013-06-21 00:56:33 följande:

Nu låg tråden under "planerar barn 40+ och inte under "svårt att få barn"...
    Jag har väl fortfarande rätt till en åsikt?
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • nevermind

Om man har hälsa och är pigg och glad som en 25-åring kan man skaffa barn när man vill. Jag har inga problem med att bra, pigga och snälla människor skaffar barn när de är 55.

• Pimpinellan

Kvinnor sätter jag gränsen vid klimakteriet,d.v.s runt 52 nånstans och män lite senare. Ska man dra gränsen vid när man kan få barn spontant finns det ju helt infertila 22-åringar så så kan man ju inte tänka! Vi kämpar för fullt och har gjort i nästan 7 år och skiter fullkomligt i vad några stackars fjortisar som skaffade sina tre barn före 24 anser om oss "gamla" mammor! Glad

Kör hårt ts och går det så går det!

• 2013

Att ha ålder som enda avgörande faktor går inte. Men ska man ha en övre gräns så är väl klimakteriet en bra sådan för kvinnor och runt 55 för män.

• Blingbling

Precis som tidigare påpekats så ligger den här tråden under 40+ och jag får känslan av att flera som svarat i tråden helt klart inte är 40+...kanske lite svårt för er yngre att förstå hur man kan känna sig i barnfrågan när man passerat 40 år...eller? För gammal att skaffa barn är man inte förrän det är försent OCH vad som är försent...ja det finns INGEN mer än man själv som kan avgöra. TS: Det verkar som du är född -66 och det är väl inte alls försent! Kör på om du känner i ditt hjärta att du vill ha ett barn till, för det är där du hittar svaret på om det är "försent" för dig eller ej...men eftersom du är inne på dessa tankar om en ny liten bebis så tror jag att du själv redan har svaret Finns i varje fall INGEN som kommer och tackar dig om typ tjugo år för att du faktiskt lät bli att försöka bli gravid igen...värre blir det om du sitter där och ångrar djupt att du inte ens gjorde allt du kunde för att ens försöka.... Kör hårt och massor av lycka till!!

• FinaTina
    Thotis90 skrev 2013-06-21 10:06:07 följande:
    Jag har väl fortfarande rätt till en åsikt?
    Ja, det har väl alla, man behöver inte göra reklam för sin blogg för det.
    Du citerade mitt inlägg med ett tomt inlägg, där du gjorde reklam om din blogg/er fertilitetsutredning. 
    Det hade inte ens med ts fråga att göra... 
  • Thotis90
    FinaTina skrev 2013-06-21 23:10:44 följande:
    Du citerade mitt inlägg med ett tomt inlägg, där du gjorde reklam om din blogg/er fertilitetsutredning. 
    Du är medveten om att min blogg är lösenordsskyddad...?

Jag citerade ditt inlägg för att jag höll med dig, inget annat! 
    Fertilitetsutredning
  • Elle66

Tack till alla som har svarat hittills. Intressant att höra vad andra tycker och tänker. Jag har två barn sedan förut, en dotter på snart 9 och en son på snart 13.
    Min pojkvän har inga barn själv, men han älskar barn och dom älskar honom, så även mina barn.
    Vi känner att vi skulle vilja ha ett barn tillsammans, men som sagt, vi funderar på om åldern sätter stopp eller inte. Man är ju inte äldre än man känner sig

• Thotis90
    FinaTina skrev 2013-06-21 23:10:44 följande:
    Jag gjorde aldrig reklam för min blogg (inte medvetet i alla fall). "Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se" är min sidfot. Det står nedanför VARENDA inlägg jag skriver... Du är den  första som stör sig på det.. 
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
Svar på tråden När är man för gammal att skaffa barn?