Inlägg från: Casslo08 |Visa alla inlägg
  • Casslo08

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

isolde 79 skrev 2013-07-06 20:32:04 följande:
    Hur känns era sd vid rörelse? Jag har kunnat ta promenader fram tills nu, tre v kvar till BF! Nu känns det som att jag har världens håll när jag ska ut. Måste dra ner takten i början, och öka långsamt. Är så van att gå ut fort från start ;)

Jag går väl ungefär lika snabbt som en snigel..Går jag fortare får jag sd på sd och måste stanna och flämta.

Hur känns det i ljumskarna för er? Jag kan inte lyfta ena foten 5 cm från marken rakt upp utan att skrika av smärta,måste sitta och ta på mig sockar men går helst utan sockar och använder bara foppatofflor. Kan inte röra mig i sängen knappt,svårt att resa mig upp från liggande etc etc. I am ready for my baby now! :)

• Casslo08
    miss westerlund skrev 2013-07-07 01:50:36 följande:
    Känner mig också extremt redo för bäbis nu! Har haft foglossning sedan v 9 och nu kan jag knappt röra mig. Tar en evighet att ta mig någonstans. Alla dessa gånger man måste upp på toast på natten dessutom. Jag hade definitivt glömt hur jobbigt det är att vara gravid . För att inte tala om de uppsvällda benen och fötterna också. Haha. Så här gnällig känner jag mig just nu. Men man blir ju så less på att inte orka göra något. Kom ut nu lilla bustroll
    Skulle kunnat vara jag som skrivit det där :P
  • Casslo08
    hellof skrev 2013-07-07 19:58:47 följande:
    Packade bbväskan idag, går in i vecka 37 imorgon så antagligen får väskan stå ett tag... Men man vet ju aldrig ;)
    Packade klart min väska idag också :) Känns så kul och spännande nu :)
  • Casslo08
    plussa skrev 2013-07-08 17:30:25 följande:

Hade sf mått 37 idag! I v 35. Hmmm, tul om 2 veckor, bebis har nog lagt på sig mer nu verkar det som!
    jag hade sfmått 36 i v 35 men enligt bm och läkare så har jag gott om fostervatten för bebis vägde bara ca 2 kg enligt uppskattning vid ul,kanske är så för dig med?
  • Casslo08

V.37 idag och BM-tid imorgon. Sista besöket hos bm innan snittet. Vars har tiden tagit vägen?

• Casslo08
    angelica0415 skrev 2013-07-09 13:44:13 följande:
    slemmproppen har gått här, och har bruna flytningar   har bm tid idag och  går in i vecka 38 i morgon ... spännande
    Åååh vad spännande! Hoppas det är på G för dig nu :D
  • Casslo08

Större bitar lossnade av slemproppen nyss på toalettbesöket. Om det fortsätter lossna mkt bör jag ringa in till fl då? Med tanke på att jag ska snittas och inte får föda vaginalt. Vet att det inte betyder automatisk förlossning bara för att slemmisen lossnar men ändå...

• Casslo08

Tror jag avvaktar lite och lossnar det mer så ringer jag in :) Har ju haft mer förvärkar senaste 2 dagarna så kanske är det det som påverkat lite..

• Casslo08
    majsis08 skrev 2013-07-09 20:55:52 följande:
    både igår och idag har jag haft rätt starka förvärkar jag va öppen 1 cm förra måndagen!! men vill inte åka in för tidigt heller för de är säkert bara vanliga förvärkar:(

Men varje förvärk är ju ett steg framåt :)

-------------------------

Är det ngn annan än jag som är sjukt hungrig just nu? Alltså min aptit har ökat avsevärt igår och idag samt att jag är sjukt trött! Är detta kroppens sätt att förbereda sig? Liksom fylla på energiförrådet eller så?

• Casslo08
    majsis08 skrev 2013-07-10 04:41:55 följande:
    Hehe de va på gång för mig klockan två inatt gick vattnet och värkarna kom direkt och nu är jag på förlossningen och är öppen 4 cm!
    Åh vad kul! :D Stort Lycka till!!!
Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?