Inlägg från: Casslo08 |Visa alla inlägg
  • Casslo08

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

carro93 skrev 2013-07-15 12:34:43 följande:
    De höll i sig från ca 22.30 till ca 03.00 då jag tillslut lyckades somna, när jag vaknade några timmar senare var de borta :) Men de kom väldigt tätt sista timmarna och gjorde ganska så ont vissa gånger men tur att det gav sig!
    Vad skönt att bebis lyssnade på sin mamma och stannade kvar :)
  • Casslo08
    carro93 skrev 2013-07-15 13:04:13 följande:

Ja verkligen! :) Inge mer sex nu förrän v 37+0, verkar ha dålig effekt! :P 

Haha,bara att be till högre makter att du inte blir överjävligt pilsk då så du inte hoppar över din man :P

Talar inte alls av egen erfarenhet!Skäms*visslar* Skrattande

• Casslo08
    Carror skrev 2013-07-15 17:09:19 följande:
    Öppen 3cm!:) om de inte hunnit starta tills imorgon så tar dom hål på hinnorna kl:8.30 nu har vi snart våran bebis:)
    Åååh vad kul!! Grattis i förskott,hoppas allt går toppen!Skrattande
  • Casslo08
    Aapple skrev 2013-07-16 13:44:01 följande:
    Är det vanligt med mindre fosterrörelsen nu i slutet? Alltså min mage är inte så stor så den borde kunna röra sig. Känner ju av bebisen lite men inte som jag brukar
    Nej,man ska alltid kolla upp minskade fosterrörelser!!
  • Casslo08
     i magen!Aapple skrev 2013-07-16 14:26:29 följande:
    Känns jobbigt att ringa in till FL för detta.
    För man får alltid vänta

Men ska väl ringa o kolla med det,

Jag ringde FL i v 33 när jag upplevde minskade fosterrörelser och de ville ha in mig på en gång,de tog en ctg-kurva och gjorde ett ultraljud. Läkaren sa att om alla kvinnor sökte hjälp nä de känner minskade rörelser istället för att söka hjälp när de inte känner rörelser alls så skulle de rädda fler barn i magen. Så ring! Lycka till!!
  • Casslo08
    Carror skrev 2013-07-15 18:05:32 följande:
    Nej inga värkar än iaf.
    Va på överburenhetskontrollen innan o trodde inte ja skulle vara mogen alls men tappen va utplånad o öppen. Gjorde hinnsvepning så får se om de startar igång inatt annars är de skönt att veta att man sätts igång på morgonen :)
    Hur har det gått? Snusar du bebis nu? :D
  • Casslo08

Carror: Stort grattis till din lilla stora tjej! Så underbart :D

------------

Aapple: Känner du dig osäker fortf. tycker jag du ska ringa in,det handlar ju om ditt barns liv,snälla känn dig inte i vägen! Ingen kommer tycka att du är knäpp för detta är ju vad läkarna rekommenderar kvinnor att göra nu för tiden. Sjukvården finns där för dig.

• Casslo08
    Aapple skrev 2013-07-17 12:29:09 följande:
    Barnet är ju rörlig men inte i samma utstäckning som innan, då kunde det sparka hej vilt. Jag är inte så stor så att det liksom inte skulle finnas plats
    Har nog ingenting att göra med hur stor du är. Du gör ju som du vill men rekommendationerna är iaf att söka vård vid minskade/förändrade fosterrörelser. Lycka till,hoppas allt är bra med din bebis :)
Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?