Inlägg från: Casslo08 |Visa alla inlägg
  • Casslo08

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

CatEyes skrev 2013-06-19 11:49:05 följande:
    Casslo08, skönt att få ett datum :)

Ni som ska amma, har ni köpt en bröstpump? Jag vet inte om jag ska köpa en innan bebis kommer eller efter. Första barnet så jag vet inte riktigt vad som är bäst.

Jag har kvar min pump sen förra gången jag ammade och mitt råd till dig är att köpa en innan bebis kommer. Guld värt att kunna pumpa, för att antingen stimulera mjölkproduktionen,tömma brösten om bebisen inte suger nog mkt eller ofta och den är bra att ha om man får mjölkstocknimg. Dessutom vill du ju kanske frysa in mjölk så din partner kan ha bebis själv och du får vara barnledig en stund :)
  • Casslo08
    moooish skrev 2013-06-19 11:59:57 följande:
    Jag ska nog köpa en (ev först få låna en av en kompis bara för att se om det ens kommer att fungera att använda en). Det är svårt att veta men kanske skönt att ha en hemma om det skulle bli så att man behöver.

Det är vårt första barn också och det är verkligen jättesvårt att veta vad man behöver och inte, från apoteket tex, vad inhandlar ni därifrån? Jag har köpt babyolja, zinksalva och tvättlappar, thats it. Vad mer? 

Du behöver inget mer till skötbordet förutom idominsalva. Vi använde aldrig zinksalvan,bara idomin :)
  • Casslo08
    Blomsterblad skrev 2013-06-19 12:27:58 följande:
    Får man hänga med här? har bf 31 juli men kommer bli snitt så lite tidigare bblir det
    Välkommen! När får du datum till snittet?
  • Casslo08
    Blomsterblad skrev 2013-06-19 19:32:19 följande:
    Tack! vet inte alls...någon vecka innan?

Så du har inte fått veta vilket datum du ska snittas om jag förstår rätt?

Själv ska jag träffa överläkaren på tisdag och hoppas då få ett datum på mitt snitt. Vill ju som veta och kunna planera.

• Casslo08
    Pixx skrev 2013-06-20 11:32:56 följande:
    Väldigt intressant upplevelse idag. Kom på jag skulle klippa tånaglarna - YEAH right!

Inte det lättaste för man vill ju gärna göra på det sättet man är van vid, efter lite bök o stånk så blev de gjort men nu kommer jag 1. Vägra göra de innan bebisen är född eller 2. Be om hjälp :)

tur sambon jobbar annars hade han nog undrat vad jag höll på med ...
    Haha! Känner igen det där. Kan inte klippa mina tånaglar,bara om jag "viker ut" benen mot höfterna men då blir det så dålig vinkel så jag har gett upp. Tur mina naglar växer sakta! Och min mamma får måla mina tånaglar när hon kommer på besök,litar inte riktigt på att karln min får det som jag vill ;)
  • Casslo08

kom precis hem från BB då jag blev ombedd att komma upp när jag ringde och var orolig över att bebisen varit oroväckande lugn senaste 3 dagarna. Först gjordes en ctg kurva som såg toppen ut! Sedan ville inte läkaren släppa hem mig innan han gjort ultraljud och där såg flödet i navelsträngen fint ut och mängden fostervatten såg jättebra ut och bebisen låg och "andades" vilket var jättebra sa han!

Helt underbart bemötande från all vårdpersonal och läkaren berömde mig för att jag kommit upp och inte väntat för länge som många gör och då är det ofta för sent sa han. Han rådde mig dessutom att komma tillbaka igen om bebisen börjar röra sig mindre.

För övrigt så väger bebis 2060 just nu i v.34 :)

• Casslo08

Är det någon som vet vad normalvikt är på bebis i v.34-36 då? Lite spännande detta när ni pratar om för stora respeltive för små bebisar. Min bebis vvägde ca 2060 i v. 33+2. Nu har jag inte varit hos bm sedan v.28 och då hade jag 28 i sf-måt.. Ska dit nu på onsdag igen (äntligen) och får då se vad jag har för sf-mått. Jag har du riktigt stor mage iaf,alla frågar om det är två bebisar som gömmer sig där inne.. Suck!

• Casslo08
    m00min skrev 2013-06-23 16:38:21 följande:
    I min gravidapp står det att bebisen nu i v 33+ skall väga ca 2 kg.
    busbajsen skrev 2013-06-23 17:08:27 följande:
    I den bok jag har hemma så ska bebis väga runt 2200-2550 i vecka 34-36.
    Men då verkar ju min bebis väga exakt som den ska då :)

• Casslo08
    hellof skrev 2013-06-24 21:58:30 följande:
    Hej tjejer! Jag hänger med här våra sista veckor, jag gick in i v 35 idag... BF 4/8
    Hej och välkommen! :) Jag går själv in i v.35 imorgon och har bf 5/8 :)
  • Casslo08

Vecka 35 idag! Precis varit hos överläkaren och gjort ul igen,bekräftat att det är en liten gosse i mage som väger 2 kg. det blir planerat snitt den 25-26 juli :)

Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?