• Casslo08

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

Som rubriken lyder! Hoppas ni är många som vill följas åt sista tiden här.

Kan inte fatta att jag snart har min bebis här och att jag blir tvåbarns-mor :)

Haka på!

Jag har BF 5/8 men det blir mest troligt planerat snitt så kanske har jag min bebis ännu tidigare!

Välkomna!!.

• Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?
  • carro93

Hade idag ett sf på 33 i v 36 (35+1), men måttet säger ju inget om hur stor bebis är egentligen :) Som någon sa så beror det på fostervatten, hur barnet ligger m.m :)  

• plussa

Ja, vet ju inte mer än att det var normalt med fostervatten för 2 veckor sedan, men som ni sa så är huvudet rörligt än, så den ligger ju klart högre än om den vore fixerad. :) jaja, är inställd på en stor bebis, men är nog mest otålig. :)

• Casslo08

V.37 idag och BM-tid imorgon. Sista besöket hos bm innan snittet. Vars har tiden tagit vägen?

• angelica0415

slemmproppen har gått här, och har bruna flytningar   har bm tid idag och  går in i vecka 38 i morgon ... spännande

• Casslo08
    angelica0415 skrev 2013-07-09 13:44:13 följande:
    slemmproppen har gått här, och har bruna flytningar   har bm tid idag och  går in i vecka 38 i morgon ... spännande
    Åååh vad spännande! Hoppas det är på G för dig nu :D
  • Casslo08

Större bitar lossnade av slemproppen nyss på toalettbesöket. Om det fortsätter lossna mkt bör jag ringa in till fl då? Med tanke på att jag ska snittas och inte får föda vaginalt. Vet att det inte betyder automatisk förlossning bara för att slemmisen lossnar men ändå...

• Pixx
    Casslo08 skrev 2013-07-09 17:23:03 följande:
    Större bitar lossnade av slemproppen nyss på toalettbesöket. Om det fortsätter lossna mkt bör jag ringa in till fl då? Med tanke på att jag ska snittas och inte får föda vaginalt. Vet att det inte betyder automatisk förlossning bara för att slemmisen lossnar men ändå...

Ring direkt och kolla med fl för säkerhetsskull redan nu, bätre o vara säker eftersom du ska ha snitt :)
  • carro93
    Casslo08 skrev 2013-07-09 17:23:03 följande:
    Att slemproppen lossnar behöver inte betyda att förlossningen är på G, men tycker iaf att du ska ringa in och höra vad de säger :)
  • Casslo08

Tror jag avvaktar lite och lossnar det mer så ringer jag in :) Har ju haft mer förvärkar senaste 2 dagarna så kanske är det det som påverkat lite..

• hellof
    Casslo08 skrev 2013-07-09 17:50:39 följande:
    Tror jag avvaktar lite och lossnar det mer så ringer jag in :) Har ju haft mer förvärkar senaste 2 dagarna så kanske är det det som påverkat lite..

Kan nog vara klokt att ringa och fråga:)
Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?