Att komma över omöjlig kärlek
Ja. Segt är det. Och visst känns det inte som man kan välja heller?
Ja. Segt är det. Och visst känns det inte som man kan välja heller?
Å glömde skriva att jag älskar min "räddare i nöden" så gränslöst. Men vi har också tagit det lite lugnt nu ett tag, och jag har hoppet kvar och tror att vi har lite olika tid bara för att hitta vägen fram. Kärleken behövs för att må bra och det är inte alltid den måste rusa fram. Det som sker sker och det som ska ske kommer att ske. Lite så tänker jag. Ibland måste man välja väg i livet. Valen är inte alltid lätta - även om det här valet blev lätt.
Ska jag leva ett kärlekslöst liv, eller vill jag mer?
Vill jag vara kvar i ett förhållande där jag genom att skapa konflikt eller motstånd hela tiden, om jag vill ha kvar respekten för mig själv. Jag var inte värd mycket i den andres ögon. Jag tyckte inte heller att min man hade något värde för mig. Det gick på minus.
Leva kvar eller inte? Jag ville mer. Och jag hoppas att den omöjlige finns kvar. Gör han inte det så får jag väl inse faktum och hitta någon annan då, men vara kvar, det ville jag inte.
Vi var ett riktigt maratonpar - så jag kan allt om att vara trogen stå ut osv. Men till slut går det inte längre. Livet vill mer.
Det konstiga är bara hur ena partnern kan vara nöjd i en relation där den andra är olycklig?
Jag får inte ihop det?