• igelkotten01

Bildtråd 1sta barnet BF December 2013

Tänkte att vi kunde ha en bildtråd för oss som är med i 1sta barnet BF December 2013 :)

Här kan vi lägga upp bilder på de växande magarna, inköp till de små, bebisrummen (så småningom) eller något annat som man vill dela med sig av! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-03 14:01
    ..självklart är ni andra som inte är med i ursprungstråden även välkomna! :)

• Svar på tråden Bildtråd 1sta barnet BF December 2013
  • Felinne

Hej, jag var inte med i tråden "1a barnet BF december 2013" men tyckte det såg så härligt ut med lite barnkläder att jag genast favoritade den här tråden. Hoppas det är okej. Dock har jag varken mage eller grejer att visa upp själv. Än ;)

Ni som har börjat köpa kläder, vad köper ni för storlekar? Blandar ni med plagg till nyfödda upp till ett år eller hur tänker ni? Jag satt nämligen och kollade på KappAhls (Newbie) ekologiska kläder och blev lite fundersam om storlekarna. Sedan tänkte jag även fråga om ni köper från affärer/blocket/tradera/second hand eller blandar hej vilt? Har ni några tips på bra inköpsställen? (Både vad gäller grejer till barnet och gravidkläder)
    /F 

BF 19 dec 2013
  • igelkotten01
    Felinne skrev 2013-06-02 15:10:30 följande:
    Hej, jag var inte med i tråden "1a barnet BF december 2013" men tyckte det såg så härligt ut med lite barnkläder att jag genast favoritade den här tråden. Hoppas det är okej. Dock har jag varken mage eller grejer att visa upp själv. Än ;)

Ni som har börjat köpa kläder, vad köper ni för storlekar? Blandar ni med plagg till nyfödda upp till ett år eller hur tänker ni? Jag satt nämligen och kollade på KappAhls (Newbie) ekologiska kläder och blev lite fundersam om storlekarna. Sedan tänkte jag även fråga om ni köper från affärer/blocket/tradera/second hand eller blandar hej vilt? Har ni några tips på bra inköpsställen? (Både vad gäller grejer till barnet och gravidkläder)
    /F 
    Absolut, det är inga problem :)

Är du i en tidig graviditet eller försöker du bli gravid? :)

Jag har köpt plagg i strl 50 & 56 än så länge, men det börjar bli dags att gå upp lite till i storlek om jag ska köpa mer plagg så det inte blir för mycket av en storlek ;)

Jag har köpt från både tradera och en second hand-butik, men även nytt från h&m och kappahls newbie. Vi har inte köpt så mycket saker än då jag tycker det är liite för tidigt, det har mest blivit kläder än så länge :)

Graviditetsplagg har jag bara köpt nytt än så länge från h&m (3 plagg), men kommer även att få låna kläder av bekanta.
  • Felinne
    igelkotten01 skrev 2013-06-02 21:40:01 följande:
    Absolut, det är inga problem :)

Är du i en tidig graviditet eller försöker du bli gravid? :)

Jag har köpt plagg i strl 50 & 56 än så länge, men det börjar bli dags att gå upp lite till i storlek om jag ska köpa mer plagg så det inte blir för mycket av en storlek ;)

Jag har köpt från både tradera och en second hand-butik, men även nytt från h&m och kappahls newbie. Vi har inte köpt så mycket saker än då jag tycker det är liite för tidigt, det har mest blivit kläder än så länge :)

Graviditetsplagg har jag bara köpt nytt än så länge från h&m (3 plagg), men kommer även att få låna kläder av bekanta.
    Jag har BF den 19 dec. Glömde helt bort att skriva det. Glad
    Smart att låna. Ska fundera ut vilka av mina vänner jag kan fråga om det.
  • igelkotten01

Hej! :)

Jag funderar lite fram och tillbaka på det framtida barnrummet och är väldigt sugen på att göra en egen väggmålning. Nu har jag väldigt svårt att bestämma mig för om jag ska göra den i färg eller inte? Eller om jag ens ska ge mig på ett sånt stort projekt som jag tänkt?

Här är i alla fall en ungefärlig skiss på det jag tänkt:

Antingen gör jag den bara i svart och vitt som på biden och använder mig av mycket färg i textiler och annat, eller så gör jag själva målningen i färg och kör på lite lugnare färger på textilerna. Hur hade ni gjort? Skulle ni genomföra projektet och skulle ni välja att göra den i färg eller inte?
  • igelkotten01
    oliviaz skrev 2013-06-01 17:31:15 följande:
    Jag går fort förbi barnavdelningarna i alla affärer jag är :)

Inte handlat nåt än men i princip tackat ja till att köpa en begagnad barnvagn men har sagt att jag tänker vänta med inköp ett tag till men att de inte behöver sälja till nån annan!
    Haha ja, själv kan jag inte låta bli barnavdelningarna.. står gärna en stund och drömmer mig bort ;)
  • Parksandrec

Igelkotten: hoppar in helt fräckt och tycker till :P om du gjort väggmålning förr så vet du nog vad du orkar. Ett tips annars kan vara att när du förbereder alltså gör blyertskonturer med bilden förstorad m proj, då kan du välja att göra en del bara och sen se om du vill göra hela. Andra tips kan va att det finns bra pennor, posca, som blir snygga för tunna ( 2 cm el mindre) linjer i svart, el färg. de är inte så bra till större ytor.

• igelkotten01

Parksandrec; Tycker det är bra med feedback, så du får mer än gärna skriva! :)

Jag har aldrig gjort en väggmålning tidigare, men jag har självklart tänkt använda mig av projektor i så fall och först skissa upp med blyerts. Har också funderat på att det kanske bara blir en del av målningen eftersom jag är osäker på om det kommer se trångt ut på den lilla vägg jag tänkt måla. Vi får se :)

Jag är medveten om att det kommer att ta mycket längre tid med färg än om jag inte använder mig av färg. Sambon tycker att vi skulle kunna göra vissa delar i färg, men jag vet inte? Då måste man verkligen tänka på vad man väljer så att det inte ser "halvfärdigt" ut.

Jag hade tänkt använda mig av någon typ av penna när jag ska göra konturerna, men vet inte vilken typ än. Har aldrig hört talas om posca, det måste jag kolla närmre på :)

Kom gärna med fler tips och idéer! Det mottages tacksamt :)

Svar på tråden Bildtråd 1sta barnet BF December 2013