Idag var första besöket hos kuratorn som jag lite motvilligt fick remiss till i juni eftersom jag varit så orolig. jag har inte känt varken från eller till inför att gå till en kurator utan tänkte mest att det här att inte gilla att vara gravid och vara orolig heltiden mest ska va nåt jag genomlider. men kuratorn var väldigt bra och jag känner mig glad över att få gå. sambon ska få följa med framöver, så kan vi prata lite med en tredje part om vad det innebär för mig och oss med flytt och bebis på ny plats utan kompisar.
Jag diskuterade ganska mycket den här känslan av förlorad kontroll både över sig själv och det lilla livet som jag helatiden tror ska försvinna på ett sätt eller ett annat.
Jag kände mig väl rustad inför teammöte på jobb och hanterade cirkus 20 kollegor som körde hela racet med "livets mirakel" "klappa magen" "visst är det underbart"
Asså jag längtar så tills jag är förälder, tills jag får träffa den här personen, vill att den ska va färdigbakad och ute igår minst. Vill att det ska va mitt å sambons gemensamma, inte som nu, bara gravid kvinna helatiden.
Tänkte att jag delar det här, ganska neggiga, inlägget och hoppas på att nån tycker det är bra på nåt vis att läsa :/