• oldy

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Har också sovit dåligt i natt, eller inte sovit alls faktiskt. Kollat på "modern family" till 6.30 imorse sen sov jag ett par timmar.

• oldy

Tycker "mensvärken" blir mer smärtsam för varje dag. Absolut hanterbart och inte värre än vanlig mensvärk. Jag går liksom och hoppas att det snart är något på G, men det kanske är så här fram tills BF, jag har inte en aning.

• oldy

Jag får ondare för varje dag som går. 
    Gör alla förvärkar någon nytta? Ibland har jag "bara" sammandragningar, men för det mesta är det omgångar med mensvärk som släpper. 
    Idag var jag hos en kompis och fick jobbig mensvärk så tog faktiskt 2 panodil, gjorde väl ingen större nytta men håller mig från tabletter så mycket annars så tyckte jag kunde ta dessa en enstaka gång..

25 dagar kvar - känns som en evighet.  
    Har aldrig fött barn innan, så jag är inställd på fruktansvärd smärta (fast man ändå aldrig kan föreställa sig) men ser liksom fram emot det på något sätt. Eller ser fram emot att få träffa min bebis - om man kunde göra det smärtfritt hade det ju varit trevligare.. Drömmer 

• oldy
    Stora My skrev 2013-08-18 22:25:56 följande:

Oldy: med min första hade jag sk pinvärkar. Ett slags onda förvärkar som bara gjorde ruskigt ont, pinade mig, det ilade i magen (kan inte riktigt förklara) men som egentligen inte driver något framåt som vanliga förvärkar gör (de känner man trycker neråt, molvärker). Jag minns inte hur många gånger jag klockade värkarna och var på väg in och så stannade det av. Tror det började 2 v före bf. Kanske du har pinvärkar nu?!

Mamma hade pinvärkar när hon väntade mig, kanske något man ärver..

Men så jätteont har jag inte. Men känns som normaljobbig mensvärk som jag i normala fall hade knaprat lite Ipren för att slippa.
  • oldy
    Carla300 skrev 2013-08-20 12:05:28 följande:

Hej! Hur är det med er idag?

Här håller det dåliga humöret i sig lite. Konstigt hur hormonerna kan påverka så mycket. Är sur för att gubben tycker att jag dricker för mycket cola och jag skulle antagligen bli gladare av ett glas nu men jag vägrar öppna en flaska nu av ren envishet så då hålls jag sur. Ond cirkel som jag inte vet hur jag ska bryta. Bäst hade det varit om min man bara hållit tyst om det... Och så här knäppa saker blir man sur över som gravid;)

38+0 idag så nu skulle han nog få börja söka sig ut så småningom...

Fick mycket förvärkar på promenaden innan och nu blev jag lös i magen (ursäkta info). Analyserar vartenda litet symtom & hoppas att det gör nån nytta..

Har också druckit cola varje dag nu, typ 2 burkar om dagen i en vecka. Får lite dåligt samvete för bebisen, men det är ok att dricka eller? Annars har jag inte varit så onyttig under graviditeten men nu är jag så sugen på cola, är sjukskriven & ligger mycket framför tv:n liksom
  • oldy
    Carla300 skrev 2013-08-20 13:05:47 följande:
    Oldy: Skönt att höra att jag inte är ensam!:D Det är nog ingen fara att dricka cola så länge man nu inte hinkar i sig flera liter per dag. Jag har inte heller varit så ohälsosam under graviditeten så tycker att det är helt ok att det går åt mycket cola nu i slutet. Tycker att det är ett ganska enkelt sätt att hålla humöret uppe:)

Jag har haft lös mage igår och idag men hade det två dagar förra veckan också utan att något hände så får nog glömma det "tecknet".
    Ja jag har fått springa på toa mycket på sistone för nummer två, så det är väl kanske bara så det ska vara.. Obestämd

Klart vi är värda lite cola! Solig
    ThereseMariaH skrev 2013-08-20 13:06:09 följande:

17 dagar kvar nu... Och det är samma här, grinig och irriterad. Har också blivit mer onyttig det sista. Men 2 cola om dagen är nog ingen fara, man ska ju inte få i sig för mkt koffein men man kan ju dricka två koppar kaffe om dagen utan problem. Fast det är ju sjukt mkt socker man får i sig.
    Tre koppar kaffe är faktiskt okej Dricker inte kaffe alls och har hört att så länge man inte dricker litervis med cola så är det ingen fara. 
    Har dragit ner mycket på godis och annat onyttigt sen jag blev gravid så colan unnar jag mig. Promenerar dagligen och springer upp & ner för massor av trappor med så det är nog ingen fara. Glad Tänker mer på tillsatser och sånt, men det kan nog vara lika illa att dricka juice. Och light-produkter skulle jag inte få för mig att stoppa i mig just nu!  
  • oldy
    ThereseMariaH skrev 2013-08-20 14:01:31 följande:

Åh skönt att kunna röra på sig :) själv kan jag inte för då ömmar det nåt fruktansvärt i ljumskarna. Så det blir soffläge, skittråkigt! Nä det är nog ingen fara med colan :)
    Kan och kan, är sjukskriven för foglossning och det finns ingen hiss i huset, bor på tredje våningen och hunden måste ut

Ligger också den mesta tiden av dygnet, tur att det finns serier att glo på!
  • oldy
    Zayco skrev 2013-08-20 17:38:45 följande:

I lördags kom min lilla flicka smile1.gif Nästan två veckor tidigare än beräknad födsel. 3014g och 45 cm ren kärlek smile1.gif

Men ååh grattis!!

Nu tycker jag det får bli min tur snart med
  • oldy
    ThereseMariaH skrev 2013-08-20 18:34:37 följande:

Ja okej :) har foglossning, men är kanske lite envis och inte tycker att det är någon fara. Men om man gått några timmar, sen sitter ner och ska gå igen, så ja, går det inte :P hehe

Ja det är tur det finns :) följer du någon nu? Har precis sett alla sesånger av Hells Kitchen. Är på allra sista avsnittet nu, så sen när det är slut får jag påbörja en ny.
    Samma här, och när jag varit för envis gråter jag av smärta några timmar senare.. :(

Jag såg precis klart "orange is the new black", se den om du inte gjort det! Nu vet jag inte vad jag ska se.. :)
  • oldy
    ThereseMariaH skrev 2013-08-20 20:15:12 följande:

Nä jag vet! Man vill ju röra på sig! Men ja, det gör hemskt ont sen... Okej :) den har jag inte sett. Två serier som jag satt som klistrad vid var Prison Brake och Dexter. Väldigt spännande! Om man gillar den typen då :)
    Ja finns massor av bra :) jag kanske skulle ta mig an Dexter då :)
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?