• oldy

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

fru mia skrev 2013-08-13 22:48:02 följande:

Mensvärksliknande på morgonen. Kändes nästan som att jag redan fött barn, blodblandad flytning ca 14 tiden. Värkar från kanske 16 fast med 30 min intervall första timmarna. Åkte till förlossningen ca 03.

Okej.. Jag fick ju inga direktiv från doktorn eller bm igår. Tappen hade blödit men var ej påverkad, kanske kan ändra sig :)
  • oldy
    Stumpan84 skrev 2013-08-13 22:51:28 följande:

Två färdknäppar med nån timmes mellanrum och imorgon ska jag storhandla! Fatta piken unge! :-P

Haha lycka till!
  • oldy
    Sara H skrev 2013-08-14 06:26:16 följande:
    Kämpa på Stumpan!

Oldy, hoppas du får klarhet i vad som pågår!
    Ja, precis. Jag är ju inte rädd eller så, vill bara veta om detta bara är träning eller om något är på G.
    När jag vaknade kände jag ingenting, sen tog jag en promenad med hunden och fick värkar i både ljumskar och rygg. Jag kunde liksom gå samtidigt, de gör inte hemskt ont men ont gör de. Är detta bara övning som ska hålla på i flera veckor så säger jag; tack men nej tack. Cool
    Sara H skrev 2013-08-14 06:58:27 följande:
    Har förresten blivit sååå himla trött... Som en blixt från klar himmel. Igår somnade jag på soffan fyra gånger under dagen. Har även huvudvärk ihop med tröttheten, men vill inte ta nån värktablett så länge som det inte känns helt olidligt. Nån av er som varit gravida förut som varit med om detta runt vecka 35?

Sedan en vecka tillbaka har jag även nypkänningar och sekundkorta tryckkänningar mot vad jag gissar är livmodertappen, för det känns uppe i slidan. Vad tror ni, vanligt/normalt?
    Samma här! 
    Kom precis upp ur sängen typ och la mig inte sent. Och vilade 1-2 timmar igår eftermiddag. Haft huvudvärk i typ tre-fyra dagar nu (har det aldrig annars), igårkväll tog jag en alvedon för då hade jag huvudvärk i ögonen med typ.
    Har kollat blodtryck & urinprov och de är OK iaf.  
  • oldy
    Sara H skrev 2013-08-14 13:48:45 följande:
    Bra att proverna ser bra ut för dig i alla fall. Om inget oväntat och drastiskt händer ligger jag lågt tills nästa vecka då jag ska till BM nästa gång. Idag har jag haft väldigt mycket sammandragningar, i princip så fort jag rört mig. Tröttheten är dock i schack just nu, har bara sovit middag en gång hittills. Huvudvärken känns ok, den är där, men är inte så påfrestande i nuläget. Hade en 10 minuter lång förvärk tidigt imorse innan jag gick upp. Så nu börjar jag helt klart känna mig påverkad av graviditeten, det har hänt så mycket på bara en vecka sett till den fysiska biten. Tänker som du Oldy, ska det tränas och övas på det här sättet i flera veckor så blir det tufft...
    Oj, det var inte lite med en 10 minuters lång värk! Förvånad Hur ont gjorde den?
    Mitt lugnade sig så länge jag tog det lugnt, dammsög & torkade golven precis och fick sammandragningar nu. Pyttelite blod i trosan. Vet inte om jag ska ringa och rådfråga eller hur jag ska göra. Känner mig som en jobbig patient haha.. Men blodet är ju liksom ändå blod. 
  • oldy
    Sarus85 skrev 2013-08-14 14:29:37 följande:

Oldy tycker inte du ska känna dig som en jobbig patient. De är ju där för att kunna svara på dina frågor! Bättre att känna sig lugn och säker!

Nej det är ju inte många gånger i ens liv man är gravid ju

Ska på information om amning i eftermiddag, avvaktar med att ringa tills efter dess i så fall.

Kul att det går framåt för dig! När har du BF?
  • oldy

Har inte blött mer, innan var det ju bara lite blodblandad flytning. Igårkväll var det ju dock så jag kände det blev blött i trosan.

Har haft mycket sammandragningar. Varit på mvc på föreläsning och under tiden (2 timmar) hade jag 5 st rejäla sd. Mensvärk som kommer och går i rygg, ljumskar & mellan benen. Jag avvaktar för det kanske bara ska vara så?

Angående blödningen såg doktorn att det var från tappen i måndags, och varför vet de väl egentligen inte. Men huvudet är långt ner så det kanske töjt och sträckts lite där så det brustit.

• oldy
    Sara H skrev 2013-08-14 19:46:56 följande:

Carla: Oj då, jag kanske ska vara på min vakt ifall jag får fler långa förvärkar. Men jag är bara i mitten av vecka 35, så jag hoppas inte att det börjar bli dags än. smile1.gif

Oldy: Det låter som att det är mycket på gång. Har du packat BB-väskan? smile5.gif

Pratade med förlossningen igen och så länge värkarna inte är regelbundna eller att jag blöder mycket så är det som det ska vara. Lite tråkigt tycker jag, jag hade gärna fött barn snart

Har faktiskt påbörjat att packa väskan idag, har du packat?
  • oldy

Oj Mammamu! Vilken tur att de kollade dig.. Konstigt att tappen blivit längre igen? 
    Skriv imorgon igen & lycka till! 

• oldy
    Stora My skrev 2013-08-14 22:24:33 följande:
    Här händer det grejer...Spännande!
    Mammamu: hoppas det går bra och lill*n inte vill ut än.
    Carla: skulle ni inte kunna åka hem från bröllopet istället för sova över? Verkar ju kunna vara på g.
    Oldy och Stumpan: verkar ju som det snart är dags.
    Fru mia: hoppas flickan kryar på sig snabbt.
    Pratade med förlossningen och enligt dem kan det lika gärna bara vara förvärkar som träning.. 
    Jag hoppas det åtminstone gör någon nytta så man slipper passera BF. Nalle 
  • oldy
    Stora My skrev 2013-08-15 08:10:07 följande:

Oldy: ja det är nog förvärkar, men någon nytta gör de ju, så snart är det ju dags.

Jag hade såna förvärkar någon vecka innan och några dagar innan. Men nu har jag inga känningar alls (kanske inte får några heller denna gång)

Enligt bm så kan man ha det så här fram tills bf.. Hoppas inte

Har precis vaknat, inte rört mig alls och fått några sammandragningar. Det blir liksom fler och fler och inte bara när jag rör mig.
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?