Inlägg från: Stora My |Visa alla inlägg
  • Stora My

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Lite uppdatering från höggravid. Jag mår bra, lite tröttare och ibland lite illamående men annars funkar det rätt bra med alla vardagsbestyr. Bebisen bökar på för fullt men har visat sig vara lite tillväxthämmad. Detta följs upp så på onsdag blir det nytt tul. Jag är i v. 36 nu. Lite orolig det blir förlossning i förtid men det är ju bästa för bebisen om han inte växer som han ska. Vi har ännu inget namn klart.

Hur har ni andra det?

• Stora My

Det såg bra ut på tul och den lille hade vuxit och uppskattades väga 3400-3500 g vid födseln.

Minns du om du hade mycket förvärkar några veckor innan?

Förra gången hade jag knappt någon, bara just dagarna innan och i natt har jag haft fullt upp, var 10:e minut.

• Stora My

Sara: gick det bra föda i säte? Visste ni att han låg så? Minns inte om du gjorde vändningsförsök. Det lär ju gå snabbt denna gång för er när det gick så fort sist

Jag är i v. 37+0 imorgon. Det har fortsatt förvärka på så få se om det är på gång redan. Det brukar ta två dagar innan det är dags (segt för mig) om det nu inte lugnar sig.

• Stora My

Ja tjejer, här ligger jag nu på BB. Bredvid i baljan ligger en liten 2500 g kille som är.46 lång. I natt bestämde han för att komma och det gick i en väldig fart. Han var född 15 min efter vi kommit fram. Jättefin och med mycket hår. Vi mår bra men jag är trött såklart så nu ska jag vila lite.

• Stora My

Vilken syskonvagn funderar du på?

Jag har en Babytravel Dublin med svängbara hjul framtill. Inte så snygg men smidig och prisvärd. Tyvärr framåtvänd.

Hört bra om Kronans syskonvagn. Hade själv velat ha en City select men den kostade över 10000 så jag blev snål.

Det är bra med oss. Vi fick åka hem efter tre dagar på BB. Dagarna går rätt snabb. Gossen ammar var tredje timme. Och jag är trött!

• Stora My

En fråga. Har ni hört talas om hur man ska göra för att få antingen en flicka eller pojke? Vet inte om det stämmer men för att få en flicka ska man sexa några dagar innan äl? För en pojke närmare älskar och på äl-dagen? Eftersom flickspermier simmar långsammare och pojkspermier är snabbare. Det spelar ju ingen roll, man längtar efter ett barn inte ett kön men undrar om ni hört nåt liknande och tror ni det stämmer?

• Stora My

Ja just det ja, det kan spela in pH värde. Då kan man ju tänka sig att mitt passar bättre in på pojkspermier.

• Stora My

Tråkigt höra att det är svårt få till rätt dosering på medicinen. Kommer det krävas op i slutändan?

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?