• Sara H

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

fru mia skrev 2014-02-24 17:12:46 följande:

Hur går det Sara? Har du fortfarande ont?

Det känns bättre nu, dessvärre har jag feber sedan igår (går lite upp och ner men försvinner inte) så nu har jag ont i hela kroppen istället. Kanske var det en liten föraning jag kände i magen bara.
  • Sara H

Tack hörni!

Insåg igår kväll att det nog var svullna lymfkörtlar jag haft ont i, och det är ju inte så konstigt när jag har nåt skräp i kroppen. Börjar bli bättre nu efter nästan en vecka med först magsjuka och sen hög feber, blä... Min käre make har varit toppen och stannat hemma, och det viktigaste av allt är att Tor hållit sig frisk!

• Sara H
    fru mia skrev 2014-03-01 01:48:52 följande:

Nästa helg är det dags för Evelins något försenade dop. Tänkte ge mig på att baka en våningtårta med sockerpasta utan på men vad kan man ha i? Enda jag kommit på hittills är vaniljkräm & hallon/grädde. Har ni haft dop, vad bjöd ni på för smaskigt?

Det låter som en jättegod tårta tycker jag!

Vi hade namngivningsceremoni för Tor den 15/2, då hade min pappas sambo gjort bakelser i form av rulltårtsskivor lagda i lager med grädde emellan. Sen hade vi även släktens dopfunt på plats fylld med choklad, det var poppis.

Hoppas ni får ett trevligt och fint dop för Evelin!
  • Sara H
    fru mia skrev 2014-03-02 19:42:31 följande:

Hon säger MAMMA ???

Så underbart! <3

Tor har sagt "Ákju!" hela helgen.
  • Sara H
    fru mia skrev 2014-03-10 15:14:53 följande:

Ja det var så fint! Egentligen skulle min äldsta sjungit "ett barn är fött på denna dag" också, efter blinka lilla stjärna frågade prästen om det inte var någon mer sång & då ropade min snart 4 åring HJULEN PÅ BUSSEN!!! =)

Underbart! Barn är ju bara för härliga.
  • Sara H
    fru mia skrev 2014-03-14 09:15:00 följande:

Jag har fått ett nytt jobb ;) trodde jag aldrig som 3 barns mamma :)

Åh, stort grattis! Vad är det för jobb?

Vi flyttar från Halmstad till Skaraborg i sommar pga att maken erbjudits ny tjänst. Så jag hoppas på att hitta ett nytt jobb där inför hösten, vi får se hur det går. Annars får jag helt enkelt fortsätta vara hemma med lillälskling, och det vore ju ingen katastrof direkt.

Ge en stor kram till din syster Oldy, även om det kanske känns svårt för henne att våga tro på nu, kommer de lyckas till slut. <3
  • Sara H
    fru mia skrev 2014-03-14 13:05:12 följande:

Som tandsköterska. Jobbade där för 4 år sedan men slutade för de inte funkade med arbetstider & dagis. Men nu ville dom att jag skulle komma tillbaka & lockade med högre lön, bättre arbetstider & så får jag jobba delegerat med roligare arbetsuppgifter än jag har på mitt nuvarande jobb =) Har ju saknat dom också sen jag slutade. Hur känns det att flytta då Sara? Du kommer säkert få nytt jobb!

Men vad härligt! Perfekt ju!

Jo, det känns helt klart lite läskigt att flytta. Även om jag flyttat tusen gånger från norr till söder och lite här och var däremellan, är det ändå ett stort steg. Jag hatar avslut och tycker det är jobbigt att bryta upp, vi har det ju ändå väldigt bra här och det känns såklart trist att lämna vänner och bekanta.

Men samtidigt har jag sett fram emot att flytta närmare min familj väldigt länge, och det känns verkligen som att det är läge nu när vi fått barn. Så det ska ju samtidigt bli väldigt skönt och kul! Skaraborg är helt nya marker för oss (maken gjorde lumpen i Skövde men den vistelsen räknas ju knappt) så det blir att börja om helt från början med allt. Men det kommer säkert gå bra! Så nu kikar vi på hus för fullt.

Trevlig helg på er alla!
  • Sara H
    oldy skrev 2014-03-14 19:29:58 följande:
    Förstår att det är lite läskigt men samtidigt spännande med nåt nytt. Och precis som det sades här innan så är ju Tor så liten så han inte skaffat sig några kompisar, eller ja förutom Stina då smile5.gif .
    Hihi, precis! Dags att leka igen snart.
  • Sara H
    Stora My skrev 2014-03-14 19:10:44 följande:

Fru mia: grattis till nya jobbet. Kul du fick bra villkor.

Sara: spännande med flytt och ny stad. Hur mycket närmare familjen blir det?

Det blir mycket närmare! Från 45 mil till 12.
  • Sara H
    Stora My skrev 2014-03-15 21:48:42 följande:

Sara: skönt ni kommer så mycket närmarme. Minns du sa det var rätt långt när ni skulle hem sist, var det till jul kanske.

Ja precis, numera när vi har mat- och blöjpaus för Tor så tar resan 5,5 timme, tråååkigt. Sen ska man hem också... Och allt packande inte minst, fy fasen vad tröttsamt det är. Det ska bli jätteskönt att så småningom kunna åka på en dagstur och hälsa på, och inte halvt flytta in varje gång som vi gör nu.

Oldy, öppnis låter kanon!
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?