Sara H skrev 2013-09-13 19:01:35 följande:
Tack för info, Fru Mia! På BB sa de att jag skulle väcka och mata var 3-4 timme med tanke på att han var trött. Han tappade inte så mycket i vikt vid utskrivningen, men hade tappat ytterligare 10 g på hembesöket av BVC-sköterskan när han var 7 dagar (är 9 dagar nu). Sköterskan var dock helt lugn och sa att det var i sin ordning, så jag får lita på det. Jag har jättemycket mjölk, pumpar emellanåt och använder mjölkuppsamlare vid amningen eftersom jag läcker en massa under tiden. Han äter, men inte särskilt uthålligt, han somnar lätt vid bröstet. Så jag törs liksom inte låta bli att väcka honom och invänta att han ska vakna, ifall det går för lång tid. Ska till BVC på måndag, kör på så här tills dess, så får vi se vad vågen visar då. Har han gått upp kanske jag törs låta honom sova lite längre ibland, framför allt på natten.
Min var en dryg vecka när hon rasade i vikt, hade gått upp fint första veckan. Har också jätte mycket mjölk men precis som din son var hon trött, somnade vid bröstet. Blev som en ond cirkel hon orkade inte äta pga att hon inte ätit ordentligt. Hon var lite gul också så det kan ju påverkat. Fick låna hem en bebisvåg från bvc & var tvungen att ge henne både ersättning & amma för att snabbt få upp vikten trots att jag hade massor av bröstmjölk, hon var nere på strax under 2900g. Nu är hon en månad & väger nästan 4 kg :)