• fru mia

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Stora My skrev 2013-09-07 06:16:47 följande:
    Jag sitter här och myser med min lilla kille. Eller liten, 3700 vägde han. (Själv tippade jag 3400 igår). Vi åkte in igårkväll och på 3 timmar var han född. Allt har gått bra och jag är rätt pigg i kroppen. Han är jättefin och lik sin pappa. <3

Härligt stora my! Grattis!!!
    ThereseMariaH skrev 2013-09-07 09:11:11 följande:
    Bf+1 idag och inga som helst känningar... :( står helt still det här.

Kämpa på TheresMariaH! Rätt var det är står du där med vatten i skorna;) eller en värk som en blixt från en klar himmel!
  • fru mia
    Sarus85 skrev 2013-09-07 12:23:26 följande:
    Grattis! Va mysigt :) Ni som fått era små har ni bestämt vad de ska heta? Eller ni som inte fått kanske redan vet? Min lille kille har fått namnet Ludvig.

25 dagar & fortfarande namnlös... fast Lovisa är fortfarande favorit för min del eller kanske Lovis fan va svårt det är.... :P
  • fru mia
    MammaMu74 skrev 2013-09-07 22:39:54 följande:
    OMG! Här är man lite frånvarande ett tag och jäklar vad det har hänt grejer!!! Ett stort grattis alla ni som sitter med era små skatter i famnen

Hur går det för dig mammamu?
  • fru mia

Fy vad jobbigt! Måste du åka till E-tuna varje gång eller kan du få hjälp i nyköping?

• fru mia
    MammaMu74 skrev 2013-09-08 09:06:00 följande:
    citerar mig själv och fortsätter skriva på datorn.. (mutter) har skrivit om svaret ett antal ggr nu. Jo jag går med sammandragningar i massor varje dag är tillsagd att jag måste höra av mig till FL om jag får ryggvärk och mensvärk. Härom natten vaknade jag och hade värkar under en dryg timma (5-7 min mellanrum) det klingade senare av och jag somnade. Ringde FL när jag vaknade och frågade om dom ville att jag skulle komma upp för en koll men då verkade det inte viktigt längre och man ryckte mes på axlarna... Börjar tröttna på alla dubbla budskap! Hoppas att bäbben känner det samma och vill komma om två veckor så mamman slipper allt trassel fram och tillbaka! Hur har du det hemma med lilla tösen? Flyter allt på som mamman önskar? Kram  

Vad skönt att du får hjälp i nyk iallafall! Min favvo bm i nyk är yvonne helt klart, har du träffat henne? Lillskruttan rasade i vikt när hon var en dryg vecka så vi har kämpat med det, nu blir det både amning & ersättning & i onsdags kom hon upp i födelsevikten igen äntligen. 26 dagar nu & förhoppningsvis passerat 3500g Nu är det bara namnet som orsakar trubbel ;) just nu lutar det åt Elsa Ellen eller Lovisa....
  • fru mia
    Stora My skrev 2013-09-08 16:26:24 följande:
    Gillar också Ludvig. Vi har haft det med i namnfunderingarna tidigare. Tor är ett redigt och fint namn. Här har vi haft svårt komma på pojknamn, vi har klurat och vi hade inget färdigt innan han föddes. Men efter att myst med honom på BB igår bestämde vi oss för Alve.

Alve är jättefint!
  • fru mia
    ThereseMariaH skrev 2013-09-10 09:16:24 följande:
    Händer som vanligt ingenting. Bf+4 idag, och inte det minsta tecken på något. Har inte ens några menssmärtor som jag haft tidigare. Sovit dåligt i natt. Vaknat flera gånger av ingen som helst anledning. Drömde att slemproppen gick och blev överlycklig. Men det var ju bara en dröm, Så det blir nog att vänta fram till hinnsvepning å fredag. Och jag tror nog det blir igångsättning nästa vecka. Är inställd på det, även fast det är riktigt segt!! Och så är vi bjudna på middag hem till blivande farmor och farfar den 21.e. Hon är helt säker på att vi har bebis då så hon planerar ju det. Men eftersom det är så stilla med allt så tror jag att vi inte fått nån bebis då. Lite deprimerande.

Fy vad jobbigt :( Att känna press är ju det sista man behöver.. När jag väntade första barnet så sa min mans farmor att det är pinsamt att gå över tiden, gissa om jag kände mig stressad....
  • fru mia

Vet inte vad hon tänkte när hon sa så men nu 5 år senare kan vi båda skratta åt det. En sak är säker, ut kommer dom alltid, förr eller senare :)

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?